Mata Haera dibuka sedikit demi sedikit, Haera terus terbangun dengan mata nya yang sayu. Dia tersedar bahawa dia berada di bilik.. Eh?! Ni bilik mamat tu! Haera terus menoleh ke sebelah kanan . Takde sape. Fuh, nasib baik. Tangan nya mengurut dada yang masih berdegup laju. Tiba-tiba kepalanya diketuk sesuatu.
Haera: aduh! sakitlah!
Jungkook: tau pun, yang kau tu fikir apa ? aku dari tadi kat pintu tu usha kau. Ingat aku hadap sangat ke?
Haera: a..aku cuma nak kepastian je. Mana lah tahu kau ni byuntae tahap gajah .
Senyuman jahatnya terukir di muka Jungkook.Haera yang melihatnya, mula rasa takut . Eee! Kenapa dia buat muka macam tu? OMG. Jungkook terus mendekatkan mukanya ke telinga Haera. Jungkook berbisik sesuatu.
" Kalau kau nak , kita boleh buat lepas kahwin nanti, okay. "
Membahang muka Haera bak buah tomato. Lantas Haera masuk ke dalam selimut, serius malu! Amenda lah mamat ni merapu. Heish! Aku pun satu fikir benda tak sepatutnya . Ketawa Jungkook makin kuat didengari. HAHAHA! tahu pun malu. Lawak je kau ni, Haera oi! Jungkook pun berlalu pergi. Haera terus keluar dari selimut tersebut.
Haera: cis! Mamat ni memang nak kena lah!
****
[ Di Rumah Puan Lee ]Bila teringat balik si mamat kaya tu nak hantar aku balik rumah , sempat lagi dia sakat aku masa kat kereta Porsche dia . Aku dah lah sensitif bila dengar part-part kahwin ni , geli doh.
*Flashback
Jungkook memandang Haera disebelahnya yang sedang melihat ke arah luar tingkap . Hehe, aku nak sakat minah ni kejap .
Jungkook: Haera!
Haera menoleh ke sebelah kiri, memandang Jungkook yang sedang memandu.
Haera: apa?
Jungkook : kau mesti tak sabar kan nak honeymoon ngan aku?
Terkejut beruk si Haera , mendengar pertanyaan Jungkook. WHAT?! apa dia cakap ni . Aaaahh! Muka aku dah merah wehhh! Sengaja lah dia nii. Lantas Haera mengambil bantal kecik di kereta tersebut dan menutup mukanya. Jungkook melihat kelakuan Haera, dia meneruskan lagi sakatnya.
Jungkook : aku tahu kau nak 4 orang anak kan? Kau berani ke ? Ha?
Haera mendengar terus dia menjerit, menanda tak nak dengar lagi apa-apa percakapan dari mulut Jungkook.
Haera : STOP LAH WEH !
Jungkook yang disebelahnya makin galak ketawakan Haera yang hampir mambahang satu muka.
*end flashback
Telefon IPhone 6 Haera berbunyi dan memecahkan lamunannya , tangannya mencapai telefon tersebut di atas meja kopi . Haera melihat nama kawan karib nya tertera di skrin telefon . Ligat tangannya menekan ' telefon hijau ' .
Haera : halooo, chinguyaaa.
Irene : halooo, kau dah balik Sweden ke? tak cakap pun kat aku.
Haera : lupaa ah. Dah lama juga lah aku balik. Weh, jom jenjalan nak? bosan duk rumah 24 hours ni.
Irene : boleh gak, kau kan kaya . Boleh lah belanja aku kan, hoho. Nanti aku bagitau Wendy.
Haera : banyak lah kau, kau anak CEO kan. Kaya ah tu. Boleh gak , dah lama tak meet si Wendy tu.
Irene : lelel , okay lah. Jumpa kat kedai Big Apple. Annyeongg!
Haera : wokay, annyeong.
Haera terus melangkah ke biliknya . Woohoo! Berbisik riang hatinya dapat berjumpa balik dengan bae-bae comelnya nanti.
***
[ Big Apple ]
First time, dia melawa demi rakan karibnya dengan mengenakan blaus bunga dengan kain seperti gaun dan rambut diikat tocang dua. Cute sangat! Beberapa minit, dua orang rakannya melambai kearah Haera dan terus mendapatkannya.
Irene : OMG, comelnya kau!
Wendy : kan, sejak kau kat Sweden lawa dah muka kau ! Berseri-seri duh. Ada boyfriend mat salleh ke kau kat sana ?
Haera : lel, korang ni nak sakat aku ke? First time aku lawa bak perempuan terakhir tau! Harini je aku lawa macam ni. Manada, tak nak lah duk bf - bf. Nyampah aku.
Irene : ececeh , budak ni !
Wendy : hahahah . biarlah dia . Jom shopping baju !
Haera : jom , jom !
Irene : hahahaha , semangat oh korang .
Haera dan Rakannya pun melangkah pergi . Seorang namja terus mengikut jejak mereka . Haera .. aku betul betul rindu kat kau bisik hati laki tersebut.
***
Haera meneliti baju-baju disitu. Tiba-tiba matanya tertacap kepada seorang lelaki dengan seorang perempuan mana ntah di kedai makan yang berhadapan dengan kedai baju tersebut . Ah, Jungkook rupanya.. biarlah , aku ngan dia bukan suka sama suka pun..tapi kenapa pedih sangat hati ni. aduh, sudah lah , lupakan!Irene : Haera, kenapa ni ?
Haera : apa? Aku manada pape.
Irene : aku tengok kau macam sakit je.
Haera cuba untuk senyum dengan biasa dan lagak ketawa padahal hati ni pedih.
Haera : hhahaha, lawak ah kau ni. Aku okay je. Kau dah pilih baju ke?
Irene : lagi 4 helaii, yeay!
Haera : Hahah , kau ni.. jom pi kat Wendy . Kesian aku tengok dia sensorang , hahah.
Wendy : oii, sini lah !
***
Selesai beli segalanya. Mereka merancang untuk balik. Haera terpaksa tunggu drivernya ambik . Kereta BMW miliknya buat hal masa nak pergi dan terpaksa mengambil keputusan biarlah drivernya yang hantar.Irene : kau boleh ke tunggu kat sini ?
Wendy : haah, risau pulak aku.
Haera : rilek ah, takpe , aku boleh tunggu. Don't worry la.
Irene: kalau macamtu, kitaorang pergi dulu eh. Annyeong , dear
Wendy : hati-hati. Annyeong.
Haera : nae, annyeong!
Hmm, Jungkook ada girlfriend rupanya. Tak pernah cerita pun selama ni. Ape kau ni, Haera! Dia kalau ada girlfriend pun buat apa dia nak cerita kat kau? Buang masa je! ahh! pabo!
xxxx : Haera ..
Haera memandang ke arah namja yang memanggilnya disebelah. Matanya dibuntang luas.
Haera : xxxx!
TBC!
================
Done for part 3 = ̄ω ̄=
Hope enjoy it ! <( ̄︶ ̄)>
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
RomantikSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...