Bab 4

12.8K 889 76
                                    

[ Restaurant Kenny Roger Roaster ]

Kedatangan Mark, mengejutkan Haera yang selama ni Haera memang mencari Mark pada 2 tahun yang lalu.
* Flashback

Haera membeli sehelai baju HBA dan sepasang kasut sneaker untuk memberi hadiah kepada kekasihnya, Mark . Yeah, tak sabar nak bagi kat dia nanti waktu hari jadi! =3=

****
Setelah beberapa hari, hari jadi Mark sudah pun tiba tetapi benda buruk telah berlaku kepada Mark. Kawan Mark iaitu Sehun memberitahu Haera bahawa Mark hilang sejak semalam. Omma dan appa Mark sendiri pun taktahu dia dimana. Keluarga mereka turut mencari.

Haera : hilang?! A..apa.. m..maksud awak?! Lagipun lusa saya nak pergi belajar kat luar negara !

Sehun: sabar Haera, saya pun tak tahu dia kat mana . Kalau esok saya dapat cari dia, saya call awak nanti. Buat sementara waktu ni, awak balik dulu . Sabar ye, Haera.

Haera pergi dengan langkah yang longlai. Kenapa dia hilang pula? Atau dia sengaja buat macam tu? Tak faham lah! Haera memanggil Sehun semula dan baling hadiah Mark kepada Sehun. Haera terus berlalu pergi.

* End Flashback

Haera memandang muka Mark yang sudah lama tidak melihatnya. Muka Mark masih bersih, macam tiada apa yang berlaku semenjak dia hilang 2 tahun yang lalu cuma makin tinggi dan hensem.

Mark : Haera..

Haera masih diam membisu. Apa yang berlaku dulu ? Hanya hati yang bertanya.

Mark : Haera, please jawab..

Haera : awak pergi mana?

Mark : saya masih duduk kat sini. saya tak pergi mana pun.

Haera : pabo! saya maksudkan 2 tahun yang lalu lah! awak tahu tak, saya menderita kat luar negara, sebab rindukan awak! awak pergi mana? Jawab pls.

Mark : saya pergi, saya lari.. sebab awak!

Haera memandang pelik ke arah Mark, dengan air mata yang mengalir. Sebab aku ?

Haera : a..apa maksud awak?

Mark : saya sendiri tak sanggup tengok awak pergi airport, naik kapal terbang, lambai kat saya, lepastu cakap selamat tinggal .. saya tak sanggup ! Faham tak? Awak buat macam tu like awak nak tinggalkan saya selamanya!

Air mata Haera mengalir dengan deras. Maafkan saya, Mark. Haera melangkah duduk di sebelah Mark dan memeluknya dengan erat. Mark turut melakukan begitu. Ada sepasang mata melihat korang dengan perasaan marah yang membuak-buak.

****
[ Rumah Puan Lee ]

Fikiran Haera mula bercelaru. Kalau Mark dah datang balik.. macam mana dengan Jungkook? AH, SERABUT! Haish, macam mana nak cakap ngan Mark, yang esok aku ngan Jungkook akan kahwin. Suara Puan Lee menganggu lamunannya. Haera melihat Puan Lee nampak gembira, mesti ada something ni.

Puan Lee : Haera, bakal suami kamu dah datang!

Dah agak, of course lah kehadiran Jungkook yang membuat maknya gembira.

Haera : ah, Haera bersiap kejap.

Puan Lee : okay, dia kata dia tunggu kamu kat kereta.

Haera : nae!

***
Haera membuka pintu kereta Porsche tersebut dan melihat Jungkook yang mukanya agak bengang. Kenapa pula ngan dia ni..?

Haera : kenapa ni, Jungkook?

Jungkook : kau tak rasa bersalah ke ?

Haera : bersalah? bersalah pasal apa pula ni?

Jungkook ketawa kecil dan memandang Haera dengan pandangan tajam. Jungkook terus memegang lengan Haera dengan kuat dan membuatkan Haera mengaduh kesakitan.

Haera : s..sakitlah, Jungkook! Apa kau ni?!

Jungkook : puas mainkan aku?!

Haera : aku tak faham apa kau cakap lah! Cuba bagitahu aku!

Jungkook : dah lah curang ngan aku lepastu nak kahwin ngan aku?! kau fikir aku patung kau ke? Huh, dasar perempuan tak guna!

Haera sangat terasa apa yang Jungkook cakap. Ntah kenapa tangannya terus menampar muka Jungkook tersebut dan membuatkan Jungkook tersentak. Air mata Haera terus mengalir dengan deras.

Haera : please.. don't be such idiot. aku tahu , kau mesti nampak aku peluk laki tu kan .. aku peluk dia bukan sebab aku suka dia, aku cinta dia.. tapi aku rindu dia.. dia ex boyfriend aku.. dia hilang 2 tahun yang lalu. Maafkan aku .. kau sendiri kata yang aku bukan apa apa bagi kau. Aku pun nampak kau minum air segelas yang ada dua straw dengan sorang perempuan cantik.

Jungkook terpaku dengan kata-kata Haera, maksudnya dia nampak aku ngan Jimin? ( JIMIN - AOA ) .

Jungkook : H..Haera..

Haera memotong ayatnya.

Haera : hantar aku balik, pls.

Jungkook ingin memegang tangan Haera tetapi gagal, Haera terus menepis tangan Jungkook .

Haera : don't you dare touch me again! Lepas kau cederakan lengan aku! HANTAR AKU BALIK!

Jungkook tak mampu berkata apa-apa lepas dimarahi oleh Haera. Pantas Jungkook memecut laju dengan keretanya.

***

[ Rumah Puan Lee ]

Puan Lee berasa pelik, awalnya anak bongsunya balik, ah, maybe sebab esok nak kawin kot. HAHA . Haera berlari masuk ke bilik dan menangis puas-puas! Eonnie, kenapa Jungkook cederakan Haera, lengan Haera lebam! Tiba-tiba , Haera terdengar suara eonnienya.

" Haera, sayang. "

" Masuk bilik eonnie, cepat! "

Haera terus berhenti menangis dan lakukan apa yang suara eonnie nya suruh. Eonnie ada apa sebenarnya ni?

" Kamu buka laci meja solek eonnie tu."

Haera membuka laci tersebut dan tertulis satu surat untuk Jungkook . Eonnie betul-betul sayangkan Jungkook , setia.

" Haera, eonnie nak kamu jaga Jungkook dan tak membuatkan dia sedih. Eonnie harap kamu dapat lakukannya "

Haera : tapi dia cederakan Haera dan ada kesan lebam kat lengan Haera. Dia tak sayang Haera pun.

" Haera, Jungkook terlalu banyak benda yang dia terpaksa tanggung. Kalau dia tak sayangkan Haera , kenapa dia marah dekat kamu? Kalau tak, dia bagi je kamu kapel dengan Mark. Dia pun marahkan eonnie masa eonnie rapat ngan bff eonnie yang namja tau. Okaylah, eonnie nak pesan.. Jagakan dia, sayang dia, cintakan dia ..One more, bagi surat tu kat Jungkook. Thanks, Haera sayang. Bye "

Haera rasa bersalah sangat kerana tampar Jungkook terlalu kuat. Haish, aku mengaku yang aku memang betul-betul sayangkan Jungkook.

****

Puan Jeon membawa Haera di depan pintu Jungkook. Haera melihat Puan Jeon nampak happy sangat . Emm, 2 × 5 sama dengan omma. Tersengih - sengih, tak habis habis. Haera membuka pintu bilik Jungkook dan..

" OMG!! "

TBC!

===============
Thanks guys because read my fanfic! and if you enjoy and like this part.. just click " vote " ~ ヽ('▽`)/(〜^∇^)〜

♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]Where stories live. Discover now