BAB 8

11K 743 39
                                    

[ Rumah Haera & Jungkook ]

Sedang sibuk Haera dan maidnya menyiapkan sarapan dibawah , terdengar seperti barang terjatuh dari bilik atas . Lantas Haera berlari mendapatkannya. Kenapa pula tu? Jungkook..

Jungkook : AHH !

Haera : yah! micheosseo ( gila ke ) ?! Kenapa awak campak barang tu ?!

Jungkook : Heh! Sape gila? Dah lah, Aku nak jumpa Jimin!

Haera terkejut mendengar Jungkook berkata begitu, lantas Haera memeluk Jungkook supaya tidak keluar dari bilik.

Haera : J..Jangan!

Jungkook : pape pun , kau langsung tak menarik bagi aku ! Ah! Aku nak jumpa Jimin jugak! Kau blah ah ! Lepaskan aku!

Haera : sayang, apa maksud awak ni? Awak tetap tak boleh jumpa dia! Kita kan dah kawin.

Jungkook : Kalau macam tu kita CERAI!

Hampir gugur jantung Haera mendengar kata kata Jungkook kali ni. Kedua-dua tangannya terus memukul dada sasa Jungkook berkali-kali dan membuatkan Jungkook tersedar dari perbuatannya. Aku taknak cerai , Jungkook !

Jungkook : s..sorry yang pasal cerai tu. s..saya tak maksudkan pun. Pls, forgive me. S..saya cuma terlebih emosi.

Ntah kenapa kaki Haera terketar-ketar lalu Haera terduduk . Hampir seminggu lebih, Jungkook asyik balik lewat , rupa-rupanya sebab Jimin? Unbelievable !

Jungkook : H..Haera, what's wrong?

Haera : a..awak betul nak ceraikan s..saya?

Membuntang mata Jungkook bila disoal macam tu.

Jungkook : OF COURSE NOT! saya tak bermaksud pun tadi. why ?

Haera : okay then, saya nak awak fired Jimin ! NO MATTER WHAT HAPPEN!

Jungkook hanya mengeluh.

Jungkook : okay, kalau macam tu apa yang saya dapat?

Jungkook turut duduk di depan Haera. Haera mengerun dahi, pelik.

Haera : awak dapat? dapat apa?

Jungkook : Haha, saya nak dapat anak.

Haera memegang kedua pipinya. Dia nak anak? Oh, tak , tak, tak. Jungkook hanya tersenyum gembira lalu menarik Haera ke bilik mereka berdua. Haera hanya mengikut langkah suaminya dan blurnya tahap limited , tak tahu apa apa langsung.

****

[ Dunkin' Donut ]

Jimin menunggu Jungkook di Dunkin' Donut seperti biasa tetapi Jungkook tetap tak datang. Ah , mana pula dia ni ? Jimin terus mengambil henfon di dalam beg Louis Vuilton miliknya dan menelefon Jungkook.

xxxx : Hello .

Jimin : oppaaa ~

xxxx : huh, apa oppa-oppa? stop kacau husband saya boleh tak? Dia bukan milik awak! tapi saya!

Jimin : aaahh, awak Haera tu ye ?

Haera : ye , kenapa? Have any problem? Please laa, jangan kacau kami berd..

Jimin mula memotong ayat Haera.

Jimin : btw dia suka kau sebab muka kau sama ngan Saera. Bukan dia cinta kat kau pun. Bagi dia, Saera tetap no1 dalam hati dia . Kesian kau.. kau dipergunakan je .

Haera terkejut mendengar apa yang Jimin cakap. Perempuan ni saja nak bagi aku gaduh dengan Jungkook gamaknya.

Haera : aku still tak percaya kat kau ! kau tu perampas lelaki orang so aku sebagai isteri dia, kau jangan datang lagi tempat kerja Jungkook. Kau tak diperlukan lagi. Understand ? then goodbye .

Haera terus mematikan telefon Jungkook. Jungkook yang duduk ditepi dan terus mengusap belakang isterinya. Haera masih tidak dapat lupakan kata kata Jimin . Kedua-dua tangan Haera meraup mukanya berkali kali.

Jungkook : awak dah buat yang terbaik, sayang. Okay ? saya memang dari dulu benci dia. 24 hours kena berkepit dengan dia. Lagipun saya terpaksa ikut contract penjanjian kalau tak saya takleh fired dia .

Haera : what? penjanjian? You're boss. Btw I not understand but you have to fired Jimin! I don't like her!

Jungkook memandang Haera dengan senyuman manisnya . Haih, Haera jealous rupanya . Cute .

Haera : apa pandang-pandang ?

Jungkook : eh? pandang isteri pun salah?

Haera : ye, memang salah besar! dah lah curang ==" sampai hati eh.

Jungkook : okay okay, saya takkan curang dah. saya akan selamanya dengan isteri saya yang saya say..

Belum Jungkook habiskan ayat-ayat romantiknya , Haera terus bangun dan ingin keluar dari bilik.

Jungkook : H..Haera! Awak nak pergi mana ?

Haera : letih dengar awak susun ayat romantik tu, saya nak pi sarapan lah .

Haera mula ketawa kecil mendengar Jungkook menyuruhnya menunggu. Haera tetap berjalan dan tidak menunggu husband nya itu. Tiba tiba pinggang lansing nya ditangkap oleh seseorang. Terkejut Haera dibuatnya.

Haera : aduh, awak ni. sakitlah pinggang saya.

Jungkook : sape suruh tak tunggu orang , kan dan kena tangkap.

Haera : hee, yelaaa. sakit tetap sakit .

Jungkook : esok, jom honeymoon ~

Haera mukanya mula membahang. Haish, stop lah Haera! 24 hours bahang je muka. Kedua-dua tangannya memegang pipi.

Haera : why? malas lah.

Jungkook : pleassseeeee, this honeymoon for mom and dad also you mother too.

Haera : cepat sangat lah.

Jungkook mula mendengus.

Jungkook : now saya tak ikut pape arahan awak. No bantahan! Esok saya siapkan segalanya. Okay? Jom sarapan, takut sejuk pula makanan kita.

Terpaksalah aku ikut mamat tu tapi aku seriously taknak.

***

[ Jimin P.O.V ]

Jimin terpaksa balik ke rumah. Dia terus baling beg nya ke katil dan duduk di sofa . Tangannya terus serabutkan rambutnya .

Jimin : d*mn that girl. dia fikir , dia sape?! huh! aku tetap rampas husband kau jadi milik aku!

Jimin mengambil henfonnya dan mendail seseorang.

Jimin : kau ada tangkap gambar aku ngan Jungkook hari tu kan?

xxxx : ada, aku dah cuci sekali , kau nak ke?

Jimin : ofkos nak. esok meet aku kat Big Apple.

xxxx : boleh tapi mesti ada money bro.

Jimin : boleh je tapi aku bukan bro kau eh .

xxxx : hahaha, baik bos. Deal .

Jimin terus menekan skrin " henfon merah " . Yes, akhirnya Jungkook kau akan jadi milik aku. HHAHAHA!

TBC!

==============

OKAY DONE FOR PART 8 . ( ̄∀ ̄) IF YOU REALLY ENJOY THIS PART, JUST CLICK VOTE ! ☆ヘ(^_^ヘ)
THANK YOU GUYS. (*‿*✿)

♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]Where stories live. Discover now