Doktor yang bertugas membenarkan Haera balik ke rumah dan dia memberikan sedikit penerangan untuk menjaga bayi yang masih di dalam kandungan perutnya dan list makanan yang patut dielakkan. Setelah selesai segalanya, Jungkook memimpin Haera ke kereta.
Haera : Takpelah awak, perut saya ni kecil lagi, saya boleh jalan sendiri.
Jungkook : kecil pun masih ada bayi dalam perut tu. Awak, maafkan saya lagi tak pasal..
Haera terus memotong ayat Jungkook.
Haera : errm, ok nevermind la. puas juga hati saya dera awak kann. saya maafkan tapi cincin kahwin tu saya tak jumpa la.Jungkook : nasib lah, macam mana nak jawab kat omma nanti ?
Jungkook sengaja ingin kenakan isterinya. Padahal, cincin tu kat dia. Haera menundukkan kepalanya. Ottokhae .. Jungkook hanya tersengih melihat isterinya , pipi Haera dicuit.
Haera : aduh , awk ni sakit lah .
Jungkook : Haha , sorry , sorry , nanti kita sama-sama cari cincin tu tau ?
Haera terus mengangguk kepalanya berkali-kali dan tersenyum riang.
****
[ Di Rumah Jimin ]Keadaan Jimin agak kusut dan otaknya ligat memikirkan cara untuk memutuskan hubungan Haera dan Jungkook . Gincu yang dibeli haritu sudah pun hilang dan dia tetap perlu mencari idea.
Jimin : ergh. satu-satu rancangan aku gagal! sh*t ! Aku perlu cari juga idea , ERGH , SIAP LAH KAU HAERA!
****
[ Di Rumah Haera & Jungkook ]
Jungkook membawa Haera ke ruang tamu dan Haera merebahkan punggungnya di atas sofa. Jungkook turut duduk disebelhnya. Jungkook mengambil keputusan untuk memberitahu mengenai kerjanya di luar negara itu. Dia menarik nafas dan hembus. Haera memandang Jungkook dengan pelik.
Jungkook : chagi..
Haera : ye , kenapa ?
Jungkook : saya ada benda nak bagitahu kat awak.
Tangan Jungkook terus mengambil tangan Haera. Mereka berpegangan tangan. Erat.
Jungkook : saya ada outstation kat London dalam 1 bulan nanti . I think you don't have to folow me, lagipun saya nak awak tengok tengokkan omma nanti kat rumah. Yourself too! Take care okay? saya kena pergi lusa nanti.
Haera mendengar kata-kata Jungkook, dia terus memeluk erat suaminya. Dia tak tahu kenapa , air matanya mula mengalir membasahi pipinya. Beberapa minit, dia melepaskan pelukan erat itu.
Haera : saya tak boleh ikut ke? saya boleh je menginap kat hotel seharian, it's ok for me.
Jungkook memberi senyuman manis.
Jungkook : seriously, saya memang nak bawa awak, chagi tapi you know, nanti saya langsung tak boleh pergi kerja sebab awak ada kat sana nanti .
Haera mula terketawa kecil. Suami aku ni lah kan.
Jungkook : awak jangan risau, assistance saya dah tukar. Orangnya lelaki. Okay tak?
Haera : serious ? Nama dia apa?
Jungkook : Lee Kang Min.
Haera : ohh. okok. so start from now, I think we should have to date together 24 hours, kalau tak nanti saya rindu kat awak sesangat.
Jungkook : yes ! I think toooo!
p/s : part Haera tu jangan salah faham. Dorang dah kahwin ok, mean Haera diorang kena start untuk mula bersama. Kalau tak faham takpela.
****
Mereka mula start bersama-sama dari hari yang mereka berbincang. Hari Jungkook untuk pergi ke flight mula pada hari ni. Haera agak muram kerana dia terasa sekejap sangat bersama dengan Jungkook. Hatinya berat untuk meninggalkan suaminya. Jungkook membetulkan tie di depan cermin , dia melihat Haera membuat muka sepuluh sen.
Jungkook : chagi..
Haera hanya membisu kerana tengah melayan perasaannya. Jungkook memanggilnya kali kedua, tersentak Haera dan pergi kearah suaminya. Mukanya tetap muram sedikit dan dia mengalihkan tangan Jungkook yang sedang membuatkan tienya itu , sekarang tangan Haera pula ligat membuatkan tie suaminya.
Haera : oppa..
Terkejut Jungkook dibuatnya. Alahai, sejak bila pula dia panggil aku 'oppa ' ? Takpe takpe, sejuk juga hati aku dengar.
Jungkook : ye, chagiya?
Air mata Haera sedikit mengalir tetapi dia terus mengelap air matanya itu. Haera berfikir dia mungkin tak mampu menahan rindu suaminya nanti. Apabila teringat sebulan Jungkook dekat sana terus dia menangis tersedu sedu dan air matanya mengalir sekali lagi.
Jungkook : chagiya, kenapa ni? Hei?
Haera : o..o..oppa, Haer..a tak m..mampu .
Jungkook terus memeluk Haera. Dia sendiri pun tak mampu juga. Dahi Haera dicium lama.
Jungkook : oppa sayang Haera sangat sangat so jaga anak kita masa saya takde ok? dah jangan menangis eh.
Haera hanya mengangguk perlahan . Jungkook hanya mengeluh kerana hampir pukul 10 am , sekarang pukul 9 am, lagi sejam je. Tangan Haera digenggam dan memberi sesuatu kepada Haera. Haera terserentak kerana dia terasa seperti cincin di tangannya .
Haera : ni...
Jungkook memotong ayatnya.
Jungkook : saya jumpa. pakailah cincin tu. Sayang dah kemas barang?
Haera : dah btw thanks, oppa !
Jungkook : my pleasure , dear. jom, gerak.
Haera terasa dia akan tinggalkan suaminya. Dia terus menahan dirinya daripada air matanya mengalir. Haera bergerak keluar bersama suaminya.
" I will miss you , Jungkookie "
TBC!
===========
SERIOUSLY I'M SO SORRY BECAUSE LATE POST AND PART 13 COMPLETELY DONE. THANKS FOR SERIOUS READER AND IF YOU REALLY ENJOY THIS PART JUST CLICK VOTE. ☆\(^ω^\)
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
RomanceSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...