Bab 14

9.3K 641 12
                                    

Sudah masuk seminggu lebih , Jungkook berada di London dan dia juga jarang menelefon Haera kerana sibuk dengan pembukaan kedai pakaian J'Clothes. Perut Haera juga dah masuk 1 bulan dan bayi didalam makin membesar sikit dan menyebabkan perutnya agak buncit.

Pn. Lee : Haera, jangan asyik termenung je. Nah, minum susu ni biar bayi dalam perut tu sihat. Ehem, ' ibunya ' tu pun kena jaga makan ngan minum jugaa.

Haera : omma.. Jungkook ada telefon tak ?

Pn. Lee : takda pula, ala.. dia kan CEO.. sentiasa busy. Nanti dia telefon lah tu. Haera kena lah kuat sikit. Omma tahu kamu rasa susah kan ? Tambah lagi si suami kamu kena outstation. Kamu kena kuat tau . Oklah omma kena pergi butik kejap.

Haera hanya mengangguk perlahan. Puan Lee agak risau juga melihat anak perempuannya itu. Puan Lee takut Haera stress dan memberi kesan kepada bayi di dalam perut itu . Haih, makan pun tak, minun sikit.. Telefon pulak asyik melekat dekat tangan je.

Irene p.o.v

[ Rumah Puan Lee ]
Irene dan Wendy melawat Haera untuk melihat keadaan kawan karibnya yang mengandung itu. Alahai ada anak buah lah aku.

Irene : Yo, Haeraaa.

Wendy : eish, kau ini. Dia mengandung itu, perangai cuba elok sikit.

Haera : hahah, tak apalah . Masuk lah sini. Seharian ni aku baring je , malas nak bangun.

Wendy : aku tengok kau macam pucat je, makin kurus pula tu . Kau tak makan eh ?

Irene : tula pasal, kalau kau tak makan sebab suami kau, kau kenalah juga berdikari sikit . Lagipun dia kerja nak cari rezeki makan minum untuk kau ngan anak kau juga. dah lah makan lah banyak-banyak sikit. Kau nak ke anak kau lahir , badan kurus, muka kurus semcam ? Mesti tak nak kan ?

Haera : taknak, tapi aku rindu diaaa.. u.u

Wendy : kau kena dengar juga nasihat minah ni, sekurang-kurangnya berguna juga dia punya kata kata. Hahaha.

Irene : herm, macam perli je dalam kata kata kau tadi, wendy.

Wendy : HAHAHA. Leklek.

Irene : kau faham tak Haera? Kau kenalah bersabar dan tabah eh , cabaran kau jugaaa.

Haera : ehem, terima kasih atas nasihat kau tu, Irene. Tengok lah nanti.

Irene : Tengok?! Tak boleh! Kau kena ubah juga ! Satu minggu , dua or tiga kali aku akan hantar makanan, kalau kau tak makan, siap lah . Aku risau kat kau ngan anak buah aku tu, tau tak?

Wendy : sama lah aku risau juga. Nanti aku jadi driver kau , Irene .

Irene : good . kau Haera, please lah eh , makan tau .

Haera terkedu dengan kata-kata Irene dan Wendy . Dia rasa bersyukur sebab kawan-kawannya mengambil berat tentangnya . Lantas Haera memeluk kawannya . Sangat bersyukur.

Haera : okay , aku akan dengar nasihat kau , thanks sebab ambil berat tentang aku . Aku bersyukur .

Irene : apalah kau ni , kita kawan kan .. ofkos aku ambil berat tapi aku lebih ambil berat anak buah aku je .

Haera : what ?! jahat gila kau , abis semua nasihat tu bukan pasal aku lah ? Ey , aku malas aa macam ni .

Wendy : kahkahkah , anak buah kau nanti rapat ngan aku je lah , Irene oi .

Irene : ah kau Wendy ! takde makna . Alolo , aku gurau je kut Haera . Ofkos aku risau pasal kau . Janganlah cenggini .

Haera : heh , macam aku percaya kau ni . Ceit .

Irene : ALAAAA , HAERAAA .

Ketawa Haera akhirnya terhambur , haih.. baru nak buat Irene menangis , haha. Wendy yang sedang main Candy Crush juga turut ketawa melihat Irene yang melutut di depan Haera. Sedang Irene melutut tadi , dia terdengar gelak tawa kawan-kawannya terus dia bangun dan menjengil mata kearah Haera dan Wendy. Terkena aku , buang masa je melutut tadi.

Irene : memain duh kau ni . Haish .

Wendy : kahkah , kitaorang lepak sini ngan kau seharian kat sini boleh tak , Haera ?

Haera : eh , ofkos lah boleh . Tidur sini pun takpe . Mak aku pun tak kesah.

Irene : lawa duh bilik kau , rumah pun luas . Yes boleh eh ? Pinjam baju kau jelah .

Haera : sehelai sewa baju seribu won .

Irene & Wendy : WHAT ?! Gila apa kau ni ? Kedekut haji bakhil .

Haera : kidding je kut . Hahahah.

Mereka bertiga mula gelak bersama . Ada kawan , hilang segala kesedihan tapi rindu tetap tak boleh hilang . Jungkoook , Haera rindu abang ..

[ United Kingdom , London ]

Jungkook dan Kang Min mengambil cuti sehari untuk meninjau bandar raya London , selama duduk kat London dari mulanya , tak sempat mereka berjalan . Lawa , kalau Haera ada mesti dia teruja nak tangkap gambar . Jungkook terus tersenyum sendirian . Kang Min melihat, Jungkook , dia turut tersenyum .

Kang Min : Bos .

Jungkook : ye ?

Kang Min : Bos memang betul betul work hard , tapi bos tak nak call wife bos ? Dia mesti rindukan bos .

Jungkook : bukan apa , Kang Min. Saya memang nak telefon wife saya tapi saya takut saya terlalu rindu kan dia , then saya tak dapat nak fokus dalam kerja saya nanti . Biarlah dulu ..

Kang Min berasa pelik dengan inferens Jungkook . Takkan sebab benda tu , dia taknak call Haera ? stup.. eh , maaf maaf . Pelik lahhh , kalau aku jadi bos , tiap-tiap hari aku call wife aku , yang ni .. lain macam je . Tak faham lah !

============

Okay, dah siap untuk part 14 ! Sorry lambat sambung. Busy dengan trial pt3, pape pun, selamat membaca. If korang suka part ni vote tau! Jangan lupaaaa. And tolong doakan Aishah dapat result yang bagus eh.. thanks koranggg = ̄ω ̄=

♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]Where stories live. Discover now