[ Rumah Haera dan Jungkook ]
Haera memandang Jungkook dengan pandangan tajam. Heish, mamat ni kan!
Jungkook : wae ? wae ?
Haera : oppaaaa! jomlah.
Jungkook : oppa kata taknak kan ? bagi lah oppa rehat sekejap je . Malam ni kan boleh ?
Haera : macam ni eh perangai oppa sekarang. Okay fine .
Jungkook mengeluh perlahan . Haih , layan ajelah . Jungkook terus mengusap perut Haera . Haera hanya memerhati gerakan Jungkook .
Jungkook : baby nak tahu tak , omma awak ni mengada , gedik ! Hahaha.
Haera : bwo ?! oppa jomlah eh ? kita beli 2 or 5 helai baju baby je . Eh eh eh?
Jungkook : okay okay , cepat siap .
Haera terus mencium pipi suaminya , lalu dia pergi ke bilik untuk menukar pakaian . Jungkook mula tersengih . At least aku dapat kiss , dahlah susah nak dapat kiss minah tu , kiss pipi pun takpe lah. hahaha .
*****
[ BIG Mall ]Jungkook memegang erat tangan Haera yang di sebelahnya . Haera hanya tersenyum manis . Setelah beberapa minit berjalan , sampai juga di kedai baby . Waaahhh ! Comelnya ! Lantas Haera berlari masuk ke kedai tersebut tiba-tiba kakinya tersandung hampir nak jatuh . AHHH! Tetapi Jungkook sempat memeluk Haera dari belakang supaya tak terjatuh. Lalu Haera pusing ke belakang dan tersengih kepada Jungkook.
Jungkook : sengih , sengih . nak lari lagi ke ? Eii.
Haera : hehe, sorry oppa . Err, lepaskan Haera boleh ?
Jungkook : takleh. Nak peluk setengah jam lagi ,hhaaha
Haera melihat pekerja-pekerja disitu memandang mereka sambil tersengih-sengih dan bisik satu sama lain.
Haera : oppa! dorang tengok kita tau tak ? Dah lah, lepaskan!
Jungkook membuat muka dan terus melepaskan Haera.
Haera : o..oppa ?
Jungkook : Haera pergila cari baju baby . Oppa tunggu kat sini eh.
Haera : nae, oppa. Kejap tau. ^^
Jungkook pun duduk di salah satu kerusi di kedai baby itu. Seorang perempuan datang ke arah Jungkook. Lantas Jungkook memandangnya dengan riak sedikit terkejut .
30 minutes laterrrr ~
Dengan gembiranya Haera pun berlari ke arah Jungkook, tetiba kakinya terhenti apabila ternampak seorang perempuan london mix korea, lawanya! Kenapa Jungkook macam gembira je ?
Jungkook : ah, Haera sini jap!
Haera hanya membuat senyuman palsu dan pergi menghampiri ke arah Jungkook.
Jungkook : kenalkan ni lovely wife saya, Lee Haera. Haera , dia ni pulak Janny Smith.
Janny : omaigad, awak tak cerita pula yang awak ada isteri ? btw isteri awak ni cantik and flawless la.
Haera : hai, nice to meet you.. awak pun cantik.
Janny : ya, nice to meet you too . Emm, saya minta maaf lah kalau sya kacau awak berdua. Boleh tak awak carikan saya sebuah hotel untuk saya menginap, Jungkook ?
Jungkook : eh ? awak tak cari lagi ?
Haera : err...s..
Janny terus memotong ayat.
Janny : please.. saya harap awak boleh tolong. lagipun appa saya suruh minta tolong kat awak, boleh?
Jungkook : disebabkan appa awak suruh , saya tak boleh nak kata apa , hmm lagipun appa awak banyak tolong saya kat London . Haera awak nak ikut or duduk rumah ?
Haera : IKUT !!
Orang yang berada di Mall hanya melihat Haera dengan pelik . Jungkook memandang Haera dengan riak terkejut . Haera terus menutup mukanya kerana malu dan dia terasa pinggangnya di peluk , lalu Haera memandang di sebelah kanan ternampak Jungkook yang memeluk pinggangnya itu. Ahh , malunya ! Janny pula hanya memandang mereka berdua di belakang . Huh !
****
[ Hotel Paradise, Seoul ]Janny tersenyum gembira kerana dapat meluangkan masa bersama Jungkook walaupun ada isterinya. Anggap je si Haera ni takde , bisik hati Janny .
Janny : thank you sebab tolong saya ye , Jungkook .
Jungkook : no problem btw kitaorang pergi dulu lah . Good night .
Haera hanya mendiamkan diri di sebelah Jungkook . Si Janny tu asyik sebut nama husband aku je , nama aku takde pula sebut . Ei !
****
[ Rumah Puan Jeon ]Setelah siap makan malam, Haera terus naik ke bilik , bukan pasal Janny tapi pasal belakang badannya sakit . Baby dalam perut ni pula asyik menendang. Huii .
Puan Jeon : kenapa dengan isteri awak tu, Jungkook?
Tuan Jeon : gaduh lah tu.
Jungkook : ntah lah, omma. Manada, appa. kitaorang tadi pergi beli baju baby okay je. Klah, Jungkook pergi tengok jap.
Puan Jeon : hah, pergilah cepat.
Jungkook dengan pantas naik ke atas dan masuk ke bilik mereka , lampu bilik dia buka dan menerangi bilik tidur tersebut . Dia melihat Haera sedang lena tidur di katil . Mata Haera terbuka sedikit demi sedikit .
Haera : kenapa ni?
Jungkook merebahkan punggungnya di sebelah Haera .
Jungkook : Haera merajuk ngan oppa eh ?
Haera : anii , belakang badan Haera sakit ni .. tu yang Haera tidur kejap. Wae, oppa ?
Jungkook : ohh, bukan pasal siang tadi ?
Haera : pasal siang ? ohh taklah, Haera penat, sakit belakang. esok Haera ada benda nak bagitahu tapi Haera meet kat oppa kat office tau?
Jungkook : wae ? Sekarang tak boleh ?
Haera : tak boleh, sebab pasal ni juga ada kena mengena dengan eonnie Saera dan kenangan oppa dan eonnie. Arra? Haera tau oppa masih sayangkan eonnie. Haera tidur dulu nanti oppa tutup lampu eh. Goodnight
Haera lantas mencium pipi Jungkook dan sambung tidur. Jungkook hanya mendiamkan diri apabila Haera berkata begitu. Apabila teringatkan balik kenangan dia dengan Saera .. air mata jernih dia mula mengalir dan nangis teresak - esak. Haera terdengar tangisan Jungkook tapi dia tak nak ganggu jadi dia hanya mendiamkan diri dan pura pura tidur. Aku tahu Jungkook still sayangkan eonnie..
======
TBC!AGAK-AGAK APA YANG HAERA RANCANG ? OKOK KITA TUNGGU NEXT PART AND I'M SO SO SORRY CAUSE LATE POST . ENJOY TAK? KALAU ENJOY, VOTE TAU! THANK YOU SO MUCH ! ESPECIALLY SERIOUS READER! ( ̄∀ ̄)♡
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
RomansaSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...