Bab 5

13.4K 1K 40
                                    

Haera membuka pintu dan dia ternampak Jungkook..

Haera : J..Jungkook! Pakailah baju! Kyaaa >///

Jungkook memandang pelik ke arah Haera. Dia pun melihat badannya , membuntang luas matanya, dia terus mengambil selimut di katil dan menutup badannya .

Jungkook : ehem , k..kenapa kau ada kat sini?

Haera : aku nak minta maaf pasal aku marah kau haritu , lepas kau cakap aku ' perempuan tak guna ' tu aku terasa sangat.

Jungkook lantas bangun dari katil dan menyebabkan selimut dibadannya terjatuh dan langkah nya terus pergi ke Haera yang sedang terkaku melihat Jungkook. KYAAA! JANGAN RAPAT ! EEEE! APA DIA NI! Jungkook tetap menghampiri Haera yang sedang membahang satu muka, Haera terus undur dan undur.. rupa-rupanya dia nak tutup pintu bilik. Mentang-mentang aku diri kat belakang pintu, kau sengaja nak buat macam tu. Eeee! 

Jungkook : HAHAHA!  merahnya muka kau , sorry la . aku just nak tutup pintu tu je. Pftt, hahah.

Jungkook terus melangkah ke arah almari untuk mengambil bajunya . Dia meneruskan memakai baju dan merebahkan punggungnya di katil.

Haera : kalau macam tu, asal lalu kat depan aku,kenapa tak lalu kat tempat lain ! And pakai lah baju dulu , ni baru sekarang nak pakai! Eee!

Jungkook : bising lah ! aku cium kang. btw sukatilah aku nak lalu mana pun kan --"

Haera terus menjauhkan dirinya sedikit dari Jungkook. Takut terjadi pape pulak kan, lel --' . Jungkook melihat Haera, rasa lucu pula. Comel betul.

Jungkook : kau duduk kat sana pun, macam lah takde apa - apa berlaku. Oklah, aku pun minta maaf sebab aku cederakan kau. Sini, aku nak tengok lengan kau ..

Haera terus menyembunyikan lengannya di belakang badan .

Haera : t-takpe laa. Dah takde dah lebamnya ni.

Jungkook memandang Haera. Lama. Haera rasa cuak pula dengan Jungkook yang hanya melihat dia begitu lama , terpaksa Haera menghampiri Jungkook , lantas Haera duduk di sebelahnya dan menghulurkan lengan kepada Jungkook . Haera melihat muka Jungkook sedang tersenyum . Jantung Haera mula berdegup laju.

Jungkook : lebam ni ada lagi la. Nak aku hilangkan lebam ni tak?

Haera : macam ma..

Tindakan Jungkook mencium lengan Haera di kawasan yang lebam, mula mengejutkan Haera . APA YANG DIA BUAT NI?! Pipi Haera mula kemerahan, bahang hampir satu muka. Jungkook melihat muka Haera dengan senyuman yang menunjukkan barisan gigi putihnya.

Puan Jeon : ehem, perkahwinan kamu berdua start lagi 2 jam tau .

Jungkook : omma! bila pula omma masuk bilik kookie ni?

Puan Jeon : sejak kamu cium lengan Haera la. Hohoho.

Haera hanya diam membisu. Tak nak aku masuk campur. Tapi.. aduh! malu betullah. Jungkook ah ni! Boleh pula dia cium lengan aku, sampai omma dia pun tengok!

Jungkook : apa omma ni! ketuk lah pintu lain kali!

Puan Jeon : eleh, malu konon , hahaha.

Puan Jeon keluar dari bilik sambil ketawa kecil. Aku tengok Jungkook nampak blushing sikit . Hahah. Comel.
Haera : Jungkook..

Jungkook melihat muka Haera dengan teliti .

Jungkook : apa dia?

Haera : I just want to know.. kau boyfriend eonnie aku kan?

Mata Jungkook membuntang luas. Terkejut. H..Haera dah tahu..?

Jungkook : k..kau tahu pasal tu?

Haera : I just know about that yesterday. My mom told me .

Jungkook : yes, aku boyfriend dia dan kitaorang rancang nak kahwin esok but that time something bad berlaku kat kakak kau. Bila aku fikirkan balik , it's really make my heart broken.

Air mata jernih Jungkook membasahi pipinya yang lembut , tangan Haera menyentuh pipinya dan ligat mengelap air mata Jungkook. Jungkook sangat terkejut . D..dia tak marah , merajuk kat aku ke sebab bercinta dengan arwah kakak dia? H..Haera, aku mengaku yang aku memang cintakan kau!

Haera : aku takkan marah kau sebab kau boyfriend kakak aku. aku pun sayangkan kakak aku cause she have beautiful face and beautiful attitude. If I a man, of course I love her too .

Jungkook mendengar kata-kata Haera membuatkan dirinya rasa ingin menangis dan menjerit tetapi dia perlu kuat. Jungkook mengelap airmata dengan tisu yang Haera bagi.

Jungkook : H..Haera, thanks for you kind . Be my side forever ?

Haera mendengar kata-kata Jungkook terus dia menggelengkan kepalanya dan membuatkan Jungkook terkejut sangat.

Haera : Just kidding! Of course lah. I hope you too.

Jungkook menganggukkan kepalanya dan memeluk Haera dengan erat.

Jungkook : one more thing, boleh tak kau jangan rapat langsung dengan Mark. Aku tak suka la.

Haera : Hahaha, are you jealous ? Okay, aku janji!

Jungkook : suami mana tak jeles -_-

Haera ketawa kecil dan memegang tangan Jungkook yang besar .

Haera : bila pula kau suami aku ni . perasan.

Jungkook : amboi, lepas 2 jam nanti.

Haera menggelengkan kepalanya dan ketawa bersama Jungkook.

" I want to be with you
till I not breathe anymore "

****

Selesai perkahwinan mereka berdua. Mereka mula berpindah di rumah yang amat besar dan luas. Terlompong mulut Haera melihat sekeliling rumah tersebut luas sangat boleh buat kolam kat dalam rumah tapi dah memang ada satu bilik tu luas so dia dah buat kolam, atap kat kolam tu memang takda. Gempak gila suami aku ni. Agak-agak berapa juta harga rumah ni ek?

Haera : we...

Jungkook cepat-cepat menutup mulut Haera. Haish, nak suruh aku panggil dia sayang lah tu . Lantas Haera menurunkan tangan Jungkook. Jungkook hanya tersenyum melihat gerak mulut Haera yang ingin memanggilnya Sayang.

Haera : s..s..sayang ..

Jungkook tertawa kecil melihat isteri comelnya itu. Lantas tangannya menangkap pinggang lansing Haera. Terkejut Haera dibuatnya. Bahang aih muka!

Jungkook : apa dia chagi ? ^^

Haera : emm, takde apalah. Macam mana s..sayang dapat rumah ni? Besar sangat.

Jungkook : hurm, dari hati sayang lah.
Haera : memain pula eh!

Peha Jungkook menjadi mangsa cubit Haera. Mengerun dahi Jungkook sebab terlalu sakit. Haera terus berlari masuk ke arah taman belakang rumahnya. Jungkook turut mengejar isterinya itu. Ohh, main kasar isteri aku sorang ni, tunggu malam ni ye, kena baham ngan harimau hensem . HAHA!

TBC!
=============

YES, YES ! FINALLY DONE FOR PART 5 ! (*¯︶¯*)
IF YOU REALLY REALLY ENJOY AND LIKE THIS PART. JUST CLICK " VOTE " ☆ヘ(^_^ヘ) THANK YOU SO MUCH. ( ̄∀ ̄)

♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]Where stories live. Discover now