Seminggu aku mereput dekat dalam bilik sejak eonnie aku meninggal beberapa tahun yang lepas,semasa aku belajar di Sweden. Lepas aku balik ke Korea,barulah omma beritahu yang eonnie meninggal sewaktu accident kereta. Nama eonnie aku Lee Saera . Nama aku Lee Haera macam takde beza langsung , muka pun hampir sama. pft .
Haera : omma ..
Puan Lee : waeyo ? Kamu nak pergi mana? Siap pakai jacket sejuk dengan jean semua ni? Jumpa kawan?
Haera : nak pergi mediang eonnie kejap.Aku terus mengambil kunci kereta di rak dan melangkah keluar dari rumah tanpa mendengar perkataan dari Puan Lee . Reaksi Puan Lee hanya menggelengkan kepala melihat anaknya itu.
*****
Apabila sampai di destinasi , Haera tidak jadi hendak pergi ke mediang eonnie sebaliknya pergi ke Big Apple . Aku membeli 12 piece donat dan sebotol air mineral . Aku terjumpa tempat untuk duduk dan meja yang hanya tinggal satu tempat. Langkah kaki aku dilajukan dan akhirnyaa..
xxxx : maaf , ni tempat aku ! so tolong blah !Mata ku jengilkan . Kasarnya bahasa ! Melampau betul , jantan ni .
Haera : biadabnya ! Aku yang dapat dulu , kau lah blah !
Jungkook : HUH ! AKU YANG DAPAT DULU LA !
Haera : YAH !
Aku terus menarik kerusi dan duduk . Lantak lah , aku yang jumpa dulu , so ni tempat aku . Lelaki yang berkot hitam turut menarik kerusi didepan aku dan duduk . Mata ku di buntangkan , degil sungguh mamat ni !
Haera : apa kau ni ?! ni meja kerusi , tempat aku k . pahal kau tak blah ? ha?
Jungkook : so ? what ? kerusii ngan meja bukan kau punya eh ! kedai ni yang punya , sebagai pelanggan , lantak lah aku nak duduk mana .
Haera : sukahati kau lah , layan kau buat sakit hati je .
Jungkook : ehem , kau kembar Lee Saera ke ? muka kau sebiji ngan seseorang la .
Haera : aku patut jawab ke soalan kau ni ?
PA Jungkook : Tuan , kita patut gerak sekarang .
Jungkook : ah , ya . baiklah .
Aku hanya melihat mereka sehingga hilang dari pandangan . Hmm , mamat ni mesti kaya orangnya , siap ada PA lagi . Apa-apa pun aku tetap menyampah dengan dia ! hensem memang lah hensem . sikap dia aje adab langsung tiada .
****
Aku keluar dari badan kereta dengan longlai. eh ? ada tetamu ke ? tak perasan pula ada kereta Porsche kat luar . Po..Porsche ?! ahhh ! aku suka kereta Porsche ! selfie dulu lah dengan kereta mahal tu . Fuyyoo ! Aku pergi ke arah kereta Porsche , dan keluarkan iphone 6 di kocek . Terus aku selfie dengan kereta Porsche tersebut . HAHA , memang sesuai buat profile picture kat laman SNS ni .
xxxx : huh , tak malu ke selfie dengan kereta orang ? pasal soalan yang aku tanya kat kau tu , aku dah dapat jawapan dia .
Haera : la , kereta kau ke ? delete , delete ( padahal tak delete pun xD ) . apa dia ? ha , apa dia ?
Jungkook : Saera .. kakak kau kan ?
Haera : ye , kenapa ? btw kau buat ape kat sini ?
Jungkook : omma ngan appa aku nak jumpa omma kau . aku pun sebenarnya malas nak datang sini lagi and tak tahu pula , kau adik dia .
Haera : apa maksud kau ' lagi ' ? kau pernah datang sini ke sebelum ni ? better kau cerita dari awal !
Jungkook : of course pernah , sebab aku sebenarnya tu.. tu..
Jungkook memejamkan matanya , otaknya ligat memikirkan Saera . Hatinya begitu pedih sangat , dia rasa sengsara . tak mampu melihat muka Haera yang hampir serupa dengan teman wanitanya , Saera , kakak kepada Haera . Mengikut fakta , Haera lebih cantik tapi perangai nya kasar , berbanding Saera yang lemah lembut tu . Aku masih menunggu jawapan dari mulut lelaki itu .
Jungkook : ah , pape jelah . btw nama kau ?
Haera : heish , Haera , Lee Haera . kau ?
Jungkook : Jeon Jungkook .. btw pergilah masuk dalam rumah sana .
Haera : kau taknak masuk ke ? takkan tunggu kat luar je .
Jungkook : tak nak , aku tak sanggup .
Aku memandang pelik ke arah Jungkook . Tak faham langsung aku apa dia maksudkan . Pedulilah . Aku terus melangkah pergi dan meninggalkan Jungkook yang sedang menyandar di pintu keretanya . Kedua-dua tangannya meraup muka berkali-kali . Apa lagi nasibnya bertemu perempuan yang serupa dengan teman wanitanya .. adik beradik pula tu ..
Ok , done for part 1 . Enjoy ! :)
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
RomanceSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...