Keesokkannya , berita mengenai eksiden kereta Saera dilanggar truck di highway mengejutkan kedua-dua ahli keluarga mereka iaitu ahli keluarga Jungkook dan ahli keluarga Saera . Ketika itu juga hari perkahwinan mereka dan Haera pula semasa itu sedang sibuk belajar di luar negara . Hampir 3 tahun Jungkook menanggung kesedihan dan kerinduan terhadap Saera sehingga muncullah adiknya, Haera membuatkan diri dia tak keseorangan lagi.
* End Flashback
Haera melihat muka Jungkook yang sedih tadi terus tersenyum. Jungkook mula teringat hari ni adalah hari Jungkook dan Saera bersama walaupun Saera sudah tiada, rasa cinta terhadap Saera tetap di hatinya tapi Haera lebih penting baginya sekarang. Jungkook dengan pantas memeluk Haera dengan erat.
Jungkook : thanks , Haera . oppa taktau nak cakap apa. Haera , kamsahamnida . jinjja kamsahamnida.
Haera : hahah , cheonma. Haera ada benda nak bagi.. Nah , surat ni. Surat ni sebenarnya dah lama tapi Haera tunggu masa yang sesuai . Eonnie Saera yang suruh bagi kat oppa. Surat ni eonnie dah buat sebelum dia meninggal lagi.
Haera memberi surat kepada Jungkook , lalu Jungkook mengambilnya dan membuka surat itu. Dia memulakan bacanya .
" Dear Jungkook,
Kalau awak baca surat ni bermaksud saya dah takde lagi di sisi awak tapi awak tetap di hati saya selamanya . Saya nak bagitahu yang saya ada bincang dengan omma saya untuk satukan awak dengan adik saya, Haera , bila saya meninggal dulu dan tak sempat kahwin dengan awak, sorry tau sebab saya dah buat rancangan dulu. Susah sikit nak jaga adik saya tu, dia keras kepala tapi bila awak rapat dengan dia, dia penyayang sebenarnya , Jadi saya nak minta maaf sebab saya mungkir janji kat awak yang saya tinggalkan awak selamanya . Saya sayang awak sangat sangat. Maafkan saya, Jungkook. Mianataa..
Saranghae ♡
Lee Saera "
Tanpa sedar air mata Jungkook mengalir dengan makin deras. Haera melihat Jungkook menangis, dengan rasa kesian Haera memeluknya dan mengusap belakang badannya. Haera turut mengalirkan air matanya. Eonnie , Jungkook sayang sangat kat eonnie .. eonnie nampak tak ?
" Haera.. eonnie nampak , jadi jaga lah Jungkook dengan baik tau . "
Haera terdengar suara kakaknya. Dia mula tersenyum dan menganggukkan kepalanya. Gumawo , eonnie.
*****
Setahun kemudian ~Haera dan Jungkook akhirnya mendapat cahaya mata ! Anak mereka perempuan dan namanya pula Jeon Jaehi. Haera dan Jungkook pergi ke perkahwinan Sehun dan Yeri harini . Well , ada lagi satu rahsia yang Wendy sembunyikan daripada Haera. Rasa sakit pulak hati , memang tak boleh terima! Acah Haera.
Haera : Wendy, kau tau tak sape Mark ni?
Wendy dengan rasa takut , menganggukkan kepalanya berulang kali.
Haera : kau tahu, tapi kenapa kau sembunyikan yang kau dengan Mark bercinta ? sebab aku ex dia ? btw aku still sayang lagi tau kat Mark!
Irene, V, Mark,Sehun dan Wendy terkejut dengan membutangkan mata. Jungkook ? Terkejut gila sampai anak mereka, Jae Hi hampir terlepas dari dukungannya . WH..WHAT?! Apabila Haera nampak semua dalam keadaan terkejut, terhambur segala tawanya .
Haera : omaigad, korang memang percaya ke apa aku cakap tadi? I'm so sorry, aku gurau je lah. Hahaa.
Semua yang dengar penjelasan Haera di situ terus menghelakan nafas lega. Jungkook pula keluar dari dewan dan dia tinggalkan Jaehi dengan Irene. Irene membuat isyarat " ayok " kepada Haera . Tiba-tiba hatinya rasa gelisah bila melihat muka bengang Jungkook.
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
RomantikSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...