[ Restaurant Traditional Korea ]
Balik sahaja kerja, Jungkook terus pergi ke kedai makan untuk makan malam. Kalau balik pun, mesti Haera tak masakkan untuk aku dan mesti dia layan aku macam tunggul . Huh . Jungkook terus melangkah laju kearah meja kosong dan mengambil pesanan . Tiba-tiba seseorang menarik kerusi didepan Jungkook . Mukanya Jungkook memandang dengan teliti.
Jungkook : oh, V hyung..
V : hahaha, kau buat apa kat sini , budak ? Bukan kau dah ada isteri ke?
Jungkook hanya termenung jauh. Malas nak jawab.
V : weh, kau ada masalah kan? Alahai, aku dah lama dah jadi ' hyung ' kau . Cerita la.
Jungkook hanya memandang V lama. Taktahu lah nak bagitahu or tak.
Jungkook : hyung ..
Anak mata Jungkook, V memandang dengan lama .
Jungkook : aku pergi outstation minggu depan dekat London .
V : serius lah ?! Bestnya! Berapa hari kau duduk sana?
Jungkook : sebulan.
V : WOW..
Selepas beberapa minit , V hanya mendiamkan diri . Tak tahu nak cakap apa dah.
Jungkook : hyung, buat apa kat sini ?
V : nak makan lah btw balik kerja , makan lah kat rumah walaupun kau gaduh dengan isteri kau .
Jungkook agak terkejut dengan kata-kata V. Dia tak bagitahu apa-apa pun dekat V mengenai dia dengan isterinya bergaduh . Macam mana pula dia tahu ..?
V : kenapa kau nampak terkejut sangat ? Hyung cakap je tadi. Kau gaduh dengan isteri kau lah ni?
Jungkook : takdelah! Dah, aku nak makan. Hyung ni nak makan ke tak?
V tersengih ala kera busuk.
V : ofkos lah nak, hyung order jap.
****
[ Di Rumah Haera dan Jungkook ]
Haera masih duduk di sofa dan menonton televisyen sedangkan jarum jam sudah ke angka 12 pagi. Mana pulak si Jungkook ni! dah pukul 12 pagi dah . Dia tidur kat hotel ke ? Jangan lah . Haera mula menilik jarinya . Cincin kahwinnya sudah pun tiada . Menyesal pula campak kat dia . Mesti cincin tu dah hilang . Haera mengeluh dengan perasaan kecewa .
Haera : MAID !
Haera memanggil maidnya dan hampir 5 orang maid di rumah mereka datang ke arah Haera.
Haera : saya nak awak , yang lain boleh pergi .
Haera menunjuk kearah salah satu maid yang berdiri disitu dan yang lain menunduk hormat dan terus berlalu pergi .
Maid : ye, puan ?
Haera : kereta Jungkook ada dekat luar tak? Dia dah balik ke belum ?
Maid : belum, puan.
Kepala Haera tiba-tiba terasa sangat pening dan tekaknya juga rasa mual. Haera hanya menyuruh Maidnya itu pergi dengan isyarat tangan sahaja . Maid itu menunduk hormat dan melangkah pergi tetapi dia terasa pelik lah pula dengan cara tuan nya itu. Tangannya mengurut kepala yang pening itu. Aduh, pahal pening sangat kepala ni. Ahh, nak muntah! Apabila Haera ingin bangun dari sofa ,tiba-tiba dia rasa nak pintam . Mujur seseorang dah balik , dia sambut aku. Jungkook..
****
[ Hospital ]Pagi esoknya, Jungkook duduk di tepi katil wad menunggu Haera yang masih tidur di katil tersebut . Entah kenapa dia asyik tersenyum dari tadi sebab teringat kata-kata doktor.
" Tahniah , Encik Jungkook. Encik bakal jadi bapa suatu hari nanti. Anak dalam kandungan Isteri Encik dah 2 minggu. "
Lamunannya tersentak apabila jari Haera bergerak . Jungkook agak terkejut dan terus duduk menegak dan memandang isterinya. Hampir seminggu perangai Haera keras seperti batu. Tak dapat nak luangkan masa bersama. Rasa rindu yang tersemat didadanya .
Jungkook : Haera..
Penglihatan Haera masih kabur-kabur . Ergh, sakit kepala aku. Aduh. Ehh.. Jungkook. Haera menunduk ke bawah . Tak tahu nak cakap apa. Jungkook juga hanya mendiamkan diri.
Haera : thanks sebab tolong Haera malam semalam.
Jungkook masih memandang Haera dengan lama dan membuatkan Haera rasa tak selesa bila dipandang macam tu tapi dia berpura selesa.
Jungkook : nae.. gwenchana . Haera nak makan pape tak ?
Haera : nak yogurt je ngan air mineral.
Jungkook : ok, saya beli kat bawah kejap.
Jungkook bangun dari kerusi dan melangkah keluar untuk membeli makanan isterinya . Selepas Jungkook telah jauh dari wad Haera , ada seorang lelaki pula yang memasuki ke dalam wad Haera.
****
Selesai Jungkook membayar makanan tersebut , dia terus melangkah ke keretanya untuk pergi ke hospital dengan cepat . Selesai sampai , dia berlari selaju yang mungkin . Dia melihat di sebalik kaca pintu wad tersebut , terkejut beruk Jungkook apabila melihat V hyung mencium pipi Haera dan Haera hanya tersenyum riang tetapi dia terpaksa bersabar sedangkan dia pernah cium mulut dengan Jimin.
Jungkook : Haera, saya dah beli.
Jungkook tersenyum sambil menunjukkan plastik berisi makanan . Haera turut tersenyum. Haih aku rindu betul ngan senyuman kau, Jungkook .
Haera : thanks, awak. Oppa V ni lah suami kesayangan saya.
V : ohh , oppa kenal budak ni . dia dulu junior sekolah oppa . Hottest dia ni.
Haera : yeker oppa ? Hottest ? Hahaha. Famous lah husband saya ni dulu.. gitu..
V : jaga isteri kau ni Kookie. Susah nak dapat! Comel pula tu.
Haera : ada - ada je oppa ni.
Jungkook : ofkos lah .. dah nama pun isteri kan.
Mereka bertiga yang berada di wad bergelak ketawa tetapi Jungkook berpura-pura ketawa dan hanya memandang V dan beralih kepada Haera. Lucu sangat..
=========
HI GUYS, FINALLY THIS PART COMPLETELY DONE AND I'M SO SORRY BECAUSE LATE POST (╥_╥). IF YOU REALLY ENJOY THIS PART , JUST CLICK VOTE ! ☆ヘ(^_^ヘ)
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
RomansaSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...