[ Rumah Puan Jeon ]
Dalam beberapa jam, Jungkook & Haera sampai ke rumah Puan Jeon . Pantas Puan Jeon keluar dari rumah untuk menunggu mereka keluar dari badan kereta Porsche.
Haera : Annyeonghaseyo, omma!
Puan Jeon : ah, annyeonghaseyo Haera , rindu betul omma dekat kamu.
Puan Jeon terus memeluk Haera dengan erat. Jungkook turut memeluk mereka berdua.
Puan Jeon : ala , kamu ni sibuk je.
Jungkook : saya peluk Haera lah omma.
Puan Jeon : ceit, kamu dah setiap hari peluk dia kan. Biarlah omma peluk dia pula. Dah lah , jom masuk rumah.
Haera terus mencubit peha Jungkook. Mengerun dahi Jungkook kerana terlalu sakit. Kesian peha aku , asyik jadi mangsa cubit minah ni.
Haera : awak ni, sian omma tau. Haih , cepat sikit tau nanti kita nak pergi airport dah.
Jungkook mula tersengih ala kera busuk . Tangan Jungkook terus memegang tangan Haera.
Jungkook : nampaknya ' dia ' tak sabar nak honeymoon dengan kita ni
Haera terkejut mendengar kata-kata Jungkook. Kepalanya ditunduk.
Haera : manada, saya cuma tak sabar nak bersiar je lah.
Jungkook : yela tu .
Jungkook mendekatkan kepalanya di telinga Haera dan berbisik sesuatu.
" I Love You, Sayang "
Membahang muka Haera mendengar ayat keramat dari Jungkook.
" M..Me Too "
Jungkook hanya tersenyum manis dan memandang Haera yang menundukkan kepalanya.
xxxx : amboi pengantin ni , still bersweet lagi kat luar . tak nak masuk dalam ke?
Haera memandang ke arah xxxx. Terbeliak mata Haera dibuatnya.
Haera : om..omma!
Puan Lee : takyah terkejut sangatlah.
Lantas Haera memeluk ommanya, Puan Lee. Rindu lah katakan. Puan Lee hanya menggeleng kepala melihat anaknya yang bongsu ini . Manja betul.
Puan Lee : kamu ni dah ada suami tau. Takleh manja sangat dengan omma, susah omma nanti.
Haera : ala, omma ada Haera je tau. Biarlaa Haera nak manja ngan omma.
Puan Lee : takdenya. cepat masuk nanti sejuk pula spaghetti omma Lee & Jeon. Hahaha.
Haera : ceit, ommaa.
Jungkook : Hahaha. Macam sedap je.
Haera : Mestilah omma kita berdua yang buat. Heheh .
****
Selesai makan segalanya, Haera baru perasaan yang appa Jungkook takda, Tuan Jeon.
Haera : ah, omma . Mana appa Jeon?
Puan Jeon : ah, dia main golf dengan kawannya . Setiap hari balik malam sikit dalam pukul 7:30 pm.
Haera : ohh . rindu pula kat appa. heheh. Ommaaaa ~
Puan Lee dan Puan Jeon terus memandang Haera, mata Jungkook turut memandang isterinya . Haera hanya tersengih dengan barisan gigi putihnya.
Haera : bila Haera ngan Jungkook ada kat Paris nanti . Omma Haera ngan Omma Jungkook nak cendera hati apa?
Puan Lee & Puan Jeon memandang satu sama lain , lama juga lah mereka berpandangan dengan akhirnya senyuman mereka yang tak lekang di muka.
Puan Lee : ofkos kami nak cendera hati yang sangat berharga! betul tak, Puan Jeon oi?
Puan Jeon : betul sangat tu! kamu tahu tak Haera?
Ape benda tu? Macam penting benor barang tu . Mesti mahal gila. Haera hanya dengan muka blur yang terukir. Jungkook turut tersengih bersama omma-ommanya.
Haera : barang apa tu?
Puan Jeon : bukan barang kami nak, kami nak cucu. hahaha.
Tomato dimuka sudah mula muncul. Haera mengangguk dan makan semula. Puan Lee & Puan Jeon hanya ketawa terkekek dari tadi. Jungkook tersengih dan geleng kepala. Macam-macam ommanya ni.
****
[ Shang-Li Hotel , Paris, France ]Haera dan Jungkook sudah sampai ke Hotel di Paris setelah beberapa jam semasa di kapal terbang. Pekerja di hotel itu mengambil beg-beg bagasi mereka dan bawa Haera dan Jungkook ke salah satu bilik .
Jungkook : Thank you.
Pekerja : my pleasure, have a nice day.
Pekerja itu terus berlalu pergi dan meninggalkan mereka berdua. Haera melihat sekeliling bilik hotel tersebut. LAWA SANGAT! WOW!
Haera : lawanya, sayang!
Jungkook : mestilah, saya cari hotel yang terbaik untuk kita berdua, hotel ni lah antara ranking top 5 star.
Haera mula rasa bersalah , sebab dia yang suruh husbandnya cari hotel yang 5 star. aduh , menyesal pula mintak dia memahal.
Jungkook : kenapa Haera? Awak tak suka ke ?
Haera melangkah mendekati Jungkook dan mencuit baju nya. Jungkook hanya tersengih dan memeluk pinggang isterinya.
Haera : awak.. hotel ni mesti mahal kan? sorry awak. saya yang mintak hotel 5 star kan.
Jungkook terketawa kecil melihat isterinya yang menundukkan muka dengan menyandar kepalanya di dada bidangnya.
Jungkook : alahai , Haera. Hotel ni memang saya rancang tau tak. Jangan lah salahkan diri pula. Heish.
Haera : yelah tu. ah , sayang yang bawakkan baju saya kan ? Kalau tak ada baju yang sesuai untuk pergi jalan , saya pukul awak tau.
Jungkook mengambil bathrobe dan tuala untuk pergi ke tandas. Hanya senyuman yang terukir dimuka Jungkook.
Jungkook : awak tengoklah sendiri . Saya yang bawa, saya tahu apa yang sesuai untuk pergi honeymoon.
Lalu Jungkook menutup pintu tandas. Haera hanya membuat muka menyampah. okay fine, kalau tak, siap lah kau , jantung hati pengarang oi. Haera membuka beg bagasi nya, dia melihat semua dress strip tidurnya yang ada baju jalannya, 3 helai je. Mamat ni dah rancang awal awal rupanya. Heish , kurang asam.
Haera : JUNGKOOKIE!
Ketawa Jungkook mula kedengaran dari tandas. Memang saje je lah mamat ni. Merah muka Haera, campur malu dengan marah yang membuak.
TBC!
===========
DONE FOR PART 9 . I REALLY BUSY WITH RAYA XD SO I DON'T HAVE A TIME TO COMPLETE IT BUT NOW DONE. IF YOU REAAAALLLLYY REAAALLLYYY ENJOY, JUST CLICK VOTE OKAY ? THANKS GUYS ! ( ̄∀ ̄) .
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
RomanceSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...