Bab 7

12.1K 743 55
                                    

Haera mendapat panggilan dari Mark yang kata ada something untuk bagitahu tapi Haera menolaknya dan bagitahu yang dia takkan berjumpa lagi dengan Mark . Tapi pasal apa pula yang dia nak bagitahu ? Rasanya dia saja je ni , but aku nak sangat tahu benda yang dia nak gitau tu, haih. Tiba-tiba Lonceng rumahnya berbunyi berkali kali . BUDAK MANA PULA MAIN LONCENG RUMAH AKU NI! TAKDE BENDA LAIN KE NAK MAIN =_=

Maid ( 1 ) : Puan, Ada kawan puan nak jumpa.

Haera : Perempuan?

AHHH! TAKKAN IRENE NGAN WENDY ? OH MY, HAPPYNYA AKU XD

Maid ( 1 ) : bukan puan. Laki tu hensem sangat, puan. Hahaha . Pergi lah puan , dia tengah tunggu tu.

Haera : gatal betul awak ni. Hahaha. Okay okay. Pergilah sambung kerja.

Maid ( 2 ) : hensem sangat ke,(Maid 1)
?

Maid (1) : HENSEM!

Haera : sudah sudah, pergi sambung kerja tu. Gatal betul , saya pergi luar kejap.

Maid (1) : kau lah ni.

Maid (2) : Eh?! aku pulaa! Kau aa cakap kuat sangat.

Maid (1) : whatever , aku nak sambung buat kerja.

[ Luar Rumah ]

Haera pergi ke arah Mark yang sedang duduk di bangku sambil memandang langit. Haera rasa terpesona melihat Mark dari jauh dengan rambut Mark yang perang itu . Mark menoleh ke belakang dan tersenyum gembira melihat muka Haera yang putih kemerahan . Haera tetap meneruskan langkah nya dan duduk di sebelah Mark.

Haera : kenapa awak ada kat sini? Macam mana awak tahu rumah saya?
Mark : Hahah. Puan ye ? awak kahwin dengan sape ? saya kenal dia?
Haera terkejut dan memandang lelaki itu yang mukanya masih tetap tenang. Mark..

Haera : a..awak tak jawab soalan saya lagi..

Mark : dari kawan awaklah, Irene. Dia bagi alamat rumah awak. Tapi husband awak saya tak tahu lagi. Sape laki awak? Saya kenal tak ?

Haera menundukkan kepalanya dan dia menarik nafas then hembus.

Haera : awak tak kenal dia. Dia CEO syarikat J'Clothes Building.

Mark : oh , of course saya kenal dia. dia pernah masuk dalam magazine kan . maaflah, kalau saya tak dapat jaga awak dengan baik selama ni.. hope awak dengan dia bahagia selamanya.

Mark memandang Haera dengan senyuman manis yang terakhir sebab kekasih hatinya dah berkahwin, walaupun hatinya pedih , dia patut lepaskann Haera demi kebaikan Haera juga , menyesal sebab meninggalkan Haera masa tu. Air mata Haera mengalir dengan laju. Mark, awak sentiasa buat saya gembira dan selama kita berkapel , awak jaga saya dengan baik sangat.

" Maafkan saya, Mark for once again "

Mark terkejut kerana Haera dah mula menjadi " baby " yang merengek macam nak mainan or something . ( LEL XD ). Bagi Mark selama dia berkapel dengan Haera, dia suka part Haera menangis. Pipi merah, hidung merah , COMEL. Mark mengambil sapu tangannya di poket dan mengelapkan air mata Haera tersebut, lalu Haera memegang tangan Mark dan mengambil sapu tangan dan mengelapnya sendiri.

Haera : awak sangat perfect, Mark. Selama saya kapel dengan awak.. awak jaga saya macam saya isteri awak. for me, you so perfect, totally perfect. Thanks, cause take care of me ,okay?

Mark memandang Haera dengan senyuman manisnya lagi.

Mark : welcome , dear . You too , okay. . But kenapa awak tak cakap pape pun masa kita berjumpa kat Mall ?

Erk! Alamak, apa aku nak cakap ni. Alasan apa eh aku nak bagi --'

" Saya tak perasan awak ! "
Huish tu tak logik langsung, dah langgar dia , takkan tak perasan kut. Alasan tak munasabah langsung!

Sedang sibuk Haera beri alasan dan cakap dalam hati. Mark memandang Haera dengan perasaan pelik. Haih, budak nih , ada something lah tu. Comel . Mark mengusap kepala Haera dengan lembut , tersentak Haera . Mark terus bangun dari bangku dan tenung Haera yang masih duduk. Haera memandang Mark dengan pelik.

Mark : Haera , so we never see each other, okay ? and if u want to see me, bring your husband . saya tak nak apa apa salah faham then I want to say to my baby boo in front of me , I love you so much and goodbye, my baby. I have to leave now. See ya.

Mark terus berlalu pergi dan meninggalkan Haera yang masih duduk di bangku. Mark, thank you for understand me. I love you too. Haera memandang sapu tangan Mark di tangannya. Mark baik sangat , I don't know what to say to him.

=============

[ J'Clothes Building ]

Kepala Jungkook makin pening dengan tindakan Jimin sekarang. Dulu Jimin hanya nengenakan pakaian casual dengan memakai baju dan seluar. Now, dekat pejabat, dress nya hingga ke peha. AHHH ! DASAR PEREMPUAN TAK GUNA! AKU ADA WIFE OKAY. JUNGKOOK DON'T YOU EVER TRUST THAT GIRL! SHE JUST WANT YOU. Hati Jungkook ligat mengatakan tidak but kepala ligat mengatakan ye. Fikiran Jungkook makin bercelaruu , tak tahu mana untuk pilih. Jungkook terus kusutkan rambutnya.

JIMIN P.O.V.

Jimin menunggu seseorang di tempat kerjanya. Beberapa minit, perempuan itu terus datang ke tempat Jimin.

Jimin : mana barang tu?

Perempuan : Nah. Kau pakai gincu ni konfem laki tu pergi kat kau.

Jimin : boleh percaya ke ?

Perempuan : kau nak ke tak nak? Kalau tak aku nak blah , aku still banyak customer lagi nih.

Jimin : okay okay. Nah duitnya.

Perempuan tersebut terus mengambilnya dan mencium duit tersebut lalu keluar dari tempat kerja Jimin. Jimin tersenyum gembira pantas memakai gincu tersebut. Jimin terus melangkah masuk ke pejabat Jungkook. Dia melihat Jungkook yang hampir serabut.

Jungkook : K..KAU..

Jungkook melihat ke arah bibir Jimin . Jungkook seperti terpukau sesuatu. Terus Jungkook pergi kearah Jimin dan menolaknya ke dinding . Jimin mengaduh kesakitan tetapi Jungkook tidak menghiraukan , lantas mereka bercumbu. Jimin tersenyum dalam hati. Seseorang menangkap gambar di sebalik dinding kaca pejabat Jungkook.

TBC!

================

OKAY DONE FOR PART 7 !
THANK YOU FOR READING MY FANFIC! ╰( ̄▽ ̄)╭
WAIT FOR PART 8 (〜^∇^)〜
IF YOU REALLY REALLY LIKE THIS PART, DON'T FORGET TO VOTE , HEHE. ( ̄∀ ̄)

♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]Where stories live. Discover now