Aku tak salah dengarkan ? Omma , apa semua ni ? Aku kena kahwin dengan mamat poyo tu ? serius, aku bantah .
Haera : apa omma cakap ni ? I really really not understand and stop this joke , ok.
Puan Lee : ni bukan lawak,ni serious . Omma betul-betul nak kamu ada seseorang yang boleh jaga kamu sekarang.
Haera : yang pasal jaga semua ni , biarlah Haera yang cari . Kenapa sampai nak kahwinkan Haera pula ? Laki kaya tu mesti dah ada teman wanita . Tak payah lah , omma .
Puan Lee : omma nak sangat kamu tunaikan permintaan omma ni .. kalau omma dah takde . Sape nak jaga kamu lagi .. please , sayang ..
Aduh , omma dah tahu kelemahan aku pula . Susah ni , em .. takpe , Haera ! Apa kata kau accept je permintaan omma tu , untuk kebaikan kau juga .. kut . Aku betul-betul tak suka kahwin , lagi-lagi sekarang ni . Umur aku baru 21 tahun kut =='
Haera : omma , Haera bukan apa .. tapi kenapa tiba-tiba je ?
Puan Lee : Omma ada kamu sorang je , appa takde .. eonnie Saera takde .. jadi biarlah kamu kahwin ada anak , jadi taklah sunyi rumah ni .
Gulp ! Anak ?! Serius, apa omma ni ! Merah menyala dah muka ni !
Haera : omma !!
Ketawa terkekek Puan Lee melihat muka Haera yang mula membahang . Lagipun Puan Lee memang teringin nak timang cucu . Tapi bila fikir balik tentang Saera , perlu ke dia cerita tentang hubungan Saera dengan Jungkook yang hampir ingin berkahwin tetapi hubungan mereka tidak tercapai disebabkan Saera terpaksa pergi ke alam lain . Adakah Haera tidak dapat terima kenyataan tersebut dan bakal mencetus pergaduhan rumah tangga mereka nanti ? Pelbagai soalan ligat difikiran Puan Lee .
****
Jungkook memandang sayu apabila melihat gambarnya bersama Saera. Air matanya mengalir sedikit dan mula teresak-esak. Tak mampu menahan kerinduan yang terlalu lama dipendam. Sampai hati awak ! tinggal kan saya keseorangan ! Kenapa ,Saera ?! Kenapa ?! Damn . Tangannya yang memegang gambar itu , terus dikoyak-koyakkan dan campak ke tong sampah. Air matanya dikesat dengan tisu dan kembali baring dikatilnya .Puan Jeon : Jungkook sayang .. sudahlah tu. Ni , ada seseorang nak jumpa kamu.
Jungkook mula bangun dari pembaringan tetapi dihalang oleh Puan Jeon .
Puan Jeon : takpe , biar dia masuk bilik kamu . Badan awak tu panas lagi . Jangan difikirkan sangat , lusa kamu dah nak kahwin lagipun kamu dah setuju so cepat-cepatlah sihat . Omma panggil dia kejap .
Kahwin ? Setuju ? Itupun sebab nak sedapkan hati omma ngan appa je. Hati ni memang tak ingin langsung dengan dia pun . Rambutnya di serabaikan .
XXXX : kau okey ke tak ni ?
Matanya beralih kearah XXXX . Huh , perempuan ni lagi .
Jungkook : apa kau buat kat sini , Haera ? Ha'?
Haera : aku datang sini bukan saja-saja . Omma aku suruh lawat kau btw a..aku dah setuju pasal perkahwinan tu . Kau ?
Jungkook : setuju tapi bukan pasal aku cinta or suka kau ! ni pasal mak ngan ayah aku . So takyah la gembira sangat .
Sombong ! Sombong ! eee , sabar jelah. Happy ? mintak simpang 44 malaikat ! Perasaan gila , sampai nak gugur bulu ketiak , aku dengar .
Haera : huh , weh .. dengar eh . aku happy ? Tolonglah , aku tengok kau ni pun macam beruk kat hutan , tau tak ?! Bajet .
Jungkook memandang Haera dengan lama sehingga membuat Haera timbul rasa tidak selesa . Ei , kenapa dia pandang aku macam tu ? meremang dah bulu ni . Jungkook terus menarik Haera dalam pelukannya . Ego dalam dirinya dibuang jauh-jauh buat sementara waktu. Air matanya mengalir lagi ..
Haera : e..eh ?! kenapa kau ni ? le..lepaskan lah .. kau nangis ke ? apsal ?
Jungkook : duduk diam-diam jap .
Jungkook terus memeluk Haera dengan erat . Terkejut Haera dibuatnya , mungkin dia sedih sebab hilang sesuatu yang bermakna bagi dia atau sebab lain tapi tadi.. Ha'ah lah , tadi aku ejek dia beruk kut tu yang dia sentap , rasanya . HAHA ! Ketawanya tidak dapat ditahan dan terhambur segala tawanya .
Jungkook : kenapa kau ketawa ?
Haera : lepaskan aku jap. Hahahaha .
Jungkook terus meleraikan pelukannya . Riak pelik terukir di muka Jungkook . Minah ni dah kenapa ? Happy lah tu aku peluk dia. Jungkook memang perlukan seseorang pun . Pedulilah aku menangis kat sape pun , bakal isteri aku juga .
Haera : kau .. aduh lawak lah . Kau menangis sebab aku ejek kau beruk ke ? Pastu kau sentap . Haha , kau ni lawak ! Sorry lah kalau aku luka kan hati kau . Gurau je pun .
Mata Jungkook dibuntang luas . Minah ni , memang betul-betul minta kaki .
Jungkook : what ?! bi..bila ..
Ayat nya dipotong oleh Haera .
Haera : aku faham eh . kesian kau ..
Tangan Haera terus ligat mengusap belakang badan Jungkook . Lucu pula tengok muka Jungkook yang terkejut tu . Jungkook taktahu kenapa hati dia rasa tenang sangat . Rasa marah macam hilang sekelip mata je . Haiih , minah ni .. lembab .
****
Eeee, tengah syok aku lepak kat restaurant , sukahati dia je tarik aku ! Nasib baik dah bayar semua minuman tu --'Haera : kenapa dengan kau ni , kau tak nampak ke aku tengah minum air tadi ? Ni main tarik je .
Jungkook : lah , kau bukan buat ape pun , MINUM je .
Haera : sakitnya hati cakap ngan kau ni.
Tiba-tiba , lengan Haera disebelah ditarik oleh seseorang . Aduh , sorang tarik tangan aku , sorang ni sape pula tarik ? Sakitnya. Haera terus menoleh kebelakang dan pandang namja itu dengan lama . Mata Haera membutang luas , hampir nak terjatuh dah liang mulutnya . Kakinya tak mampu nak gerak lagi . Rasa pintam dah sekarang .
Jungkook : kau ni kenapa berhen..ti.. H..Haera !
~~~~~~~~~~~~~~
DONE FOR PART 2 , HOPE ENJOY GUYS ! ^^
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
عاطفيةSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...