[ Arc de Triomphe ]
Arc de Triomphe adalah salah satu tugu peringatan yang paling famous di France dan dibina di tengah-tengah Charles de Gaulle, di hujung barat Champs-Élysées . Haera mengambil kamera Nikon yang berada di dalam beg , lantas Haera menangkap gambar tugu peringatan tersebut . Wahh! Lawa sangat tempat ni ! Pandai betul hubby aku seorang ni cari tempat bercuti err.. honeymoon . Hee.
Haera : waaa, this place so beautiful^^
Ntah tangan mana pula peluk pinggangnya . Mesti Jungkook ni , lantas Haera menoleh ke sebelah kanan. Jungkook memberi Haera senyuman manis . Haera turut membalas senyuman Jungkook.
Jungkook : Akhirnya sayang senyum juga.
Haera : apa maksud awak?
Jungkook : yelah, semalam punyalah merajuk dengan saya sampai suruh saya tidur kat sofa , haihh. Nanti kita beli lah baju jalan awak.
Haera hanya memberi senyuman dan menganggukan kepalanya . Lantas dia meneruskan sesi menangkap gambar disekeliling Arc de Triomphe .
***
[ Eiffel Tower, Paris , France ]Selepas beberapa hari berhoneymoon di Paris. Malam terakhirnya mereka berdua ingin pergi ke tempat yang paling famous di France turut juga luar negara iaitu Eiffel Tower. Yelah , pergi waktu malam lagi cantik dengan cahaya-cahaya di situ.
Haera : lawanya sayang!! waaaa!
Tangannya pantas mengambil kamera dalam beg yang dipangku dan menangkap gambar. Jungkook hanya melihat telantah isterinya itu dengan senyuman yang terukir di muka. Selesai segala sesi tangkap gambar , mereka duduk di salah satu bangku yang memang sedia ada .
Haera : esok kita nak balik kan ?
Jungkook menoleh ke kanan dan memandang isterinya.
Jungkook : yep, harini last day kita . Why ?
Haera : nothing , saya happy sangat dapat pergi sini, take a picture, makan makanan ala france kat sini dengan awak and other else la . This sweet moment with you, I will never forget.
Jungkook hanya tersenyum gembira . Lantas Jungkook memeluk isterinya dengan kasih sayang.
" Me too, sweetie .. saya pun takkan lupakan sweet moment bersama awak dekat France ni. Never forget! "
Kata-kata Jungkook hanya di dalam hati . Akhirnya mereka melepaskan pelukannya dan bibirnya didekatkan di dahi Haera. Haera hanya tersenyum mesra.
Haera : sayang pun sama kan? Jangan lupakan!
Jungkook : kalau lupa macam mana?
Keningnya diangkat berkali-kali. Saja bergurau dengan isteri. Tak salah pun.
Haera : eyy, awak ni memang lah. sengaja cari pasal. kalau awak lupa, takde cara lain, saya hempuk kepala awak dengan besi. senang.
Jungkook : yelah, sayang! suami awak ni takkan lupakan sweet moment dia dengan awak. pft .
Haera : Hahaha . Baguslah tu. Eh, jom lah balik hotel. Saya mengantuk lah.
Jungkook : yelah tu. Saya nak duduk sini lagi la.
Muka bengang Haera sudah mula terukir. Eeee, mengada lah dia ni. Orang ngantuk , boleh pula dia memain. Eish!
Haera : alaaa, cepat lah! Awak ni , saya pergi kang , tinggalkan awak sensorang.
Jungkook : awak pergilah , naik kereta sana tu. Saya nak duduk sini kejap .
Muka tenang Jungkook dipandang lama . fine , kau duduk lah situ sampai pagi! Geram punya pasal, Haera mula melangkah jauh dan meninggallkan Jungkook tetapi dapat merasa seseorang mengusap kepalanya kuat-kuat sehingga rambut Haera sedikit serabai.
Jungkook : haih, penat betul kejar awak ni. Gurau sikit dah nak tinggalkan orang.
Haera : kalau ye pun, tak payah lah serabaikan rambut orang! Ergh!
Tangan Haera ligat membetulkan rambutnya.
Jungkook : yang tu balas dendam sebab tinggalkan lelaki hensem ni sensorang kat bangku . Jomlah.
Haera : eii , perasan betul.
Jungkook : perasan , perasan hensem. Sayang juga kan.
Lantas mereka berpegang tangan dan pergi kearah kereta untuk balik ke hotel.
***
[ Airport di Seoul, Korea ]Setelah beberapa jam , mereka berdua telah pun sampai di Korea. Apabila mereka berdua mengambil beg bagasi tersebut. Orang yang berada di airport mula pandang kearah mereka dengan bisikan. Haera mula berasa panik. K..kenapa? Ada sesuatu ke kat kitaorang? Seram pula.
Haera : sayang, kenapa dengan dorang? kita ada buat salah ke?
Jungkook hanya mendiamkan diri. Dia sendiri pun tak tahu apa yang terjadi.
Haera : s..sayang ?
Haera hanya mengikut langkah Jungkook yang ingin keluar ke arah pintu. Tiba-tiba, terdapat ramai wartawan yang mula menghampiri Jungkook dan Haera dan menanyakan pelbagai soalan berkenan isu Jungkook dengan Jimin bercumbu. Haera terdengar soalan-soalan wartawan , hatinya terasa pedih dan terkejut. Tipu! Jungkook takkan buat macam tu! Assistance-2 Jungkook berlari ke arah mereka dan membawa mereka masuk ke dalam kereta. Jungkook pula hanya mendiamkan diri dan memandang ke luar tingkap .
Haera : Jadi.. awak pernah lah bercium dengan Jimin..?
Jungkook terkejut dengan kata-kata Haera dan memandang Haera yang menundukkan kepalanya .
Jungkook : apa awak cakap ni ?
Haera : awak janji ngan saya yang awak takkan curang dan cium perempuan lain kan! awak penipu!
Jungkook : HEI, itu semua rumor lah! Awak percaya rumor dari saya ke ?!
Rambutnya diserabaikan. Aku taknak Haera tahu! Aku taknak dia mula jauhkan diri daripada aku! aku tahu ni semua kerja si JIMIN tu! Sh*t!
Haera : Yah! Kalau semua tu betul, saya tak takut untuk larikan diri dari awak tau ! mulai hari ni awak tidur kat sofa! Jangan tidur ngan saya selagi benda tu rumor ataupun tak!
Makin membuntang mata Jungkook mendengar kata-kata Haera. O..ottokhae..?
TBC!
==============
HEY GUYS, SORRY FOR LATE POST. ANYWAY , PART 10 IS COMPLETELY DONE. IF YOU REALLY ENJOY WITH THIS PART. JUST CLICK VOTE OK ? THANK YOU SO MUCH. ╰( ̄▽ ̄)╭
YOU ARE READING
♡ COMPLETED ♡ The Arrogant Guy ! [ BOOK 1 ]
RomanceSinopsis : " Aku kahwin dengan kau sebab nak jaga hati appa aku je ! bukan sebab aku falling in love ngan kau ! one more thing , perkahwinan kita tak bawa apa-apa kebahagiaan pun " - Jeon Jungkookie . " Aku dah serik dengan layanan buruk kau kat a...