İnsanların gördükleri görüntülere inanması duyduklarına inanmasından daha yüksektir. Çünkü gözleriniz size şahitlik yapar. Duyduğunuz şeylere olmaz belki derseniz yapmaz dersiniz ama görünen köy hiçbir zaman kılavuz istemez. Neden bu görüntüde canım acımıştı bilmiyorum. Aras iki günlük tanıştığım ev sahibim oğluydu ama canımı yakmıştı işte.
Gönül teyze de benim baktığım yere bakarken ona dönüp "Gönül teyzecim ben evime geçsem olur mu" dediğimde kadın resmen bana üzülür gibi bakmıştı. Neden üzüldün bana be kadın? Ben Gönül teyzenin kolunu sıvazlarken Aras'ın "Anne, Rüya" diyen sesi duymazdan gelerek apartmana girdim. Annesi varken benim yanında olmam yalnız olurdu şimdi. İyi de Aras evlenince benim evden çıkmam gerekecekti ne yapıcam ben şimdi?
Eve girerken Aras ve Gönül teyzenin alt kattan sesleri geliyordu ama ben umursadan evime girdim. Hemen çık demezlerdi inşallah evimi seviyordum ben. Oflayarak üstümü değiştirip kendime hemen yemek hazırlamaya başladım. Bu konuyu bir ara Gönül teyze ile konuşmam gerekiyordu sanırım. Hem zaten bir senelik kirayı vermiştik beni hemen çıkartamazlar ki.
Yemeğimi yiyip kahvemi yaparak balkonuma geçtim her akşam olduğu gibi. Süs mumumu yakıp sandalyeme geçip mahalleyi izlemekten kendimi alıkoyamadım. Kahvemi içerken üst balkondan gelen sesleri istemsiz duyuyordum. "Anne ben öpmem o kızı diyorum neden anlamıyorsun" diye çıkan Aras'ın sesi çok yüksek ve sinirliydi. "Öpüyordun hemen Rüya kızımda gördü sizi o da şahit. Madem yavuklun vardı neden demedin annene" dediğinde bardağımı alıp mumumu söndürdüm ve içeriye girmek üzereyken "Yok benim yavuklum falan birden öptü zaten beni delirtmek istiyor resmen" dediğinde içeriye girdim. Kahve bardağımı yıkadıktan sonra kendimi yatak odasına atıp bugün ilk gün diye çok yorulmuştum sanırım uyusam çok iyi olucaktı.
Sabah kalktığımda migren ağrısı ile gözlerimi açtım. Bir bu eksikti zaten. Yataktan çıkıp soğuk bir duş olduktan sonra saçlarımı kurutmadan beyaz pantolonumu ve çizgili gömleğimi giyip Yakup ve benim için sandviç hazırlayıp evden çıktım. Merdivenden inen Aras'ı görmezden gelerek apartmandan çıktım. Zaten adamın bana baktığı da yoktu neden öyle hissettiysem.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alaca mahallesi (Ara verildi)
Literatura FemininaKüçük bir mahalleye tayini çıkan Rüya ve Alaca mahallesi sakinlerinin yaşadığı mutlu anlar.