5

907 31 2
                                    

Birden hayatınızına giren insanlar sizin için önemli olabilir belki ya da biz öyle sanarız bilmiyorum. Bir ay önce tanıştığım bir adamın söylediği sözlerin benim canımı bu kadar acıtmaması gerekiyordu. Ama bana yapmış olduğu imayı hal etmemiştim. Ne demek sana dokunmasını mı bekledin. Öyle bir niyetim olsa neden abime söylüyeyim ki ben olanları, neden adamın elini çatlatayım?

Muğla il sınırına geldiğimde saat akşam ona geliyordu ve ben yol boyunca çalan ama benim umursamadığım telefonumu elime aldım. Aras tam 75 kez aramış 200 küsür tanede mesajı vardı. Abim 2 kere aramıştı. Hiçbirini umursamadan Sarp'ı aradım.
"Abla" diye açtı uykulu sesi ile
"Tavuk mu oldun oğlum sen" Sarp'ın sesi bile sinirimi alıp götürmüştü.
"İçim geçmiş abla ya sen bu saatte aramazdın hayırdır" dediğinde evimizin önüne gelmiştim. Arabayı susturup
"Çok konuşma koca bebeğim kapıyı aç yorgunum" deyip arabadan indiğimde telefondan ve evden
"Ablam gelmiş" diye bağırması ile gülerek telefonu kapattım. Çantamı alıp arabamı kilitlerken kapı açılmıştı. Kollarımı açtığımda koşarak üstüme uçtu koca dana.

Annem ile babamın bize gülümseyerek bakışlarını gördüm. Sarp yanaklarımı öperken babam "Tamam lan bitirdin kızımı" dediğinde Sarp inat olsun diye daha sesli öpünce hepimiz gülmüştük. Annem ve babam ile de hasret giderdikten sonra içeriye geçtik. Annem hemen kahve yapmaya girişince bende hemen yanına gittim. Arkasından sarılıp yüzümü omzuna koyduğumda "Sende bir haller var ama hayırlısı kurban olduğum" deyip omzundaki yüzümü sevdi. "Anlatırım anne şimdi kahve içmek istiyorum sadece" dediğimde başka bir şey demedi.

Abim ile konuştuktan sonra onu da sakinleştirmiştim dediğine göre Yaman hoca başka bir ile tayin edilecekmiş yani sürülecekmiş. Babam uyumak için erkenden gidince Sarp ta ders çalışmak için aramızdan ayrıldı. Annem bana dönüp "Anlat bakalım kim üzdü benim kızımı" dediğinde kahvemi sehpaya koyup herşeyi en başından anlattım anneme. Gittikleri gün Aras ile karşılaşmamızdan itibaren. Annem şaşkınlıkla beni dinlerken beni hiç kesmedi. Son olayı anlattığımda Yaman hocaya sevgilerini iletip Aras'a da kızdı. "Anne neden bir adamın bana dedikleri bu kadar koydu" dedim kısık ve titrek sesim ile. Annem gülümseyerek bana bakıp derin bir nefes alıp verdi. "Sana bir hikaye anlatıcam kızım. Hep dinlediğiniz hikayenin gerçeğini" dediğinde kaşlarım çatıldı.

Annem halime gülümseyip "Bundan otuz sene evvel ben bir adamı gördüm. Ama nasıl bir adam biliyor musun dev gibi." dediğinde gülümseyerek "Babam" dedim "Evet baban. Baban ile ben ilk görüşte birbirimize sevdalandık. O zamanlar babam beni başkası ile evlendirmek istiyordu ama benim gönlüm sahibini seçmişti. Rahmetli anneme söyledim ben sevdalandım dedim. Annem beni bir güzel dövdü. Baban kim ile evlen diyor ise onunla evleneceksin dedi bana" dediğinde kaşlarım çatıldı annem bize hep mutlu mesut evlendiklerini anlatırdı. "Babanı o gün tam beş gün olmuştu göreli. Evden kaçtım gittim yanına. Spor yapıyordu o zamanlar boks müsabakası vardı ama beni görür görmez bir şeylerin kötü gittiğini anladı." dediğinde şaşkınlıkla annemi dinliyordum. "Babanı tanımamın üzerinden tam altı gün geçmişti biz nikahlıydık. Beni Muğla'ya getirdi hemen annesinin yanına. Allah var kaynanam bana anamın yapmadığını yaptı. Yaralarımı sardı kızı gibi sevdi beni." dediğinde içimden babaanneme teşekkür ettim. Gerçekten dışarıdan bakan annem ile babaannemi anne-kız sanardı hep.

Annem elini elimin üstüne koydu. "Yani kızım gönül zaman beklemez ki bir hafta sonra seveceğim bir yıl sonra seveceğim demez. Emin ol o adam dediğin çocuk senin gönlüne girmeseydi bir kelimesi seni üzemezdi." Deyip yanağımı sevdi. "Kızların kaderi annelerine çeker derler hep. Ben hep Allah'tan benim gibi bir adam çıksın karşına diye dua ettim annem. Ben annem gibi olmayacağım hep yanında olacağım her kararında yanında olacağım" dediğinde anneme sarıldım hemen. İyiki böyle bir annem vardı. İyi ki.

Alaca mahallesi (Ara verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin