Balıkesir İstanbul arası yolculuğum bol trafikli geçmişti. Abim sağ olsun bu trafikte yollardaydım. Sinir krizi geçirmeme ramak kala abimin evine gelmiştim sonunda. Arabamı park ettiğimde derin bir nefes almıştım. Yorgunluktan geberiyordum. Daha apartman kapısına geldiğimde otomattan kapı açılınca gülümsedim. Sanırım abim yolumu gözlemişti. Evet Rüya başlıyoruz bakalım Tarık Karaya kendimi nasıl anlatacaktım.
Abimin dairesine çıktıktan sonra kapıda beni beklediğini gördüm. "Neredesin sen" dedik çatık kaşları ile çantamı içeriye atıp "Hoş buldum abi. Sağ ol işte bende trafikte cinnet geçirdim biraz" dediğimde bıyık altından bana gülüp kollarını açtığında hemen sarıldım. "Hoş geldin fındık kurdum" dedi hemen.
Eve girdiğimde kendimi hemen koltuğa attım. "Öldüm ben valla daha da gelmem" dediğimde "Sıkıyorsa gelme" demesine gülmüştüm. Abim mutfağa geçip tahminimce kahve hazırlıyordu. Klasik biz dertleşeceğimiz zaman kahve içerdik.
Abim elinde fincanlarla yanıma gelmesi ile "Dökül" dedi hemen. "Aras'ı biliyorsun zaten Baran abinin kardeşi" "Evet evet sonra" dediğinde güldüm. Sonra başladım anlatmaya "Şimdi biz arada mesajlaşıyorduk sonra işte göreve gitti o bi aylığına. Ya işte biliyorsun başıma gelen olayı o gün bana bazı kötü şeyler dedi" dediğimde "Sen ondan annemlere gittin" dediğinde başımı salladım. "Sonra işte Çanakkaleye geldim ben tabi daha görevde bu Gönül teyze ile zaman geçirdim bende hep o da bana babasına benziyor falan dedi" dediğinde "Lan ben onu mu soruyorum" dediğinde güldüm.
"Dün geldi okula elinde kocaman bir çilek buketi ile" dediğimde şaşkınlıkla "Çilek buketi mi" dediğinde başımı sallayıp resmini gösterdim. "Akşam yemeğe çıktık anlattı. Seviyorum dedi-" "Sen peki" dediğinde utanmıştım. "Seviyorum abi. Sevmesem dediği bir laf bana koymaz biliyorsun" dedim yüzüne bakarak "Sonra" dedi mutlu olmuştu farkındayım "Sonra işte konuştuk biraz tayinini istemiş buraya benim için" dediğimde yüzüne baktım "Neden" dedi hemen "Sen denizsiz yapamazsın dedi bana solduramam dedi işte bugünde yeni motor almış onunla kahvaltıya gittik" dediğimde kahvem bitmişti.
Abim bana uzun uzun bakıp "Asıl konuya gelelim neden en son benim haberim oldu" dediğinde gülerek "Aslında en son Baran abinin haberi oldu" dedim hemen. "Bak bir de dalga geçiyor benimle" dedi sahte bir kızgınlıkla " Abi herşey çok yeni anlattım ya ne ara anlatayım" dedim isyan eder bir ses ile "Akşam anlatsaydın" dedi çocuk gibi "Polissin sen polis gecenin bir vakti aramam ben seni biliyorsun" dedim hemen "Aramazsın doğru" dedi kabullenmiş bir şekilde. Boş bardağını sehpaya koyup "Mutlu musun Rüya" dedi sakince "Abi ben mutluyum ilk defa ailemden hariç birisi benim için endişeleniyor, beni seviyor ben alışkın değilim biliyorsun hayatımda kimse olmadı hep bir kişi olucak o da sonum olucak derdim" dediğimde bana gülümsedi.
Abim arkasına yaslanıp düşündü biraz "Asker eşi olmak zordur Rüya. Bugünü var yarını yok" dedi. Bunu bende düşünmüştüm tabi ki " Bugünümü onunla dolu dolu yaşarım o zaman bende abi" dediğimde bana baktı uzun uzun. "Yaşa abim ben yanındayım. Yaşa" dediğinde ona sarıldık hemen "Minik babam benim" dediğimde saçlarımı sevdi. "Minik kızım benim" dedi dolu dolu.
Abim bu akşam izinli olduğu için bol bol zaman geçirmiştik. Aras zaman geçirmeniz için yazmıyordu bana. Bu düşüncesi beni pamuk gibi yapmıştı. Abim ile yemek yapıp yemiştik. Annemler ile görüntülü konuştuğumuzda Sarp kıskançlık krizine girmişti. Bu halleri beni güldürürken abim ile mısır patlatıp film izledik. Birden abime dönüp "Abi beni eskisi gibi uçursana" dediğimde bu halime gülümseyip bir şey demeden yere yattığında telefonumu sabit bir yere koyup videoyu açtım. Gülerek abimin yanına gittiğimde ellerimi tuttu ilk dengemi sağladıktan sonra elleri bırakınca kollarımı iki yana açtım. Abim bu halime bakıp gülerken "Uçuyorum" diye güldüm bende ve abim daha fazla dayanamayınca gülerek üstüne düştüm. Anlımı öpüp "Hiç büyüme olur mu" dediğinde "Elli yaşıma da gelsem senden bunu isteyeceğim" dedim hemen "İste güzelim benim " deyip bana sıkıca sarıldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alaca mahallesi (Ara verildi)
Chick-LitKüçük bir mahalleye tayini çıkan Rüya ve Alaca mahallesi sakinlerinin yaşadığı mutlu anlar.