Leželi jsme vedle sebe nazí na louce a já se šťastně usmívala. Hleděla jsem na úsvit a bylo mi krásně.
„Stálo za to, si na tohle počkat." Konstatovala jsem po chvíli ticha.
„Představovala sis to někdy?"
„Já nevím. Člověk o tom čte, slyší o tom vyprávět holky ve třídě, ale... Myslím si, že všechny tyhle věci jsou hrozně zkreslené. Autor píše jen to, co se dobře čte. Holky si samozřejmě přidávají, aby se předháněly, která zažila lepší sex a na lepším místě, ale já... Asi jsem čekala, že mě to bude bolet, možná jsem si myslela, že mě to trochu změní. Je to hloupé viď?"
„Není..." zavrtěl hlavou.
„Cítím se pořád stejně, jen jsem opravdu šťastná, že jsem to prožila s tebou." Přiznala jsem a on mi věnoval ten nejhezčí úsměv na světě, který byl určen jen mě.
„Moje poprvé nestálo za nic, jestli to chceš slyšet."
„Jasně, že chci." Přikývla jsem a začala se oblékat. Jakmile jsem byla hotová, zase jsem si lehla a přitulila jsem se k němu.
„Bylo mi pár dní patnáct a měl jsem oslavu s kamarádama. Hrozně jsem se opil a vlastně si toho moc nepamatuju. Byla tam jedna holka. Bylo jí osmnáct a sváděla mě. Připadal jsem si jako hroznej king. Kluci totiž moc neřeší jak nebo s kým to proběhne. Mlatí s náma hormony a když to řeknu fakt na tvrdo a bez obalu, ošukali bychom všechno, co má mezi nohama díru."
„Neee..." Zasmála jsem se a on přikývl.
"Teď si mi sebral veškeré iluze." Smála jsem se dál.
„Je to tak. Málo kterej kluk to bere jako něco velkýho a romantickýho. Teda vsadím se, že jsou i takový, ale u mě to tak nebylo. Zkrátka jsem se nechal svést a tenkrát mi to připadalo děsně super. S odstupem času už na to koukám trochu jinak. Byla to prostě jen jedna z mnoha náhodných známostí na jednu noc."
„A měl si někdy nějakej delší vztah?"
„Měl jsem vztah s Vendulou, ale to trvalo jen chvíli, ale rozhodně déle, než bych dneska chtěl. Naštěstí jsem brzo prohlédl, narozdíl od Viléma. Před ní byla ještě Petra. Petru jsem znal ze školy. Byla to hrozně fajn holka. Když jsem nastoupil do první práce, potkali jsme se tam a jelikož byla jediná koho jsem tam znal, trávili jsme spolu spoustu času. Zamiloval jsem se do ní, ale ona po dvou letech povýšila a přijala pracovní nabídku v Německu, a to byl bohužel konec. Nechtěla lásku na dálku a přes skype. Chtěl jsem jít s ní, ale nestála o to. Vlastně mi řekla, že touží po tom začít úplně od začátku."
„To je smutný." Špitla jsem.
„Tenkrát mě to trápilo, ale hezký vzpomínky zůstaly." Pokrčil rameny.
„A co se ti líbilo na Vendule?"
„Hehe, čekal jsem, že se na to zeptáš. Vendula..." Odmlčel se.
"Když jsem jí poznal já, byla v hroznejch sračkách. Měla za sebou závislost na drogách a dalších spoustu blbostí. Jenomže ona prostě působila jako ta holka, kterou chceš zachránit, rozumíš? Měla v sobě něco, co v chlapech probouzí ochranitelský pud, ale jinak byla hrozně zkažená. Pak jsem měl ještě jednu holku, ale s tou jsem vlastně nikdy nebyl. Byla to taková moje jistota. Líbila se mi a asi jsem jí měl svým způsobem rád, ale ona chtěla tou dobou už děti a já ne. Takže jsem koukal na to, jak si hledá vhodného inseminátora a když jí to nevyšlo, zavolala, užili jsme si a takhle to pár let fungovalo dokola. Jenomže mě už to pak moc nebavilo. Protože jsem jí opravdu sloužil jako náplast, a to se po chvíli omrzí. Navíc jsem si pak začal všímat tebe. Radši jsem se vrhnul do práce, abych přišel na jiný myšlenky, a tak jsem se do ní ponořil, že jsem neměl na nic jiného čas, a když jsem začal toužit konečně po pořádném vztahu, neuměl jsem si představit jak to skloubit dohromady a holku, která by na mě musela neustále někde čekat, jsem nechtěl."
„A teď?"
„Teď chci hrozně holku, která mi brzy pláchne daleko a já s tím nic neudělám." Pohlédl mi do očí.
„Říkal si, že by si mohl jít se mnou."
„Chtěla bys, abych šel? Nechceš taky začít nemile s čistým štítem a od znova?"
"Tady jsem začala od znova a s čistým štítem." Usmála jsem se na něj.
"Když už jsem se konečně odhodlala, že za tohle budu bojovat, nechci se toho vdávat a jestli si to myslel vážně, tak..."
"Myslel." Políbil mě a pak se Zazubil.
„Jsem rád, že to říkáš, protože ti stejně nezbývá nic jinýho. Nevzdal bych se tě tak snadno."
„Cože?"
„Šel bych s tebou i kdybys nechtěla. Myslíš, že když tě konečně mám, tak tě nechám odejít do města plnýho kluků? Žádný takový, jsi moje." Přitiskl si mě těsně k sobě a polechtal mě na břiše.
„Stejně nerozumím tomu, jak tak hezká holka vydržela odolávat tomu zástupu chlapců, který se na ní jistě hrnul." Cvrnknul mě do nosu.
„Děláš si ze mě srandu? Kdybys byl holka a měl dva starší bratry, pochopil bys, že žádný zástup se konat nemohl. Odstrašili všechny kluky dřív, než došlo na nějaké pozvání na rande. Navíc já o to stejně moc nestála. Od té první pusy jsem neměla v hlavě nikoho jiného." Přiznala jsem se a byla jsem ráda, že v té tmě nemůže vidět moje červené tváře.
„Opravdu?" Pohlédl na mě udiveně a já přikývla.
„Jo... Divíš se? Bylo mi šestnáct! Navíc to, co jsem u toho cítila... Nedá se to popsat, ale prostě je to tak. Myslela jsem vážně, když jsem řekla, že si mi pomotal hlavu."
„A právě proto jsem to udělal." Mrknul na mě a já ho praštila.
"Jsi hroznej!"
"A přesně to na mě miluješ."
"Tak to se pleteš, je toho mnohem víc..." Povzdechla jsem si a hleděla na vycházející slunce.
"Už chápu, proč máš tak rád úsvit."
"Tenhle byl nejkrásnější, který jsem kdy zažil." Pohlédl mi do očí.
"Teď ho budu mít ještě radši, protože ho už navždy budu mít spojený s tebou." Pohladil mě po tváři a znovu mě políbil, a když se chtěl odtáhnout, nedovolila jsem mu to.
Nakonec jsem se oblékala úplně zbytečně.
ČTEŠ
Před úsvitem
RomanceNejmladší ze tří sourozenců. Dva starší bratři. Pořád tak hlídaná. Přesto jí dokázal ukradnout polibek. On. Od té doby na něj nemůže zapomenout. Je to láska? Nevinné poblouznění? Uběhlo spoustu času, kdy se míjeli. Vyrostla. Dospěla. Přesto jí vidí...