Salondan çıktık ve herkes bir anda koşup bağırmaya başladı. Bende onlara katıldım. Bir merdivenden herkes tırmanmaya başladı. Bende onlarla birlikte tırmandım ve yukarı çıktığımda hızlı bir trenin bize doğru geldiğini gördüm. Evimizden bu tren gözüküyordu ve ben cesurluktakilerin trene nasıl atladıklarını pencereden hep izlerdim. Bu yüzden nasıl yapılacağını biliyorum. Herke trene atladı ve bende atladım. Zeminden ayağı kalktığımda iriyarı bir adam karşımda duruyordu. "İlk olmasına rağmen iyi bir atlayış"dedi sırıtarak. Cevap vermedim. Herkese dönüp"Ben Eric. Cesurluk liderlerindenim. Önünüzdeki eğitim boyunca sizi gözleyeceğim. Eğer şimdi bizi bırakıp topluluksuz bir birey olmak istemiyorsanız tren devam ederken önümüzdeki çukura atlamanız gerekiyor, aşağıda bişeyin olup olmadığını bilemezsiniz atlayınca kendiniz görürsünüz. Şimdii kim atlamak ister? Hanginiz daha cesursunuz?" dedi. Bana nasıl bir cesaret gelmiş olmalı ki"Ben" dedim. Yanımdaki kısa kahverengi saçlı kız"Delirdin mi sen?" dedi bana. Sadece gülümsedim. Çünkü o çukurun altında birşey olduğundan emindim. İnsanlar insanların canını bu kadar kolay alamaz. Eric önüme yol verdi ve bana"Dikkat et kasıntı" dedi. İşte bizim topluluk olarak en kötü tarafımız kasıntı olmamız. Genellikle bize böyle derler ve bu da çok aşağılayıcı bir şey. Adama tip tip bakarak bir anda atladım ve kendimi boşluğa bıraktım. Rüzgar her tarafımı çevreledi. Biraz da çığlık attım çünkü çukur çok derindi. Aşağıa çakıldığım anda yerde bir ağ vardı ve beni tuttu. Üzerinde biraz bekledim ve gülmeye başladım. Ağ hareket etti ve ben ne olduğunu farketmeden öne doğru geldim. "İtilmek mü istiyorsun?" diyen adam tam karşımdaydı. Çok yakışıklıydı. Gözlerimi alamadım. Hayır dedim ve beni koltuk altlarımdan tutup aşağı indirdi. "İsmin ne?" dedi bana sertçe bakarak. Şimdi anladım ki tek sert olan Eric değilmiş. Buradaki herkes sert davranıyor. "Bi,bi,bea.." diye gevelemeye başladım. Bana şaşkın bir şekilde bakarak"Çok mu zor? Yeni bir isim seçebilirsin." dedi. Bakışları hala sertti. Ağzımdan "Tris. Adım Tris." deyiverdim. Bir anda arkamdakilere "İlk atlayan Tris!" dedi. Sonra o gülüşüyle birlikte sesini duydum. "CESURLUĞA HOŞ GELDİN."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DIVERGENT~Uyumsuz
FantasiUyumsuz kitabı ve filmi fan gözüyle değiştirilerek bambaşka bir şekilde anlatılıyor. Kitabın en çarpan yeri ise Tris ve Four'un aşkı. Okumaya ne dersiniz?