Kiábrándulva hoppanálni ugyanolyan figyelmet követelt, mint máskor, de ezerszer csinálta már. A trükk az volt, hogy jó helyet válasszon a megjelenésre. Hermione egy sikátorba érkezett meg, közel a lila postaládához. Szokás szerint kétszer ellenőrizte a bűbájt, mielőtt kilépett volna a járókelők közé. Mindig emlékeztette magát, hogy ez a varázslat csak láthatatlanná tette a muglik számára, viszont testetlenné nem. A késő délután volt, így nem kellett nagy forgalomra számítania, sem félnie attól, hogy valakibe véletlenül beleütközik, aztán kisebb riadalmat okoz.
A postaládához érve becsúsztatta a mintákat, az megremegett, és elnyelte az üzeneteket. Hermione várt egy pillanatot, majd a levélnyílásban megjelent egy képeslap a London Eye képével. A boszorkány gyorsan elvette, és olvasatlanul a zsebébe süllyesztette az információkat tartalmazó lapot. Senki sem látta meg. Különös, tűnődött magában. Túlságosan is kevés üzenetnek tűnt. Általában ennél jobban több utasítást adott a parancsnokság, ezt anélkül is tudta, hogy elolvasta volna az iratot. Szerezniük kell egy Reggeli Prófétát, vagy többet.
Már éppen hoppanált volna, amikor megpillantotta Robert Evans-öt a szemben lévő oldalon. Öltönyben volt, egy aktatáskát lóbált a kezében, nappali fényben leginkább átlagosnak tűnt. Aztán feltűnt egy másik férfi is a sarkon, akit meglátva Evans szelesen elmosolyodott. Túlságosan is színpadiasnak tűnt a jelenet, főleg, hogy a másik inkább kényszeredett volt, mint boldog a kellemes találkozástól. Hermione egy pillanatig sem habozott, amikor eldöntötte, hogy kihallgatja a beszélgetést. A két férfi egy virágbolt közelségében állt, így a boszorkány a virágládák és más tartók közé ékelődve figyelte őket.
– Christopher! – üdvözölte Robert kitörő örömmel.
– Robert – viszonozta a köszöntést kimérten a magas, fekete hajú, kissé szögletes arcú férfi. Láthatóan feldúlt volt, még egy okkal több, hogy Hermione kihallgassa őket.
– Nyúzottnak látszol, barátom.
– Ez a vihar tönkretett nálunk mindent – kezdett bele a tirádájába a másik férfi. – Most voltam a biztosítónál. Még hetek mire fizetnek. Laurának és nekem már nagyon elegünk van ebből.
– Minden jóra fordul – biztosította egy közhellyel a Robert. – Mindenkinek okozott károkat a vihar.
– De ez nem az első eset. És te...
– Chris...
– Nem ezt ígérted, Robert, St Ives után – sziszegte mérgesen a szavába vágva. Hermione jobban megnézte a férfi, és igen, ő is ott volt a képeken, amit a weboldalon talált. Robert közelebb lépett hozzá, és fenyegető állást vett fel. – Mindent megtettünk, többet is, amit kellett volna. Ez pedig...
– Erről nyilvános helyen nem beszélünk – jelentette ki Evans, és megveregette a vállát, majd kicsit megszorította. Christopher élesen tépte ki magát a szorításból.
– Akkor sem ezt ígérted.
– Türelem, barátom, türelem. Még csak az elején vagyunk – szólt fojtott hangon Evans. – Hamarosan változni fog a helyzet.
– Türelem? – szinte köpte a szót.
– Ezért nem jöttetek el ma? – váltott témát Robert. – A vihar nem a mi hibánk.
– Többet akartunk, mint, ami járt nekünk, ez lehet egy figyelmeztetés is – jegyezte meg vészjóslóan.
– A vihar csak vihar. A városban rengeteg a kár. Gondolod, hogy csak bennünket sújtanak a természeticsapások? – emlékeztette. – Gyere át Laurával vacsorára, és beszéljük ezt meg! Mindenkinek jobb lenne így.
– Ma nem megy – rázta meg a fejét Christopher, bár láthatóan továbbra is feszengett. – Laura szülei jönnek látogatóba.
– Értem – mondta Robert, de láthatóan nem tetszett neki a válasz. Éles tekintetét egyenesen a barátjáéba fúrta, ajkai pengevékonyra húzódtak. – De mindenképpen beszéljük ezt meg. Gyertek el!
Ez inkább parancsnak hangzott, mint egyszerű baráti látogatásnak. Christopher először csak meredten nézte Robertet, a homlokán mély ráncokat hagyott az aggodalom, de aztán beleegyezően bólintott. Láthatóan Evans megelégedett ezzel a gesztussal.
– Megvan a háttérelemzés? – kérdezte témát váltva.
– Fentonékról? – kérdezett vissza Christopher.
– Ha lehet, akkor halkabban! – rontott rá Robert, és megvillant a szeme. Hermione most már újra látta azt a gonosz tekintetet, ami aztán gyorsan eltűnt. – Nem akarom, hogy bárki megtudja.
– Nem kell aggódnod – rázta meg a fejét a másik, majd vett egy mély levegőt. – A nőnek volt egy kihágása, még egyetemi éveiben, amikor környezetvédelmi aktivistaként tevékenykedett. Odaláncolta magát egy fához. A férfinak tiszta a múltja, néhány parkolási bírság, de csak ennyi. Ártalmatlan, unalmas pár, akik véletlenül érdeklődnek a wicca hívők iránt. Egy rakat hitel van azon a házon, amit megvettek.
– Értem – bólogatott Robert, miközben elhúzta a száját.
– Nem erre számítottál? Ez jó hír szerintem.
– Nem is tudom – szólalt meg komoran, és komolyan úgy tűnt, mintha Robert ezen nagyon is elgondolkodna. – De még kár messzemenő következtetéseket levonni. Caroline szerint a nő a spirituálisabb, de magam részéről szkeptikus vagyok. Túlságosan is bizalmatlan. A férjét nem is láttam. Véletlen lenne, hogy St Ivesbe akarnak menni a hétvégére?
– Ez nem jelent semmi. Kedvelt turisztikai központ – vonta meg a vállát Christopher. – Nem látok ebben semmi kivetnivalót.
– Talán csak a paranoiám beszél belőlem.
– Meglehet. Különben is, ők ketten vannak – emlékeztette, miközben karba tette a kezét. – Kevesen egy rituálé...
– Ne is folytasd! Csak az aggódás beszél belőlem. Amíg nem érünk el a második fázisig, addig biztosan nyugtalan leszek. Nem szeretném, ha a szövetségünk felbomlana – fejezte ki Evans az aggodalmát. – Főleg, ha Laura és te...
– Nem, nem akarunk kilépni a konventből – sietett a válasszal Christopher. Komor volt, és láthatóan nem mondott teljesen igazat sem. – Csak gyorsabb eredményre számítottunk...
– Meglesz, barátom, meglesz, ha minden nálunk összpontosul, amire szükségünk van.
– És ez mikor lesz?
– Türelem.
– Észben tartom. Van még valami? – kérdezte feszengve Christopher. – Még egy millió dolgot el kell intéznem mire hazaérek.
– Egyelőre ennyi – mondta szórakozottan Robert. Láthatóan teljesen máshol jártak a gondolatai. Hermione nagyon szerette volna tudni, hogy mire gondol, de Draco nem volt a közelében, hogy ezt megmondja neki. A két férfi elköszönt egymástól.
Robert azonban nem ment tovább, oldalra fordult, aztán egyenesen Hermione kiábrándult alakjára nézett. A boszorka visszatartotta a lélegzetét, és mozdulatlanul állt. Nem lepleződhetett le. Evans átható tekintettel nézte őt, aztán átnyúlt a boszorkány bal válla felett, és kivett egy virágcsokrot a tartóból. A vágott virág szárairól lecsöpögő víz végigfolyt Hermione vállán és hátán, nehéz volt mozdulatlannak maradni így. Kényszerítette magát, hogy ne csukja be a szemét. Evans szemébe nézni több volt, mint borzasztó. Akkor vett csak levegőt, amikor a férfi hosszú léptekkel elindult az üzletbe, ahol kifizethette a virágokat.
Hermione heves szívdobogással és öles léptekkel rohant be a sikátorba, szerencsére nem volt olyan nagy a gyalogosforgalom, hogy beleütközzön valakibe. Ahogy a biztonságos ponthoz ért azonnal hazahoppanált. Akkor nyugodott meg, amikor belépett a hátsóajtón és megszüntette a kiábrándultságot. Nagyon közel volt hozzá, és majdnem elszúrta az egész akciót. Malfoy még mindig aludt a nappaliban. Elmondja neki? El kellene, gondolta keserűen. Persze nem most, hanem megvárja, amíg a varázsló magától felkel.
– Francba! – mondta ki félhangosan, aztán egy pillanatra nekidőlt a falnak és becsukta a szemét.
Semmi értelme nem volt önmagát ostorozni, hiszen semmi sem történt. Robert nem látta meg, hiszen nem volt látható. Mégsem bírta megszabadulni attól, amit a férfi szemében látszott. A tekintet, ami egyszerre volt éber, átható és iszonyatosan erőteljes. Valamiféle őrülethez hasonló valami csillogott bennük. Kavargott ettől a gyomra. Erőt vett magán, és elűzte ezt az érzést. Végül kinyitotta a szemét, majd továbbment konyhába.
A pulton egy csésze tea gőzölgött, amit gondos házimanó kezek készítettek. Az egész ház ragyogott a tisztaságról. Elmosolyodott, amikor megfogta a bögrét. Pontosan erre volt szüksége.
– Köszönöm! – szólalt meg, de akárhogy is várta, akkor sem jelent meg Draco házimanója. Nekidőlt a konyhapultnak, miközben kortyolgatott, de nem történt semmi. Nem sokkal később megunta, és felment az emeletre további kutatómunkáért.
***
Dracónak a délutánja és az estéjének egy része teljesen a ködbe veszett, miután teljesen kiütötte magát a fejfájásra szedett bájitallal és a fájdalomcsillapítóval. A hepehupás, kényelmetlen kanapén találta magát, és mindene fájt. Granger valószínűleg betakargatta, mielőtt magára hagyta a nappaliban. Felnyögött. Felemelte a karját, tenyerével végigdörgölte az arcát. Aztán egy pillanatra megszemlélte a Sötét Jegy művész utódját. Megérintette a bőrt, ahol a meggondolatlanul, saját maga okozott seb volt. Granger több, mint csodás munkát végzett.
Mély levegőt vett, ami kiűzte a gondolatait, és csak a konyhából érkező finom étel illatára tudott gondolni. Farkas éhes volt. Amikor megmozdult, akkor tudatosult benne, hogy valami szőrős fekszik a mellkasán. Nagy nehezen ülő helyzetbe tornázta magát. Mumus nagy szemekkel figyelte őt.
– Ez most komoly? – szólította meg a macskát a férfi. – Rámfekszel miközben alszom?
A macska hatalmasat ásított.
– Borzasztóan büdös a szád – morogta Draco. – Atyám...
– Lehet a tiéd az – szólalt meg Granger, aki éppen akkor lépett be a helyiségbe. Mindkét fej felé fordult, kicsit hasonló ábrázattal, bár Hermione személy szerint a macska miatt mosolyodott el, és semmi köze sem volt ennek Malfoyhoz. – Bocs, ha megzavartalak titeket.
– Megzavarni? – horkantott fel a varázsló, aztán megérintette a szőrmókot. Mintha bekapcsolt volna egy zajkeltő védővarázslatot. Mumus olyan hevesen dorombolt, hogy Draco csak morgolódott. – Szerintem ez az izé nőtt. És úgy dorombol, mintha zörögne benne valamit.
– A murmáncok gyorsabban nőnek – vonta meg a vállát Hermione, aztán visszament a konyhába.
– Érdekes – sóhajtott a varázsló, aztán megfogta a kisdoromboló rondaságot letette maga mellé a kanapéra, de a pici visszamászott a mellkasára. – Komolyan? Ezt akarod játszani?
Mumus nagy szemekkel nézett a varázslóra. Egy ideig csak némán méregették egymást.
– Tűnés!
A cica nem mozdult.
– Kész a vacsora, Mumuska – szólalt meg a boszorkány valahonnan a konyha felől, és megrázott valamiféle dobozt.
Az említett egyed kecses mozdulattal leugrott a férfi mellkasáról, aztán peckesen elindult a konyha felé. Draco felhorkant.
– Micsoda egy kis bolhazsák.
A boszorkány visszasétált a nappaliba.
– Azt hiszed, megérti, ha beszélsz hozzá?
– Hát kiment a konyhába vagy nem? – vonta meg a vállát Hermione, miután visszament a nappaliba. – Jól vagy?
– Mint akin átment egy egész csorda hippogriff – köhögte a férfi.
– Úgy is nézel ki – vallotta be a lány, aztán leült a varázsló mellé a kanapéra, akinek arrébb kellett húznia a lábát. – Az a bájital teljesen kiütött téged.
– Semmi bajom – nyújtózott egyet Draco. Jól látható volt így a karján a sárkányt mintázó tetoválás. Most sem nézett ki kevésbé veszélyesnek. – Túlerőltettem magam a legilimenciával és az időjárásbűbájjal. Nem is beszélve a kis vérveszteségemet. Erre a hétre azt hiszem végeztem a veszélyes dolgokkal.
– Erre jutottam, amikor rád mondtam pár diagnosztikai bűbájt. De ha ez vigasztal már sokkal jobbak az értékeid, holnap reggelre olyan leszel, mint amilyen mindig.
– Erőtől duzzadó és szexi?
– Egy seggfej.
A varázsló feltornázta magát ülő helyzetbe. A haja már valószínűleg úgy nézett ki, mint egy madárfészek vagy egy tejfölszőke ananász, de nem volt kedve ilyesmivel foglalkozni. Granger még mindig a diagnisztikai bűbájait lebegtette felette. Rémesen idegesítő volt.
– Jól van, jól van, Granger! – intette le a férfi. – Most már elég lesz ebből a gyógyítósdiból. Minden rendben, ura vagyok önmagamnak, csak ennem kell egy kicsit.
Hermione bólintott, majd mindketten kimentek a konyhába. A vacsora két személyre már tálalva volt a konyhapulton. Mindketten leültek.
– Miért vártál meg?
– Dolgoztam fent, aztán el is felejtettem enni – mondta Hermione, majd elővett a London Eye látképét ábrázoló képeslapot. – Ez volt a postaládában.
– Csak ez?
– Igen. – Megfordította a képeslapot, aztán felolvasta: – Kedveskéim! Kedden, kettőkor érkezem hozzátok, drágáim. Puszi és csók: Mami
– Hadd nézzem! – kérte Draco, aztán kinyújtotta a kezét, és átvette. – Nincs elvarázsolva. Ez Zabini. Most kimondottan olvasható a kézírása.
– Miért akarna idejönni? – vonta össze a szemöldökét Hermione, miközben a villáját beleszúrta az ételbe.
– Majd megtudjuk – mondta a varázsló, mintha csak annyiról beszélne, hogy nyáron napsütés várható. A farkaséhsége ellenére komótosan állt neki a vacsorája elfogyasztásának. Rákoppintott a képeslapra, de azon tényleg nem volt rejtett üzenet. – Különös, hogy a parancsnokság nem küldött semmit.
– Én is furcsának tartom.
– Holnap reggel indulunk St Ivesbe – folytatta Draco mindenféle átkötés nélkül. – Miért nézel rám így?
– Biztos, hogy el akarsz menni St Ivesbe?
– Nincs időnk – rázta meg a fejét Draco. – Kávé, erősítő bűbáj, reggeli, zuhany és már mehetünk is.
– Rendbehoztam hálószobát, amíg pihentél – folytatta Hermione. – Beállítottam néhány kamerát idebent.
– Lemaradtam valamiről? – kérdezte gyanakodva a varázsló. Megtörölte a száját.
Először nem bírt megszólalni. Nem volt jobb alkalom, amikor elmondhatta azt, ami történt.
– Ne legyél mérges!
– Hat, ha valakit ezt mondja, akkor annak mindig az lesz a vége, hogy elmegy a vérnyomásom – morogta Draco.
– Lehet.
– Mi a gond, Granger?
– Belefutottam Robert Evansbe – vallotta be minden kertelés, hazudozás, titok és mellébeszélés nélkül a boszorkány. – Kihallgattam egy beszélgetést, ami közte és Christopher Brown között zajlott.
Draco nem reagált azonnal, sőt semlegesebb arcot nem is vághatott volna. A boszorka nyelt egyet, majd folytatta a beszámolót.
– Nem kerestem, hanem véletlen botlottam belé. Pontosabban ott ment az utca másik oldalán. Brown rémesen ideges volt végig, miközben beszélgettek – szólalt meg Hermione újra, de nem érette, miért kell magyarázkodnia. De leginkább ezért Draco kifejezéstelen tekintetét okolta. – Az egész nagyon is furcsa volt. Brown azzal vádolta Robertet, hogy nem teljesült, amit beígért neki, és a vihar egyfajta égi figyelmeztetés volt, azért, amit tettek, amiért többre vágytak.
– Érdekes. Mit mondtak még?
– Brown aggódott a biztosító miatt. A vihar sok eszközüket tönkretette. A biztosítótársaság hetekig ülhet az ilyen ügyeken – folytatta Hermione. – Szóval jövő héten meg kell néznünk egy-két házat, sőt amennyit tudunk. Nem lesz sok időnk erre sem.
Draco felkelt a székből, és járkálásba kezdett. Időközben Mumus is végzett a vacsorájával, aztán peckesen, felemelt farokkal követte a varázslót. Hermione túlságosan is zaklatott volt ahhoz, hogy ezt észrevegye.
– St Ivest emlegették. A rituálét.
– Azt nem mondták, hogy pontosan mit takar ez?
– Nem – rázta meg a fejét. – Evans idegesnek látszott, amiért ez szóba került. De van még valami.
– Micsoda?
– Nyomoztak utánunk – vágott bele ebbe a témába Hermione, amitől titkon a hideg is kirázta, viszont végig megőrizte a nyugalmát. – Az alibink áll. Az álcakészítők remek munkát végeztek. Brown szerint ártatlan házaspárnak nézünk ki.
– És Evans mit gondol?
– Ő már nehezebb ügy. Paranoiásnak mondja magát, amíg a következő fázisba nem érnek. Jelentsen bármit is ez.
– Kell az emlék – közölte Draco hidegen.
– Most? – húzta fel a szemöldökét Hermione.
– Ühüm, most kell.
– Legyen. Essünk neki – mozdult meg a székében a lány. – Átmenjünk a nappaliba?
– Nem kell. Csak nézz a szemembe! Engedd el magad! Ne küzdj ellenem. Gyors leszek – ígérte a varázsló.
Hermione csak bólintott. Belenézni a szürke szemekbe érdekes érzés volt. Furcsán félelmetes és megnyugtató. Malfoy kifejezéstelenül nézett rá. A boszorkány újra érezte a legilimencia tapogatózó, hideg, bizsergető érzését. Nem küzdött ellene. Elveszett a szürke szemek ezüstös csillogásában.
– Kicsit engedd el magad! Nem magamat akarom látni a te szemeddel, Granger, hanem Evans és Brown beszélgetését – mondta kellemes, búgó hangon Draco, amitől Hermione megborzongott. Most nem volt gúnyos, a legkevésbé sem. – Koncentrálj!
– Bocs – csukta be a szemét egy pillanatra a lány, majd újra kinyitotta.
– Csak gondolj a beszélgetésre! Nem akarok mélyen a gondolataid közé férkőzni – magyarázta a férfi. – Így is ezer dolog jár a fejeden. Nem akarok még egy fejgörcsöt.
– Megpróbálom.
Felidézte az emléket, s hagyta lejátszódni az eseményeket, anélkül, hogy eltitkolt volna bármit is. Draco látta, ahogy Robert különös tekintete egyenesen Hermione kiábrándult alakjára szegeződött. Lehetetlen lett volna megmondani, hogy látta-e. Aztán mélyen sóhajtva húzódott ki Hermione elméjéből. Kifejezéstelen tekintettel nézett a boszorkányra.
– Most mi van?
– Semmi – válaszolt Draco, aztán a hajába túrt.
– Nem hagyhattam ki ezt a lehetőséget – jelentette ki komoran. Csak az a rohadt bűntudat ne lett volna, hiszen nem így egyeztek meg. Persze Hermione auror volt, képzett és elszánt.
– Jól csináltad, Granger – mondta színtelen hangon a férfi. – Profi voltál.
– Van egy ötletem.
– Mondd el!
– Ugye elmondtuk Caroline-nak, hogy nem leszünk itthon a hétvégén – kezdett bele a boszorkány. – Vegyük le a bűbájt, és engedjük be azt, aki be akar jönni.
– Túl sokáig aludtam – nyögött fel, aztán hátrahajtotta a fejét. Malfoy felnyögött. – Miért nem keltettél fel mielőtt ilyenek eszedbe jutnak?
– Örültem annak, hogy egyedül csinálhattam ezt-azt. De ez most jutott eszembe – vonta meg a vállát a boszorkány. – Jó ötlet lenne. Mielőtt elmegyünk átmegyek Caroline-hoz, aztán megkérem, hogy figyeljen a házra. Mindent elrendeztem. Szóval este kicsit szűkösen leszünk odafent.
– Nekem milyen feladat maradt? – kérdezte Draco.
– Összerakni a kiságyat.
– Mi a Merlin?
– Hát, ha nem tudnád akkor Mindenszentekkor apa leszel – kuncogott Hermione. – Nőj fel a feladathoz, Malfoy!
– Majdnem elfelejtettem – vigyorgott Draco. – Csodálatos. Mennyi az idő?
– Fél kilenc.
– Mondani akarsz valamit, Granger? – kérdezett rá. A boszorkány elgondolkodott egy pillanatra.
– Talán – vonta meg a vállát.
– Mondd el!
– Néztem ezeket a könyveket Flinttől.
– És találtál valamit?
– Ezek egy részét mindig magammal hordom én is. RAVASZ szintű bájitalok vannak benne. Egyetlen kivétellel. Egyik a könyvek közül az elsős anyag, amiben a fecsegőfőzet is volt. Azokat gyakorlatilag mindenki tudja. Úgyhogy elkezdtem azt elemezgetni – mondta a lány. – Valami bűbáj van még rajta, amit nem tudok egyszerűen megtörni.
– Lehet üzenetet hordoz Flinttől?
– Lehet – jegyezte meg a boszorkány. – Nagy bajban lehetett, ha ezzel akart üzenni valakinek vagy biztosítékként csinálta. Tudhatta, hogy valaki felismeri a főzetet vagy a könyvet. Igazából bárki kiszúrná ezeket. Lehet, hogy pontosan ez a kulcs.
– Megnézem majd én is – ígérte Draco.
– Rendben van – bólintott. – Bepakolom a táskámba a holnapi cuccokkal együtt. Körülnézünk és jövünk vissza. Ennyi időre felügyelet nélkül hagyni a házat csak elég.
– Őrjítő, hogy ennyire előbbre jársz, mint én – sziszegte idegesen a varázsló.
– Nálad előbbre? – húzta fel a szemöldökét Hermione. – Nálad előbbre senki sem járhat. Láttam, hogy megtervezted a GPS-en az utat. Az autót telepakoltad mindennel. Megnéztem. Gyakorlatilag fél csapat sötétvarázslóval el tudnánk bánni.
– Csak pár apróság...
– A rúnakövek meg csak kavicsok – válaszolt Hermione egykedvűen.
– A bűbájokat is ellenőriznem kellett volna – nyögött fel Draco.
– Én megtettem.
– Utálom, amikor hasznavehetetlen vagyok – morogta mérgesen.
– Egész este mérges leszel?
– Lehet.
– Merlin mentsen minket! – sóhajtott fel Hermione, aztán elment a nappali felé.
Draco csendben fejezte be a vacsoráját, ami időközben kihűlt. Újra megfürdött. Jó ideig nézte az új jegyet a karján. Művészi volt, cseppet sem hasonlított arra, a bélyegre, ami volt. A vékony sebhely közelről látszott ugyan, de remekül elfedték a sötét vonalak. Visszaemlékezett Granger szavaira. Fújt egyet.
– Többet nem lesz a társam – mondta ki magának félhangosan. De nagyon is jól tudta, hogy miért. Aztán felöltözött, majd megkereste az összerakható kiságyat, amit a képzeletbeli gyerekének pakolt be valaki a parancsnokságról. A varázslat sem segített azon a rengeteg alkatrészen, amivel nem tudott mit kezdeni. Diplomás varázsló volt, emlékeztette magát, majd bemerült a munkában.
Egy kicsit később Hermione jött le az emeletről. Meglepetten figyelte, ahogy a férfi egy félig kész mű fölé görnyed.
– Te meg mit csinálsz? – kérdezte egy bujkáló mosollyal.
– Most komolyan, így rakják össze ezeket a muglik? – válaszolt kérdéssel a lány kérdésére.
– Igen. Varázslat nélkül, saját kezűleg – erősítette meg a boszorkány.
– Bonyolult – morogta a varázsló.
– Mutasd csak a leírást, légy szíves! – kérte Hermione, majd átvette a papírokat, aztán megnézte a darabokat. – Ah, az álcarészlegen nem normálisak. Ennek vagy százezer darabja van. Ezt varázslattal is nehéz lenne összerakni.
– Akkor a kölyök a padlón fog aludni – mondta Draco, aztán pár elemet varázslattal összeillesztett. – Így hagyjuk, mintha elvesztettük volna a türelmünket.
– Jó, ez egy igazán remek ötlet. Átnéznéd a hálót? Nem akarok semmit sem elől hagyni, ami terhelő lehet.
– Persze.
Azzal mind a ketten felmentek az emeletre. A szoba most jobban hasonlított egy átlagos hálóra. Az ágy viszont rendkívüli kicsinek tűnt annak ellenére, hogy most már egy két személyes volt. Draco először átnézett mindent, aztán újra a nyilvánvalót nehézségen akadt meg a szeme.
– Minden muglibiztos – szólalt meg a varázsló. – Tökéletes, de szűkösen leszünk itt, Granger.
– Tudom.
– Az ágyban is.
– Azt is tudom – forgatta meg a szemét a lány. – Ne legyél gyerekes! Aludtál velem már.
– A kanapé lent még mindig borzalmas – emlékeztette Draco. – Hasogat a hátam. Eszemben sincs megint ott aludni. Eltűntetted a határvonalat.
– Kénytelen voltam.
– Meghitt lesz.
– El fogunk férni itt – sóhajtott fel Hermione. – Ne csináld ezt!
– Tudod, én szeretek ölelkezni álmomban – vigyorgott a varázsló, és egy kicsit közelebb lépett a boszorkányhoz. – Így is szívesen aludnál velem?
– Akkor jusson eszedbe még álmodban is, hogy a társad vagyok, és nem a szeretőd. Nincs tapizás, nincs összebújás.
– Majd mondogatom magamnak mielőtt lefekszem – bizonygatta Draco.
– Nagyszerű.
– Ideges vagy? – kérdezte azon a kellemes hangján, ahogy nemrég szólt hozzá.
– Kicsit – mondta, aztán megdörzsölte a karját. – Nem gondoltam volna, hogy ennyire érdeklődnek utánunk.
– Utánad – pontosított Draco. – Ez nekem nagyon nem tetszik.
– Persze, mert te senkit sem érdekelsz – vágott vissza egy gonosz mosollyal. – Hozzászoktál, hogy mindenki úgy néz rád, mint magára a mágia isteneinek egyikére.
– Nem tehetek róla, hogy tökéletes vagyok – vonta meg a vállát a varázsló.
– Hánykor indulunk?
– Nyolc után?
– Rendben.
– Caroline-t elintézed egyedül? – tette fel a kérdést Draco.
Hermione nagy szemekkel nézett a varázslóra, mintha el sem hinné, amit mondani akar. Karba tette a kezét, aztán kihúzta magát.
– Igen – válaszolt végül. – Gyorsan megleszek.
– Szerinted be fogják kapni a csalit? – kérdezte Draco.
– Jogos kérdés – bólintott. – De nem tudom biztosan, csak reménykedni tudok benne. Jobb esélyünk nem lesz erre.
– Beválhat.
– Utálom ezt már most – vallotta be a boszorkány.
– Nyugi, Granger, néha azért kockáztatni is kell ám – mosolyodott el huncutul.
– Egész eddig a paranoiádat hallgattam. Teljesen totálisan átvettem az egészet.
– Ez egy jó ötlet, Granger, a jó ötleteket pedig támogatom. Persze nem örülök neki, mert tudod mi az álláspontom a védett helyekkel kapcsolatban. Ha annyira szaglászni akarnak utánunk, akkor biztosan bejönnek, ha nem vagyunk érdekesek, akkor nem. Poppy itt lesz, és figyelni fog.
– Ne bízd rá ezt egy manóra! – kérte Hermione, majd az ajkába harapott.
– Ezerszer csinálta, rejtve marad, nem mutatkozik, aztán jelent nekem.
– Itt vannak a kamerák.
– Hangjuk is van? – kérdezte Draco, majd karba is tette a kezét.
– Mármint hallanánk-e, hogy beszélnek?
– Igen – forgatta meg a szemét.
– Nem. Legalábbis, ha távolról visszanézzük, akkor nem – rázta meg a fejét Hermione.
– Akkor Poppy marad.
– Malfoy!
– Nem nyitok vitát – rázta meg a fejét a varázsló. – Akármennyire is rám akarod nyomni ezeket a manójogi dolgaidat, most nem fogok ezen vitatkozni. Minden óvintézkedést megtettem. Poppy tudja, hogy mi a dolga, nem lesz veszélyben. Soha nem is volt. Így rendben lesz?
– Nem szólok bele – emelte fel a kezét Hermione. – Legjobb lesz, ha elmegyek fürdeni.
Tűntetőleg távozott a szobából.
A varázsló felsóhajtott, és az ablakhoz ment. A szomszéd házban égett a villany. Néhány varázslattal megidézte a térképet, amin dolgozott. Négyen voltak bent, de a térkép csak Robertet és a nejét tudta beazonosítani. Draco letette a pergament, és elterült az ágyon, miközben hallgatta a zuhany vizének ütemes csobogását.
Még mindig azon az emléken merengett, amit Hermionétól kapott. Nem tetszett neki, amilyen ötlet kibontakozóban volt az elméjében. Úgy tűnt, hogy a konvent nagyon is érdeklődik irántuk. Granger iránt leginkább. Visszaemlékezett Robert Evans mohó tekintetére, ahogy bámulta őt.
– Basszus – mondta ki hangosan. Beletúrt a hajába. A parancsnokság persze jóváhagyta volna, de ő egyáltalán nem akarta volna a társát ennyire kiszolgáltatni. Ezért is gyűlölt csapatban dolgozni. Granger pedig... Granger volt. És pont.
A boszorkány éppen ebben a pillanatban lépett be a helyiségbe. Kellemes, friss illat lengte körül. Draco figyelte, ahogy a kecses lábai kilátszanak a hosszú póló alól. Nem volt illetlen, mégis csábító. Nem, emlékeztette magát fáradtan, majd a következő nap eseményeire gondolt, és fejben végigfutott a programon.
Granger először az ablakhoz ment, kinézett a sötétben fürdő utcára. A szemközti házban még mindig égett a villany, enyhe zaj szűrődött ki onnan. Becsukta az ablakot, és elhúzta a függönyt. Most már csak az éjjeliszekrényen lévő borostyánsárga fénye töltötte be. Hermione lehuppant a varázsló mellé az ágyra. Draco érezte, ahogy a boszorkány lába finoman az övéhez ért.
– Rohadt kicsi ez az ágy – fújt egyet, miközben lekapcsolta a villanyt.
– Mégis összebújunk? – ugratta Draco, majd az oldalára fordult, és könyökére támaszkodva figyelte a boszorkányt. – Nem halnál bele.
– Fáradt vagyok ehhez, Malfoy.
– Tudod, hogy a takarónk közös?
– Aha – mondta, aztán magukra húzta a takarót. – Buli van a szomszédban.
– Hallottam.
– Ki kellene mennünk szerinted?
– Négyen vannak bent, és vad szexpartit tartanak – mondta Draco egy hatalmas ásítás közepén.
– Mi a franc?
– Csak vicceltem. De látnád az arcodat, Granger. Már ezért megérte – vigyorgott kisfiúsan. – De nem megyünk át kémkedni. Négyen vannak bent. Ennyit tudunk. Megvárjuk Zabinit kedden, rendben?
– Jó.
– Nem értesz egyet?
– Nem akarok hülyeséget csinálni – szólalt meg egy kis gondolkodási idő után Hermione. – Honnan tudod, hogy négyen vannak bent?
– A térképről – mondta Draco, aztán elfordult, és az éjjeliszekrényről elvette a pergament.
– Majdnem elfelejtettem – jutott eszébe. – Szép munka.
– Még nincsen kész – rázta meg a fejét. – Nem tudja beazonosítani a muglikat.
– Holnap reggel megnézem a kamerákat, hogy ki volt ott – mondta miközben elhelyezkedett az ágyban, és leoltotta a villanyokat.
– Rendben – ásított egyet Draco.
– Malfoy.
– Tessék.
– Mi lenne, ha nem simogatnád a vállamat?
– Csak kifejezetem a támogatásomat – nevetett fel félhangosan a varázsló.
– Szóban, hallod, csak szóban! – morogta, majd megpróbált minél kényelmesebben elhelyezkedni.
A másik oldalon Draco ugyanezzel foglalkozott, amíg meg nem érezte a boszorkány talpát, ahogy a lábához ért.
– Jesszus, Granger, milyen iszonyatosan hideg a lábad! – méltatlankodott. – Kelpik voltak az őseid vagy vízidémonok? Esetleg varangyosbékák?
– Pedig így egészen jó – nevetett, aztán a másik lábát is hozzáérintette Dracóéhoz, és csak nevetett.
– Elhiszem. Ha belegondolok nem is rossz. Meleg van.
– Hol van meleg?
– Nyár van. Körülbelül 13 °C van kint.
– Nyári idő valóban – morogta Hermione.
– Nem értem a lábad működését. Lehet el kellene menned gyógyítóhoz – morogta Draco, miközben valamit motoszkált az éjjeliszekrényen, aztán bebújt a takaró alá.
– Mi a fenét csinálsz? Hé! Ne fogd meg a lábam!
– Maradj már nyugton! – hangzott Draco tompa hangja, miközben elkapta a kegyes lábat. – Egy melegítő bűbájt vagy zoknit varázsolok a lábadra.
– Nem kell! – nevetett a lány, miközben megpróbált elmenekülni, de a varázsló szorítása nem engedett. – Jó, jó megígérem, hogy a saját térfelemen maradok.
– Áú!
– Bocs, nem direkt rúgtalak meg. Csikis a lábam. Reflex volt.
– Reflex?
– Ne már! Ne csikizd a talpam!
– Szóval, ha sötét varázsló lennék, akkor csak a talpadat kellene csikiznem, ha kínozni akarnálak?
– Malfoy! – nevetett megint. – Ne csináld már!
Draco ennek ellenére folytatta, amit elkezdett, és kimondta a varázsigét. Kellemes melegség áradt szét a boszorkány talpán, majd a másikon is. Mély elégedettséggel sóhajtott fel, amikor végre újra szabad lett. A férfi jókedvűen bukkant fel újra a takaró alól. A félhomályban is jól kivehető volt a tejfölszőke, szerteszét álló haja, meg az az utálatosan elégedett, tenyérbemászó vigyora.
– Ezt meg kellene köszönnöm, Malfoy? – kérdezte, miközben feljebb csúszott az ágyban, és felhúzta a lábát.
– Illene, Granger. De eltekintek tőle.
– Micsoda kedvesség tőled! – horkantott fel a lány.
A varázsló hasonlóképpen felült az ágyban, és ugyanolyan pózban ült ott, mint Hermione. A vállával meglökte a boszorkányét, mire egymásra néztek a szoba sötétjében.
– Kényelmes így?
– Nem – mormogta Hermione. – De ez most nem lényeges.
– Szerintem még tíz-tíz centit tudnánk ezen az ágyon nagyítani – fontolgatta Draco. – Akkor nem kell elviselned azt a furcsán vonzó közelségemet.
– Dehogynem. Még nincs meg Flint. Nem akarsz átmenni a szomszéd szobába?
– Trelawney titkos budoárjába? – horkantott fel Draco. – Nem alszom párnákon a padlón, hátha azzal a pentagrammal megidéztél valamit. Attól is félnék, hogy valamelyik szaténkendő megfojtana álmomban vagy megkötözne, és Trelawney kimondhatatlan dolgokat művelne velem. Inkább maradok.
– Érdekes félelem.
– Jogos félelem.
– Csak én vagyok itt. És nem öltözöm a kedvedért Trelawneynak. Pláne nem csinálok veled kimondhatatlan dolgokat.
– Kristálygömbből se jósolsz nekem pucéran?
– Nem.
– Tarotkártyából se?
– Nem.
– Mit szólnál teafűhöz?
– Fú, egyre mocskosabb dolgok jutnak eszedbe – nyögött fel Hermione. – De tenyérből jósolhatok neked.
Draco felnevetett, aztán kinyújtotta a kezét, és átadta a boszorkánynak, aki egy Lumost mondott, hogy jobban lássa.
– Magas intelligencia, racionális, de kicsit őrült.
– Mondj olyat, amit nem tudok – mosolygott Draco, bár élvezve, ahogy a lány vékony ujjai a tenyerét csiklandozzák.
– Törekvő vagy, magabiztos, mindenkinek azt mondod mennyire egoista vagy, de igazából pontosan olyan bizonytalan vagy, mint bárki más. És nem is annyira önző szemétláda. A hivatásodat azért választottad, mert vezekelni akarsz a múltadért, és nem mások csodálatért csinálod, amit csinálsz.
– Végén még azt hiszem, hogy tényleg egy angyal vagyok – nevetett a varázsló.
– Azért nem érdekel mások csodálata, mert egy nárcisztikus görény vagy, aki eleget csodálja magát a tükörben.
– Ezt senki se hinné el neked, Granger. És nem is vagyok nárcisztikus.
– Oh-ó a szerelmi életed azonban egy káosz. Mindig rosszul választasz. Nem akarod elkötelezni magad, ezért mindig olyanokat keresel, akik csak egy darabot akarnak belőled. Csak a szex hajt, semmi szerelem. Jó nagy...
– Igen, Granger, jó nagy van.
– ...az egód.
– Mindig is tudtam, hogy tökéletes vagyok – vonta meg a vállát kuncogva Draco.
– Igazán? Milyen édes – sóhajtott fel az önjelölt jósnő. – Nem bírsz el az egóddal.
– Ezt, mint jósnő vagy mint szemlélődő kolléga mondod?
– A tenyeredből olvasom ki – kuncogott Hermione. – Itt van minden. Azt is látom, hogy hamarosan közel kerülsz valakihez, aki totálisan összezavar, és azt sem tudod, hogy mi a fenét csinálj. Olyan mélyen, visszavonhatatlanul, és őrülten szerelmes leszel, hogy egy halom baromságot csinálsz. Merlinre, de megnézném, ahogy szenvedsz, mint egy kutya.
– Hülyeség.
– Ezek a vonalak itt azt jelenik, hogy hány gyereked lesz. – Finoman simította végig a vonalakat. Draco élvezte az érintését.
– Még ezt is meg tudod mondani?
– Négy lesz – közölte Hermione vidáman. – Három fiú és egy lány.
– Malfoyok nem szoktak sok örököst nemzeni – mondta szórakozottan a varázsló, miközben ő is a tenyerét figyelte benne a boszorkány ujjaival. – Képzeld apám mit szólna. Kikészülne és kiakadna, ha négy részre kellene szedni a családi vagyont.
– A Black és a Lestrange vagyon is a tiétek – vonta meg a vállát Hermione. – Van ott hely négy Malfoynak.
– Rá akarsz beszélni?
– Dehogy. Baromság az egész – fújta ki a levegőt, aztán megveregette a férfi kezét. – Nem hiszek a tenyérjóslásban.
Draco elhelyezkedett az ágyban, a takaró alatt. Hermione figyelte, ahogy a varázsló magára húzza a takarót.
– Szóval lesz egy lány, aki összezavar? – kérdezte álmodozóan.
– Bármi lehet – válaszolta Hermione, majd ő is kinyújtotta a lábát, és lecsúszott az ágyban. – Lehet, hogy találkozol vele, lehet, hogy nem. Lehet, csak egy szenvedélyes viszony lesz, aztán minden elcseszel, mert idióta vagy. Benne van ez is pakliban. A négy gyerek meg... nos, nem mondtam, hogy mind egy nőtől származik.
– Ez azért nem túl jó.
– A jóslás nem csak arról szól, hogy szépeket mondjanak, hanem a képedbe vágják azt is, amit nem akarsz hallani. Persze, akik ezt üzletből csinálják soha nem mondanak rosszat. Egyébként ennek nem hinnék. Garanciát erre, amit mondtam, nem vállalok.
– A szenvedélyes viszony jól hangzik.
– Lehet.
– Egész jól csinálod annak ellenére, hogy nem jártál jóslástanra – szólalt meg Draco.
– Elolvastam minden könyvet.
– Stréber Granger. Hát persze, hogy elolvastál mindent.
– Jaj, ne bókolj már nekem! – nevetett, miközben meglökte a könyökével. – A végén még teljesen elpirulok.
– Hé! Ne ismerkedj! Én most a nagy szerelmet várom. Mi van, ha komolytalan viszonyba bonyolódunk? Lemaradok a nagy és örök szerelemről. Miattad.
– Az álfeleségeddel és az álgyerekeddel egy ágyban – csóválta meg a fejét. – Piszkosul sok esélyed van mostanság megtalálni a nagy szerelmet.
– Ki mondta, hogy a szerelem egyszerű? Úgy tudom, hogy ezekért meg kell dolgozni.
– Micsoda bölcs gondolat! – szólalt meg a boszorkány.
– És neked mi mondd a tenyered a jövődről?
– Mumussal élünk boldogan, és elkapom a drogterjesztő rosszfiúkat – válaszolta a boszorkány.
– Semmi szerelem?
– Azt csak összezavar mindent – húzta el a száját Hermione.
– Tudom.
– Rád vár a nagy szerelem, szóval hagyj engem az együttérzéseddel!
Draco csak felnevetett. Öblös hangja kissé visszhangzott a kis szobában. Hermionét is elkapta a jókedve.
– Jaj, bocs, el is felejtettem – csapott a homlokára a varázsló. – Nekem jön a nagy szerelem, négy gyerek, meg a négy részre osztott Malfoy vagyon, és apám gyomorfekélye. Hogyan a fenébe felejthettem el? Érzéketlen voltam veled. Sajnálom! Azért ne mondd, hogy nem lesz semmilyen szenvedély a jövődben.
– Pedig de – vetítette előre Hermione a szomorú jövőjét. – Talán egy-kettő valami, de semmi komoly.
– Valami?
– Aha.
– Mutasd a tenyered! – kérte Draco. – Talán csak találok benne egy épkézláb pasit a jövődre nézve.
– Nem adom!
– Mitől félsz? Attól, hogy talán mégis várd rád valami tartós a jövőben?
– Alszunk végre vagy még jósoljak neked madárbelekből is?
– Fúj! Fáradt vagyok. Talán majd máskor.
– Helyes válasz.
– Jó éjt, Granger!
– Jó éjt, Malfoy!
– Madárbelek... micsoda undorító ötlet...
– Aludj már, Malfoy!
VOUS LISEZ
Cornwallból szeretettel
FanfictionGranger és Malfoy auror nem dolgoznak együtt. Soha. Az Auror Parancsnokságon ezt mindenki tudja. Mégis egy szerencsétlen véletlen és egy hamis házimanó felkelés eredményeként mindketten egy fedett akcióban találják magukat Cornwallban, ahol egy mugl...