A hajnalban történtek után mindkét fél elkerülte a közös hálót. Hermione Trelawney szobában aludt el egy halom párnán, Draco pedig lent a pincében talált magának menedéket. Egyik hely sem volt kényelmes egyiküknek sem. Mindketten kialvatlanul és mogorván találkoztak a konyhában egy kései reggelire tíz órakor. Méregették egymást, miközben leültek az asztalhoz. Kimondatlanul is tudták, hogy valamit kezdeniük kellett ezzel a helyzettel.
Csendben fogyasztották el a reggelit, néha váltottak egy-egy kósza pillantást, és szenvedtek a rossz fekhelyek okozta elgémberedett végtagokkal. Egészen az utolsó falatig játszották a csendkirályt, aztán szúrós szemmel tovább méregették egymást, mintha az lenne a vesztes, aki először megszólal vagy éppen a nyertes, aki kitalál valami olyan témát, amiből egyáltalán nem lesz veszekedés.
– Evansék kint kertészkednek, ezúttal együtt – szólalt meg Hermione, úgy érezte, mintha ezer éve nem szólalt volna meg. – Olyan émelyítően boldognak tűnnek, hogy hányingerem lett tőlük.
– Láttam. Undorító. Remélem, hogy nem dugja meg a hortenziák között.
– Caroline agyonöntözte őket. Ki fognak rohadni.
– Ez igazán nagyszerű – fejezte be a beszélgetést a férfi.
Draco hátradőlt a székben, aztán karba tette a kezét, még mindig a boszorkányt méregette, aki hozzá hasonló sötét karikákkal a szeme alatt nézett vissza rá. A varázsló összepréselte az ajkait, és visszaszívta az első mondatát, ami valószínűleg új veszekedést robbantott volna ki köztük. Így inkább intett a kávéfőznőnek két bögre kávéért. Békejobbként lebegette a macskás bögrét Granger elé, aki hálásan fogadta az innivalót.
– Köszönöm.
– Nincs mit.
– Megvan az útvonal – mondta a varázsló miután kortyolt egyet a fekete folyadékból.
– És mi volt az úti cél?
– Ezzel van egy kis baj – válaszolta Draco, majd megköszörülte a torkát.
Hermione hasonló pózt vett fel, mint a férfi, és várta a magyarázatot.
– A varázslat még nem tökéletes, és nem tudtam teljesen visszafejteni. Szóval most van egy nagy körünk, amin belül bárhol lehettek. Viszonylag könnyen bejárható, de kellene valami támpont.
– De megvan kör. Ebből már ki lehet indulni – mondta Hermione elgondolva. – A muglik számontarthatják a mágikusnak vélt helyeiket, legyen az temetkezési hely, romok, kelta eredetű mágikusnak vélt helyek. Tegyünk egy próbát. Meglátjuk hátha szerencsénk lesz.
Draco elővarázsolta a térképet, aztán varázslattal bekarikázta a területet. A boszorkány közelebb hajolt az asztal felett, majd kifejezéstelen arccal nézett a területre. Elővette a telefonját, aztán megpróbált rákeresni a területre.
– Ez rengeteg találat – fújt egyet Hermione. – Ezzel nem végzünk ma.
– Megnézzük, hogy mit lehet kizárni.
– Rendben. Írok egy listát – mondta a boszorkány, aztán elővarázsolt egy jegyzetfüzetet és egy tollat.
Közben Draco megdögölte az arcát. Az enyhe fejfájás, elfeküdt nyak és a remek kedve egyáltalán nem segített. Ráadásul mondani akart valamit Hermionénak, csak fogalma sem volt hogyan kezdjen bele. Egyelőre csak hallgatta a toll hangját a papíron, de legszívesebben inkább aludt volna egyet.
Ez a kínos és felettébb feszült helyzet kettejük között nagyon kellemetlen lett. Hermione megpróbált csak az írásra koncentrálni, de legszívesebben kiabált volna. Ő is érezte azt az elcsigázottságot, amit a varázsló is. Bár visszatért volna minden a rendes kerékvágásba, de biztos volt benne, hogy ennek idő kell.
– Azt hiszem, hogy bocsánatot kellene kérnem a tegnapiért – szólalt meg egy kis idő után a varázsló.
A boszorkány felkapta a fejét. A tekintetük egy pillanatra találkozott. A barna szempáréból egyszerűen lehetetlen volt bármit is kiolvasni. Az a perc, amire meg tudott szólalni, és dűlőre jutni saját magával.
– Nem kell. Hagyjuk ezt abba. Most nem ez a legfontosabb, amivel foglalkozhatunk – rázta meg a fejét Hermione. – De térjünk vissza a tárgyhoz, mert ez fontos.
– Rendben.
– Szerintem a templomokat kizárhatjuk. – Aztán néhány egyenes vonallal kihúzott jó néhány tételt a listáról.
– Miért?
– Van egy olyan érzésem, hogy nem igazán ezért mentek. Eszembe jutott valami – mondta, majd felállt az asztaltól, és elviharzott Draco mellett.
– Ha elmondanád miről van szó – mondta félhangosan a varázsló, aztán tovább kortyolgatta a kávéját.
Hermione végül egy szórólapot csapott az asztalra, majd Draco fölé hajolt. A varázsló érezte a boszorkány illatát, és az egyik hajtincse az orrát csiklandozta. Ösztönös mozdulattal a lány füle mögé simította a haját, aki aztán átsöpörte az egész loboncot a másik oldalra.
– Ezen rajta van, hogy hol lesz a kékholdas rituálé helyszíne, amire meghívtak – mondta Hermione. – Hozd közelebb egy kicsit a térképet, kérlek!
Draco szótlanul engedelmeskedett, miközben a lány valamit babrált a telefonjával. Majd rábökött egy pontra a térképen.
– Ez itt van.
– Ladock erdő. Végül is egészen jó helynek tűnik egy ilyen rituáléhoz – szólalt meg a varázsló elgondolkodva. – De ez nem éppen mágikus hely.
– Nem, én sem hiszem – rázta meg a fejét Hermione.
– Bár megnézhetnénk.
– Ez, ha jól látom majdnem a közepén van a körödnek. Itt a telefonom szerint van egy túraútvonal is.
– Jó, rendben, akkor ide megyünk – egyezett bele Draco.
– Onnan szerinted tudod követni a nyomkövető bűbáj jeleit? – kérdezte a boszorkány.
A férfi végzett néhány fejszámolást.
– Nem lesz gond vele, de csak addig tudjuk követni őket, amíg leparkoltak. Azt nem tudom megmondani merre mentek tovább. Ehhez kellett volna egy közvetlen bűbáj valamelyik tagra. Ez pedig nincs.
– Neked nincs. Nekem van.
– Mi? Mikor?
– Raktam egyet Caroline-ra – szólalt meg végül Hermione. – A múltkor, amikor visszavittük a tálat.
– Miért nem mondtad?
– Kiment a fejemből. Aztán, amikor tegnap említetted a boszorkányport... Nos, az is lehet, hogy nem fog működni, és az a vacak kinyírta az én bűbájomat.
– Ez egyáltalán nem biztos – rázta meg a fejét Draco. – Szólhattál volna, mert akkor hozzátettem volna a térképhez.
– De most jól jön, nem?
– De – morogta a férfi, majd kiitta az utolsó kortyokat is a már kihűlt kávéjából.
– Akkor menjünk – indítványozta a boszorkány.
– A két hátizsákot bepakoltam a kocsiba – mondta Draco mogorván. – A múltkori kis St Ives malőr után jobbnak láttam felkészülni.
– Nem szóltál.
– Úgy tűnik vannak dolgok, amiket nem mondunk el egymásnak.
Hermione lenyelte a csípős megjegyzését, amit nagyon is a varázsló képébe akart vágni, de most nem akart egy veszekedést kirobbantani.
– Felöltözöm, aztán indulhatunk.
– Rendben, Granger.
***
A húsz perces utazás ugyanolyan csendesen telt, mint a reggel. Néhány összezavaró bűbájjal elérték, hogy a konventagok ne követhessék őket, ami láthatóan jól működött, és nyugodt útnak ígérkezett a mai. Draco bekapcsolta a rádiót, amihez Hermione tűntetőleg nem nyúlt hozzá, pedig legszívesebben lekapcsolta volna, és inkább a telefonjába temetkezett. Igazság szerint ez a mosolyszünet mindkettejüket feszélyezte. A legkevésbé sem akartak még egy veszekedést egymás között, de mindketten eléggé sértettnek érezték magukat a tegnapi incidens miatt.
Végül a feszült csendet Hermione szakította meg.
– Találtam valamit.
Draco megköszörülte a torkát.
– Mit találtál?
– Cornwallban rengeteg helyen vannak források. Ezekből elég sok helyen kutakat alakítottak ki – kezdett bele Hermione. – Viszonylag egyszerűen megoldották a szárazabb időszakban a vízellátás.
– Ez eddig igazán csodálatos – jegyezte meg Draco.
– Jobb lenne, ha az villásnyelvedet inkább a szádban tartanád, Malfoy. Éppen rá akarok térni a lényegre.
– Elnézést, hölgyem.
– Szóval vízgyűjtő medencéket ástak ezekre a helyekre. Kövekkel rakták ki, lépcsőket készítettek, megvédték az időjárástól, szeméttől, úgy, hogy tetőt építettek neki. Az idők során ezek egyre bonyolultabbá váltak. A legjobb forrásokat elzárták a nem kívánatos személyek elől – magyarázta tovább a lány.
– Eddig értem.
– A hagyományok egyes helyeket szent kútként tartottak számon. Arról persze nem igazán találtam semmilyen információt, hogy egyik miért volt népszerűbb a másiknál. Némelyiket fekete nadálytővel és galagonyával is körbe ültették.
– A fekete nadálytövet csonttörésekre, zúzódásokra, horzsolásokra használják – tűnődött Draco, majd folytatta: – A pótcsont-raip egyik fő alapanyaga. A galagonya pedig szívproblémákra alkalmazzák. A nyugtató főzet alapanyagai között van ez is. Logikus. Ha jól tudom, akkor mindkettő növénynek nagy vízigénye van.
– Pontosan. Némelyik ilyen kutat szent kútként tartották számon.
– Szent kútként?
– A keresztény egyház alakította ki ezeket a helyket. Megelégelték, hogy az emberek a régi pogány szokásaikhoz fordultak, és szent forrásokat imádtak. Később ezeket be is tiltották, többször is. Bevett gyakorlat volt, hogy kápolnákat hoztak létre ezeken a helyeken, hogy eltöröljék ezeket a forrásokat. Végül kompromisszumként szent kútként nevezték ezeket a helyeket.
– Kezdem érteni. Szóval akkor itt is van egy ilyen – rakta össze a történetet Draco.
– Pontosan egy szent kút – mondta végül a boszorkány. – Ladock erdőben van egy ilyen, amit így hívnak. Szent Ladoca ősi kútjáról van szó.
– Szóval egy kút.
– Igen, az – erősítette meg Hermione. – A legenda szerint ez a kút soha nem szárad ki. A XIX. században készítették el a mostani formáját, de belül sokkal régebbi részek vannak.
– Az Élet Vizéhez lehet köze. Vagyis innen indulhatott ki az egész.
– Ez akár igaz is lehet. Egyes kutak ásványianyagokban gazdag vízűek, amelyek segítenek a gyógyulásban.
– Így már jobban értem a helyzetet – bólogatott Draco, miközben befordult a balra. – Ezt akár lehetne mágikus erőnek is nevezni.
– Utána néztem még ennek. A XX. századtól egyre több ilyen helyet fedeztek fel újra. Spirituális helyszínek lettek, és mágikus tulajdonságuk miatt nagyon népszerűek – folytatta Hermione. – Felajánlásokat tesznek. Szalagokat kötnek a környező fákhoz. A legnépszerűbb ilyen hely Madron kútja.
– Madron kútja? Miért olyan ismerős ez a név?
– Nem tudom. Nekem igazán nem ismerős – rázta meg a fejét a boszorkány. – Írnak itt egy szertartásról is. A gyengék és sérültek gyakran Beltane idején, tehát májusban járultak ide. A szenvedő háromszor meztelenül lépett a vízbe, háromszor megkerülte a kutat az óramutató járásával megegyező irányban, majd a közeli, Szent Maderne ágyának nevezett dombon pihent meg. A ruhájukból (különösen a beteg területen viseltekből) egy darabot téptek le, és úgy hitték, hogy ahogy a rongy foszlik, úgy javul a betegség.
– A mágia isteneire... – mondta Draco, miközben feljebb tolta az orrán a napszemüveget. – Komolyan?
– Ezt nevezik hitnek, Malfoy.
– Mi van még?
– Van egy másik rituálé is. Szintén Beltane-kor kell csinálni. A lányok megkérdezték, meddig kell várniuk a házasságkötésre. Szalmából készült keresztet készítettek, amelyet egy tűvel rögzítettek. A vízbe helyezve a buborékok száma jelezte, hogy hány évet kell még várni.
– Érdekes – mondta Draco elgondolkodva. – Ez a kút messze van innen?
– Majdnem egy órányira. Kívül esik a zónán, amit bejelöltél.
– És Ladockról mit írnak?
– Semmit – válaszolt Hermione. – Semmi spirituálisat, semmi rituálét.
– Madernus – jutott eszébe Dracónak, mikor leparkolta az autót. A szélvédőn esőcseppek jelentek meg, majd lassan elkezdett esni az eső.
– Ő kicsoda? Sosem hallottam róla.
– Egy legenda vagy mese, már nem tudom – mondta a varázsló, aztán hátradőlt az ülésen. – Madernus és Morweena története.
– Nem ismerem – intett nemet a fejével a boszorkány.
– Mert ez nem valami tananyag, hanem gyerekmese.
– Olvastam Bogár Bárd meséit – húzta fel az orrát sértődötten Hermione, mire Draco elnevette magát. – Csak A szerencse színes szökőkútja című mesére emlékszem, de abban nem így hívták a szereplőket. És a vízről is kiderült, hogy semmilyen mágikus tulajdonsága nem volt.
– Sok mese van még ezen kívül – jegyezte meg egykedvűen a varázsló.
– Azok érdekeltek, amik rúnanyelven is megvoltak a Roxfort könyvtárában.
– Ezt nem is kellett volna mondanod – szólalt meg Draco, mire a boszorkány kissé sértődötten elhallgatott. – Már nem emlékszem teljesen a mesére, de elmesélem neked. Ahogy látom, mindjárt esni fog, és nincs sok kedvem esőben túrázni.
Hermione kikapcsolta a biztonságövet, aztán oldalrafordult az ülésen, és várakozóan nézett a varázslóra. Draco megmozgatta a vállait, vett egy mély levegőt, majd belekezdett a mesébe.
– Verőfényes napsütés volt...
– Kérlek, nem lehetne a lényegre? – nyögte a boszorkány, és mélyet sóhajtott.
– Verőfényes napsütés volt – ismételte meg Draco végtelennek tűnő türelemmel.
– Szóval akkor nem – szólalt meg szemét forgatva Hermione.
– Elmesélhetem? – sziszegte egy enyhe, arroganciával a varázsló.
– Rendben, Malfoy bárd, meséld el.
– Verőfényes napsütés volt ezen a napon, amikor Morweena elhagyta a faluját. Fiatal volt és szép.
– Mi más... sztereotipikus boszorkány.
– Még egyszer félbeszakítasz, akkor megint előröl fogom kezdeni – jegyezte meg szórakozottan a varázsló.
– Elnézés, Malfoy bárd, folytasd a mesét, kérlek!
– Morweena gyógyító volt, erős boszorkány, akit mindenki tisztelt, ugyanakkor féltek is tőle. A muglik nem értették meg, messze elkerülték, de ha szükség úgy hozta, akkor a segítségét kérték. A régi időkben a varázsképességűeknek nem kellett titkolni az erejüket, szabadon járhattak és gond nélkül varázsolhattak.
– Roxfort előtti időkből lehet ez a mese? – kérdezte a Hermione elgondolkodva.
– Nem tudom. Lehet – vonta meg a vállát a varázsló. – Ezt apám nem vetette ki a Roxfort könyvtárából, mint azt, amit említettél.
– Mi?
– Majd később elmesélem.
– Ühüm. És hogyan folytatódik a mese?
– Morweena mindig egyedül vágott neki a nagy útnak, hogy összeszedje a gyógynövényeket, ahogy ezen a verőfényes napsütéses napon is. – Draco elhallgatott, és gondolkodott a folytatáson. Olyan régen volt már.
– És aztán mi történt?
– Ahogy haladt a sűrű, sötét erdőben vihar tört ki, talán a legrosszabb és legpusztítóbb elemi csapás, amit eddig valaha látott. A szél Morweenát tovább űzte ki az erdőből, ki a tisztásról, mezőkön át, messze az otthonától, egyészen a homokos tengerpartra, ahol a hullámok embermagasságúra csaptak fel, és kishíján elnyelték őt. A kövek, hasadékok és sziklák közé mászott fel, ahol nem érték el a hullámok, végül egy barlangban talált menedéket.
Hermione halványan elmosolyodott, ahogy hallgatta a varázsló hangját. Időközben az eső is eleredt.
– A fiatal lány nem csak szép volt, hanem önfejű és vakmerő is. Tudta, hogy a barlangban nemcsak védelmet jelent, hanem kalandot és egy új dolog felfedezését. Szerintem hasonlított rád, Granger.
– Nem vagyok az a gyógyító típus – fújt egyet a boszorkány, majd hátradőlt az ülésben.
– Pálcát gyújtott, és elindult befelé a barlang gyomrába. Mindig is tudott erről a helyről, de a családja óva intette tőle. Elátkozott helynek tartották, ahonnan nincs menekvés. Morweenát azonban a kíváncsisága arra ösztönözte, hogy tovább haladjon. Hirtelen fény gyúlt az alagútban, és egy kék vizű tó partjára érkezett. Senkit nem látott. Lerúgta a cipőjét, majd belemerítette a lábát a vízbe, ami sokkal melegebb volt, mint amire számított. Leült a parton, kibontotta a haját, és dudorászva fésülni kezdte.
– Egyre kevésbé tudok azonosulni a főszereplővel – jegyezte meg a szusszanásnyi szünetben Hermione.
– Önfejű, vakmerő, kíváncsi és baromi idegesítő – sorolta fel Draco. – Én nem látok sok különbséget.
– Én nem vagyok olyan hülye, hogy belelógassam a lábam egy nyilvánvalóan veszélyes barlangi tóba.
– Fiatalabb volt, mint te, és nem volt auror. Lehet, hogy kisboszorkány korodban megtetted volna, ha elkap a vihar.
– Valószínűtlen. Folytasd inkább!
– Ahogy Morweena ott ült, hirtelen elkezdett a víz fodrozódni körülötte, majd a tajtékból egy vízi lény bukkant elő. Hínársörényes ló alak bontakozott ki a halvány fényben. Egy kelpie.
– Helyben is vagyunk – sóhajtott fel Hermione.
– A kelpie veszélyes lény, mert elcsábítja az embereket. Engedi, hogy az áldozata felüljön a hátára, majd leviszi a víz alá, aztán a mélybe, ahol felfalja azt. De ez a lény igazából nem kelpie volt, hanem egy alakváltó mágus, Madernus, aki veszélyes varázsló hírében állt.
– Állítólag a kelpie emberi alakot is tud ölteni – szólalt meg a boszorkány.
– Ez most nem legendáslények gondozása óra, vízi tündér, hanem egy mese. És ebben egy jóképű mágus volt a kelpie.
– Jóképű?
– Aha, ha meglátta egy boszorkány rögtön beleszeretett – bizonygatta Draco.
– Mi más történhetett volna...
– Vagy ledobta a bugyiját, de ez már korhatáros mese lenne.
– Mi lenne, ha folytatnád, Malfoy bárd? A nem korhatáros verziót szeretném.
– Biztos? Remek szex jelenettel tudnám feljavítani ezt a mesét. Nem? Hát jól van. Aztán a kelpie megszólította a boszorkányt: – Szép hölgy, mit keresel itt a tavamban?
– A kelpie nem tud beszélni.
– Keressek egyet és kipróbáljuk? Baromi nagyot képesek ugrani – kérdezte a varázsló. – Szóval Morweena nem ijedt meg, hogy kelpiet beszélni hallja. Ismerte ő is a mágiát, sokat tanult róla, és tudta, hogy valamilyen varázslat van a dologban. Egyenesen belenézett a kelpie ónixszemébe, majd megszólalt: – A te tavadban? Hogyan sajátíthatná ki egy varázslény az egész tavat?
– Végül is van benne igazság.
– A kelpie körül fodzoródni kezdett a víz, amikor újra megszólalt: – Fizetséggel tartozol te lány, amiért megmártóztál a tavam vizében. – A lány erre csak nevetett és nevetett, esze ágában sem volt semmivel sem fizetni. A kelpie-t elvarázsolta a fiatal boszorkány szépsége, a vakmerősége, és a szemében lángoló tűz, a csengő nevetés. Az animágus kedvenc szórakozása volt az errejárókat megijeszteni, főként bajbajutott muglikat, de ezen a napon semmi sem úgy alakult, ahogy tervezte. Általában fejvesztve menekültek, ha meglátták őt, viszont ez a lány a lábával vizet pancsolt felé, és a félelem apró szikráját sem mutatta.
– Kezd tetszeni Morweena.
– A kelpie elmagyarázta, hogy ez a tó varázsképességű vízzel rendelkezik, amilyet a lány el sem tud képzelni, és fizetség nélkül nem távozhat. Hozzátette, hogy ő maga, pedig nem egy közönséges kelpie, hanem egy nagyhatalmú varázsló Madernus, és ha nem hajlandó fizetni, akkor kegyetlen büntetésre számíthat.
– Tipikus öntelt mágus – fújt egyet Hermione. – Mindent erővel akar megoldani.
– Ha néha az a hatásos... – mondta Draco, aztán folytatta, mielőtt egy vitába keveredett volna. – Morweena kihúzta magát, majd megkérdezte: – És miféle fizetséget kérsz te kelpie?
Közben az eső még mindig kopogott a szélvédőn. Draco pedig tovább mesélt. Hermione fázósan dörzsölte meg a karjait.
– A kelpi kiemelkedett magasan a lány fölé a vízből megrázta a sörényét, majd egészen közel hajolt hozzá: – A csókodat.
Hermione hangosan felnevetett.
– Morweena nyugodtan a kelpie álla alá nyúlt, és megkavargatta, mintha egy közöséges ló lenne, majd közölte vele, hogy ő inkább megtartja a csókot magának, hiszen az lehetetlen, hogy egy kelpie igazi emberré változzon, és ő hajlandó legyen megcsókolni. Madernus ezen feldühödött, majd felkorbácsolta a hullámokat maga körül, varázserejével mágikus szelet idézett meg, ami belekapott a lány hajába, aki csak unottan áztatta tovább a lábát a tóban. A kelpie majdnem teljesen kiemelkedett a vízből, akkora volt, hogy a feje csaknem elérte a barlang tetejét, hátborzongató hangot hallatott. Irdatlan nagy volt, de a lány nem ijedt meg tőle. Madernus dühében hatalmas hullámot küldött felé, Morweena ekkor felpattant és a puszta mágiája erejével verte vissza a támadást, és víz alá kényszerítette a kelpie-t. Felbukkanva a férfi felbőszülten rontott rá a boszorkányra, és lezárta a barlang kijáratát. Bűbáj-bűbáj ellen feszült, de egyik sem bírt a másikkal. Végül aztán a mágus visszaváltozott emberi alakjába, és szópárbajjal folytatták tovább a csatájukat.
– Már látom, hogy mi lesz a vége.
Dracót azonban nem zavarta a lány közbeszúrt mondata.
– A fiatal mágus dühe és a boszorkány haragja egymásnak feszült. Különféle válogatott átkokat, ártásokat küldtek egymás felé. Zengett az egész barlang, a kövek potyogtak le a falakról, megremegett a föld is. Vitatkoztak egymással, a boszorkány végül már azzal fenyegetőzött, hogy minden létező kórságot rászabadít férfira, ha nem engedi el, ám a varázsló továbbra is ragaszkodott a fizetséghez.
– És aztán? – kérdezte Hermione.
– A mágusnak sikerült kirepítenie a pálcát a boszorkány kezéből, aki megpróbált menekülni, de végül a férfi karjaiban kötött ki. Küzdött ellene, megpróbált kiszabadulni. De Madernus ravasz volt, és elvette, amit akart. Szenvedélyesen megcsókolta a lányt.
– Ennyit arról, hogy megvárta, amíg beleegyezik...
– Elrontod a végét, Granger, maradj csendben. Próbálom neked érdekessé tenni a történetet, erre mindig félbeszakítasz. Rosszabb vagy, mint egy gyerek.
– Bocs, Malfoy bárd.
– Szóval a csók megszelídítette a boszorkány haragját, és szerelmet ébresztett benne, elemi vonzalmat a varázsló iránt. Körülöttük a barlang elcsitult, a víz felszíne megnyugodott, a föld pedig nem rengett tovább. Egymás szemébe néztek, és valami olyan bűbáj ébredt bennük, ami ellen képtelenség volt védekezni. Tudták, hogy egymásnak rendelték őket. És úgy tartja a legenda, hogy Beltane idején a boszorkány még mindig ellátogat a barlangi tóhoz, és várja az ő kelpie-jét. Vége.
– Közben el is állt az eső – mondta Hermione mosolyogva. – Remek mese volt.
– Malfoy bárd szolgálatodra – imitált egy apró meghajlást Draco. – Esetleg később még mesélhetek elalvás előtt. Rengeteg történetet tudok még. Nem mindegyik ennyire nyálas és szentimentális.
– Lehet, hogy itt lesz a kulcs – tűnődött a boszorka.
– A mesék és legendák között kell keresnünk ezeknek a mágikus vízzel kapcsolatos utalásokat? – Draco elgondolkodó arcot vágott. – Nem emlékszem, hogy ebben említették volna mi is az a hatás, amit ezzel a vízzel el lehet érni.
– Talán egy eredeti verzióban. Bár ez nem hiszem, hogy Cornwall környékéről származó mese. Kelpie-k Skóciában és Írországban vannak.
– De a mesében egy animágus volt, a nevek pedig innen származnak – mondta Draco, majd kinyitotta az autó ajtaját. Most már nem esett az eső, Hermione arcát megcsapta a friss szellő, majd ő is kiszállt.
– Igaz.
Mindketten vízhatlanná és sártaszítóvá változtatták a ruhájukat és a cipőiket. Hermione elmondott egy varázslatot, majd egy vékony ezüstszínű vonalat hívott elő, ami Caroline Evans lépteit mutatta. A két auror egymás mellé állt, és kissé megnyugodva vették tudomásul, hogy a nyomkövető bűbáj valóban működik. Draco időközben felvette az egyik hátizsákot, és lazán lógott az egyik vállán.
– Egy házizsák elég lesz. Haladjunk lassan. Nem láttam muglikat, de csak óvatosan a varázslattal – mondta a férfi, majd bezárta az autót.
– Jó – nyugtázta Hermione, majd összecipzározta magán a széldzsekijét. Nehezen ment az álpocak miatt. – Francba...
– Mi a baj?
– Csak a pocak.
– Halloweenig tarts ki, drágám – vigyorgott Draco, mire Hermione egy erős könyökmozdulattal válaszolt a bordái közé, amikor elment mellette. – Héé!
– Nem jössz, Malfoy?
– De, de megyek már.
Csendben haladtak a galagonyával szegélyezett földúton. Kellemes, hűs szél lengedezett a fák között, ami elűzte a korábbi esőfelhőket. Egy lélek sem sétálgatott a környéken, sem mugli, sem varázsképességű, így remekül tudták követni a vékony ezüst szálat, ami Caroline haladását mutatta. Draco feszült figyelemmel haladt a boszorkány mellett, mintha mindenhonnan veszélyes csapásra lehetett számítani. Hermione viszont felszabadultan élvezte a sétálgatást, amiről nem is gondolta, hogy ennyire hiányzik neki. Rengeteg gyógynövényt azonosított, amiknek bizonyítottan mágikus hatásai voltak.
– Vannak bűbájok? – kérdezte Dracót a boszorkány.
– Semmi – rázta meg a fejét a varázsló.
– Hamarosan megérkezünk a térkép és a nyomkövető bűbáj szerint is.
– Végre.
A két aurornak át kellett magát verekednie egy rekettyésen, aztán egy rétre ékeztek, ahol egy kis kövekből álló építményt vettek észre. A bűbáj egyértelműen ide vezettek őket. A kőlapok közül víz szivárgott ki. Közelebb érve megszemlélték a cseppet sem különleges látványt.
– Ez lenne az a bizonyos szent kút? – mustrálta a kőlapokat Draco. Gránitból készült a félköríves része. A bejáratot két kő alkotta, aminek egyik részére egy görögkeresztet véstek. Viszont az egész építmény az előzetes elvárásaihoz képest igencsak kicsinek látszott. – Nem egészen erre gondoltam.
– Valóban nem túl nagy építmény.
– Ebben alig van víz – állapította meg a varázsló.
– Igen – bólogatott az aurortársa. – De biztosan itt voltak. Nem igazán látom semmi nyomát annak, hogy bármit is csináltak volna itt. Mármint olyasmit, aminek maradt volna bármilyen nyoma. Se olyan felajánlások, amikről a Madron kútnál olvastam. Sok a nyom, mármint az, hogy itt Caroline rengeteg toporgott, de aztán visszaindul a jel ugyanarra, ahonnan jött.
– Az biztos, hogy megmártózni nem tudnak ennyi vízben – méregette a férfi a forrás helyszínét. – Ebben még csak arcot mosni sem lehet vagyis én biztosan nem tenném meg.
– Lehet csak vizet vittek innen vagy körbejárták a helyzet. Egyébként nagyon szép hely, olyan nyugalmas és csendes – találgatott a boszorkány. – Rengeteg gyógynövény van a környéken, akár azokat is szedhettek. Láttam néhány megtépázott bokrot idefelé jövet.
– Vannak régi bűbájok a kúton, de ezek mind iszonyatosan régiek. Nagyon kezdetleges védelmi mágia – vizsgálgatta tovább az építményt Draco. – Semmi mugli ellenes vagy túlságosan bonyolult. A legtöbb már iszonyatosan kopottas.
– Veszek belőle mintát – mondta Hermione, majd elővett egy apró üvegcsét a zsebéből.
– Majd én, mami – vigyorgott a férfi, miközben kivette a boszorka kezéből az üvegcsét, és belemerítette a vízbe, majd bezárta. – Ne nézz rám így!
– Ne nézzek így? – ismételte meg a lány. – Nem vagyok tehetetlen.
– Tudom, de túlságosan is megerőltető lenne egy hajolás ebben az állapotban, sokáig tartana az a mintavétel, ráadásul ott nem messze vannak muglik, szóval gyorsan pucoljunk el erről a helyről.
– Oh, a fenébe!
Draco közelebb ment, aztán a kezét a boszorkány derekára tette, és egy kicsit közelebb húzta magához őt. Hermione kissé megmerevedett ettől az érintéstől, de küzdött az érzéssel, hogy legszívesebben elhúzódott volna, és a másik kevésbé üdvözölt érzéssel, ami miatt inkább megölelte volna. Elhessegette magától a dolgokat.
– Menjünk – szólalt meg végül a boszorkány. – Ugyanazon az úton visszafelé?
– Kerüljünk egy kicsit, mintha sétálnánk – válaszolt a társa. – Ha tovább megyünk, akkor nem keresztezzük azoknak a mugliknak az útját, hacsak ők nem változtatnak irányt. Innen nem tudom ki, lehetnek akár konvent tagok is, szóval nincs veszélyben az álcánk.
– Jól van. De muszáj ilyen közel jönnöd?
– Mert egy pár vagyunk... papíron – mondta Draco egykedvűen. – Tovább fogjuk ezt a mosolyszünetet játszani?
– Nem – nyögte a boszorkány. – Inkább felejtsük el, oké?
– Jó. Visszaköltözhetek az ágyba? A pince baromi kényelmetlen.
– Aha. Trelawney szobája is... Borzalmasan rosszul aludtam – vallotta be Hermione.
– Szent a béke?
– Igen – bólogatott a lány. – Szent a béke.
– Akkor rendben.
***
A kis kiruccanásuk, a hazaút és egy gyorsan elfogyasztott ebéd után, a két auror együttesen lement a pincébe, hogy a kútból hozott mintán dolgozzanak. Semmi sem tűnt ennél fontosabbnak. Mindketten feszülten várták az eredményeket. Vajon tényleg mágikus lenne a kútból hozott víz? Mindent meg akartak tenni, hogy erre a kérdésre választ találjanak. Hat féle bájitalt készítettek elő, hármat-hármat fejenként.
Az üstök alatt vidáman lángolt a tűz, és füstölögtek a bennük kavargó aromás gyógynövények keverékei, amelyek keveredtek valamilyen földes illattal. A lángok táncoló játéka visszaverődött a régi pince téglafalain. Draco és Hermione csendben dolgozott egymás mellett. Nem zavarták egymást.
Hermione figyelte, ahogy a bájital fodrozódását az üstben, majd újra megkeverte, miközben mélyen magábaszívta az eszenciákat. Halkan felsóhajtott, mintha megborzongott volna tőle. Feszülten várta, hogy a pár csepp varázslószilva eszenciát, amitől lilává változott a főzet. A boszorkány elmosolyodott a sikeres bájital láttán.
Draco fél szemmel nézte a lányt, aki most felkötötte a haját, a tarkóján kissé összegöndörödött egy hajtincs, a bőre pedig fénylett a finom izzadságtól. A férfi legszívesebben megérintette volna, csókkal törte volna meg a bűbájt, ami az apró területet rejtette el a tetoválást, amit a lány nem akart neki megmutatni. A vágy, hogy közelebb kerüljön hozzá erősebb lett, miközben rádöbbent, hogy még mindig nem ismeri teljesen őt. A tetoválás, amelyet őrzött egy újabb történetre utalt, amelyet eddig még nem osztott vele.
– Készen vagyok – szólalt meg Hermione, amivel megtörte a pincében lévő csendet. – Szerintem egészen jól sikerült.
A varázsló feleszmélt az álmodozásból. Miközben a lángok táncoltak, és a bájitalok illatai megtöltötték a levegőt, Draco egyenesen a barna szemekbe nézett, majd megszólalt:
– Rendben, akkor lássuk, hogy mit is hoztunk el a kútból.
Lombikokat készített elő, amiket varázslattal belemerített a bájitalokba. Ügyesen csinálta, hiszen mind a hatot egyszerre öltötte meg. Aztán belecsepegtette a kútból származó vizet mindegyik üvegbe. A feltáró bájitalok néhány perc várakozás után különféle színekben kezdtek pompázni. A folyadékok egymástól különböző árnyalatokat öltöttek fel, amik a két aurornak sokkal többet mondtak, mint az avatatlan szemeknek. Némelyik fényes türkizt vagy smaragdzöldet, másikak mély indigót vagy lila árnyalatot mutattak. De a legérdekesebbek a titokzatosan vibráltak a pince halvány fényében némi aranyfénnyel.
Hermione szótlanul figyelte a reakciókat, amik jobban meglepték, mint amire számított. És ott volt. Meglepő módon igazolták az igencsak ritka jelenséget.
– Ez meglepő eredmény – szólalt meg Draco, majd összefonta a kezét a mellkasán. Most sem viselt pólót, de Hermionét ez már nem igazán zavarta, az inkább, hogy most nagyon is közel voltak egymáshoz, és a karjuk egy pillanatra összeért.
– Ebben gyógyító mágia van – mondta ki a nyilvánvaló tényt Hermione. – Ezt el sem hiszem.
– Azért ez erős túlzás – jegyezte meg a varázsló. – Kétségkívül benne van, nem valami nagy koncentrációban, de benne van.
– De ez egyáltalán lehetséges?
– Sosem kutattam az ősi mágiát – vonta meg a vállát Draco. – Ehhez kellene egy igazi szakértőt szereznünk vagy nagyon is sokat utána olvasnunk. Persze ezt nem nevezném éppenséggel az Élet Vízének, és legfeljebb egy-egy sérülést, gyomorbántalmat és hasonló apró problémákat oldana meg.
– Mennyi lehet ez, amit elhoztunk? Három deci?
– Körülbelül – erősítette meg a varázsló. – De ez nem mennyiségi kérdés.
Hermione elgondolkodva bólintott. Ez a mágia sokkal összetettebb volt, mint amilyennek látszott. Vajon hogyan is alakulhatott ki ez a fajta gyógyhatás, aminek köze volt a mágiához? Talán Flint ezeket a helyeket is kereste Merlin sírhelyének kutatása mellett?
– Nem, nem valóban mennyiségi kérdés – jegyezte meg végül. – Ez az a fajta varázslat, amely mélyebb megértést igényel.
Draco ismét figyelmesen szemügyre vette a lombikokban lévő különféle színű folyadékokat, és egyetértően bólintott. Ahogy a pincehelyiség csendjében álltak, mindketten érezték, hogy ez az új felfedezés mélyebb értelmű, mint az első pillantásra látszott.
– Talán igazad van – mondta végül Draco, miközben a lombikokat figyelte. – Talán ez a víz valóban valami több, mint amire először számítottuk.
Hermione felemelte a tekintetét a varázslótársára.
– És Flint?
– Talán ehhez is köze van – találgatott a varázsló. – De egyelőre még nem találtunk erre egyértelmű nyomot.
– Akkor hát tovább kell kutatnunk – javasolta határozottan Hermione. – Lehet, hogy ez a víz csak a kezdet.
Draco egyetértően bólintott.
– Rendben van. Folytassuk a kutatást. De ehhez még vissza kell mennünk oda néhányszor. Viszont nem csak a vizet kell megvizsgálni, hanem a környéket is. Ha mégis kiderül, hogy a mágia meghaladja a muglik által elviselhető szintet, és veszélyt jelent rájuk, akkor a Minisztériumnak lépéseket kell tennie.
– Szerintem nem veszélyes.
– Én ebben nem vagyok teljesen biztos – mondta a varázsló.
– Ez a kút már a XV. század óta ott áll, és semmilyen gyanús jeleket innen nem kapott a Minisztérium, ha így lenne, akkor már régen elrendelte volna azt, hogy zárják le.
– A Félrevezetési Ügyosztályon jártál már?
– Nem mostanában – mondta a boszorkány.
– Nem csodálkoznék, ha egy egész század lemaradással próbálnak megbirkózni – adta meg a választ Draco.
– Mit csináltál te ott? – kérdezte Hermione.
– A villa miatt – legyintett nemtörődöm módon a varázsló, miközben megdörzsölte az arcát. – Mára végeztünk itt.
– Én is azt hiszem – helyeselt, és nyújtózott egyet a boszorkány. – Ezt nevezhetjük előrelépésnek?
– Legalább találtunk valami mágikusat, amihez köze van a konventnek. Menjünk fel. Együnk valami, aztán meséld el, hogy mit csináld apád a Roxfort könyvtárában.
Draco elmosolyodott, majd beleegyezően bólintott. Megvárta, amíg a boszorkány elindul felfelé a lépcsőn, aztán eloltotta az üstök alatt a lángokat. Mélyen felsóhajtott, aztán követte Hermionét felfelé.
KAMU SEDANG MEMBACA
Cornwallból szeretettel
Fiksi PenggemarGranger és Malfoy auror nem dolgoznak együtt. Soha. Az Auror Parancsnokságon ezt mindenki tudja. Mégis egy szerencsétlen véletlen és egy hamis házimanó felkelés eredményeként mindketten egy fedett akcióban találják magukat Cornwallban, ahol egy mugl...