Voor de mensen die het op een of andere manier ontgaan is; ik schrijf een verhaal met deemsie, genaamd Aangrijpend ;)
Eva pov
'Wie had dat ooit gedacht? Deze vakantie is behoorlijk anders gelopen dan gepland,' zegt hij. Mijn hoofd ligt op zijn schouder en mijn hand in de zijne. 'En dan heb je het niet alleen over dat gedoe met Mark en die drugs,' kan ik het al raden. Zonder dat ik het zie, weet ik dat hij nu glimlacht. 'Inderdaad.' Even zeggen we allebei niks. 'Ben je al lang verliefd op mij?' vraagt hij. Ik denk even na. Wat moet ik zeggen? 'Eigenlijk wel. Alleen ik onderdrukte het omdat ik dacht dat jij mij niet zag zitten,' besluit ik. 'Je moet niet zoveel denken,' tikt hij speels met zijn vinger op mijn neus. Voor de tweede keer is het een tijdje stil. Ik open mijn mond om iets te vragen, maar sluit die weer omdat ik niet zeker ben over wat ik ga vragen. 'Waarom vind jij mij leuk? Ik bedoel, er zijn honderden andere vrouwen die je ook kan krijgen,' vraag ik toch. Hij grinnikt zachtjes. 'Omdat jij veel leuker bent dan al die andere. Knapper, stoerder, sterker, liever, aardiger, slimmer.' 'Ja, hou nu maar op,' geef ik hem een zachte duw. 'En lekkerder,' voegt hij er lachend aan toe. 'Hoe weet jij dat? Heb je ze allemaal uitgeprobeerd?' Nu geeft hij mij een duw. 'Tuurlijk niet, dat weet ik gewoon.' 'Hoe weet jij dat dan?' ben ik nog niet klaar. Hij zegt een lange tijd niks, alsof hij moet nadenken over zijn antwoord. 'Liefde is iets moois. Dat kun je niet verklaren,' klinkt hij wijs. Ik grinnik. 'Zo zo, oud en wijs,' geef ik hem een por in zijn zij. Hoofdschuddend staat hij op en voor ik het weet lig ik over zijn schouder. 'Zet me neer!' lach ik terwijl ik op zijn rug trommel. 'Neem terug wat je gezegd hebt,' draagt hij mij op. 'Oke, oke. Ik neem het terug.' Hij zet me neer en kijkt me triomfantelijk aan. 'Jong en dom dan?' mompel ik, mijn lach inhoudend. 'Hé, dat rijmt!' zeg ik vrolijk. Hij begint te lachen. 'Dat rijmt helemaal niet. Wie is er hier nou jong en dom?' lig ik alweer in zijn armen. Ik spartel maar ik weet dat het toch geen zin heeft, dus ik laat me maar gewoon meenemen. Eigenlijk ligt het wel lekker zo. Hij ondersteunt me onder mijn knieholtes en mijn rug en ik lig met gesloten ogen met mijn hoofd tegen zijn borst. Mijn staart hobbelt vrolijk mee op Wolfs' passen. Dit vind ik eigenlijk nog helemaal niet zo erg. Pas als hij stopt kijk ik op. 'Nee, nee niet doen!' roep ik als ik het zwembad zie. Hij stapt een beetje onhandig over het hekje, aangezien het nu is gesloten, na 21:00. 'Je mag niet met kleren het water in,' probeer ik hem tegen te houden. Nadat hij zijn slippers uit schopt, doe ik hetzelfde. 'Nou en? Er mag wel meer niet,' staat er een grijns op zijn gezicht. 'Wolfs?' kijk ik hem smekend aan het niet te doen. 'Mijn haar mag niet nat worden,' kijk ik hem overdreven angstig aan. 'Dat droogt vanzelf wel weer.' 'Maar ik heb net gedoucht,' kijk ik naar het water wat nu al aan Wolfs' voeten staat. Ik zie hem even twijfelen, maar springt dan toch met mij dicht tegen hem aan het water in. Ondanks dat mijn kleren nu heel erg plakken vind ik het geen vervelend gevoel, het is als een soort verfrissing. Als we eindelijk boven komen, zie ik dat Wolfs' haar helemaal plat zit door het water. Aangezien hij mij nog altijd vast heeft, haal ik het uit zijn ogen. 'Dat was wel even lekker,' glimlacht hij. ''t Is dat ik niet boos op je kan worden, anders zou ik nu echt woest geweest zijn.' Hij laat me zakken en laat me los, maar omdat het veel dieper is dan ik had verwacht, ga ik eerst kopje onder. Wolfs kan hier makkelijk staan, maar voor mij is het nét iets te diep. Wolfs trekt me gelukkig snel weer omhoog en brengt ons naar een gedeelte waar ik wel kan staan. Hij trekt zijn natte shirt uit en gooit die op de kant, zijn broek volgt. 'Heb je je zwembroek aan?' probeer ik door het water heen ernaar te kijken. Hij schudt zijn hoofd. 'Niemand die het ziet, toch?' kijkt hij lachend in het rond. Hoofdschuddend leg ik mijn armen in zijn nek en sla ik mijn benen om zijn middel. 'Je bent echt gek,' druk ik mijn lippen op die van hem.
Wij waren wel toe aan een schattig Fleva hoofdstuk :)
JE LEEST
Ongepland - Flikken Maastricht
Fiksi PenggemarEva en Wolfs moeten wegens verlof een poosje op vakantie om hun vertrouwen in elkaar te verbeteren. Dit lukt, en niet zo'n klein beetje ook. De vakantie wordt door hen als fijn beschouwd, maar dat verandert al snel als ze stuiten op een drugsbende...