"M-mijn shirt, uit?" Ze knikt. "Ja zodat ik het kan beoordelen." Ik zie Matthy van Daniëlle naar mij kijken. Hij doet zijn mond open om wat te zeggen maar hij doet het toch niet. "Wat is dat voor onzin?" zegt hij uiteindelijk. "Dat is gewoon normaal, niks om je voor te schamen." zegt ze met een brede glimlach. "Sorry maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zijn shirt moest uittrekken bij therapie." "Dan is dit dan de eerste keer, een beetje opschieten want ik heb nog andere klanten." "Pardon?" Matthy kijkt haar boos aan. "Kom op, we gaan." "Pardon?" Nu is zij degene die pardon zegt. "Wacht even!" roept ze ons na. Maar Matthy trekt me al mee naar de gang. We lopen terug naar de auto. Als we in de auto zitten is het even stil. "Vieze psycho." zegt hij boos. Hij wilt alweer uitstappen. Ik houd hem tegen. "Laat nou maar." "Nee ik laat dat niet, je gaat toch niet aan iemand vragen die het al moeilijk heeft om haar shirt uit te trekken?!" roept hij verontwaardigd. Ik zucht. "Ja ik weet het. Ik dacht ook al van what the fuck." Hij schud zijn hoofd. "Nou laten we nog maar even naar de kleding winkel gaan want ik heb nog zwarte kleding nodig." zegt hij na een tijdje. Ik knik en hij start de auto. We rijden naar het winkelcentrum. Hij parkeert de auto en ruimt zijn bril op. "Nou laten we gaan." "Matt.." "Ja?" "Ik heb ook nog wat nodig." zeg ik zacht. "Maar dat is toch geen probleem?" "Nee weet ik, maar ik wil niet altijd van jou afhangen." "Geeft niet laten we gaan." Ik knik en loop achter hem aan. We lopen de winkel binnen. "Zullen we eerst voor mij voor een pak kijken?" "Ja is goed." Ik loop achter hem aan naar de mannenafdeling. "Wat is je maat?" vraag ik. "Een L." Ik knik en zoek tussen de overhemden. Ik pak er een L uit. Dan loop ik naar de jasjes en haal daar ook een L uit. Hij heeft ondertussen al een broek gevonden. Ik geef het overhemd en het jasje. "Hierzo pas maar." "Thanks." Hij loopt naar een een paskamer en gaat naar binnen. Even later komt hij in pak naar buiten. Ik staar even naar hem en daarna maak ik mijn blik los. "Zit als gegoten volgens mij." zegt hij en hij gaat voor de spiegel staan. "Ja prima, laten we wat voor jou gaan zoeken." Hij gaat weer naar binnen en kleed zich weer om. Ik laat me meevoeren naar de vrouwenafdeling. "Nou vertel welke maat heb je?" "Een S." Hij knikt en gaat zoeken tussen de jurken. Ik ga zelf ook zoeken en kies 2 leuke uit. Hij heeft ook 2 jurken. "Hierzo ga maar passen." Ik knik en neem de kleren van hem over. Ik ga naar de kleedkamer en pas de kleren. 1 jurk zit te strak dus ik trek die gelijk al wel weer uit. Ik hang hem terug op het hangertje. Ik pas de volgende en hij zit wat wijd toch ga ik naar buiten. "Wat vind je hiervan? Het is hem niet helemaal denk ik." "Meh, pas eerst de andere maar." Ik knik en loop weer terug. Ik pas de andere jurk die zit als een tent dus die trek ik ook gelijk weer uit. Dan heb ik nog de laatste. Ik trek hem aan en ik voel eigenlijk al gelijk dat hij goed zit. Ik trek het gordijn vastberaden open. Zijn mond valt iets open. "Wow, ja dit word hem." Ik knik. "Dat dacht ik ook al." Ik keer me weer om en kleed me om. De andere 3 jurken hang ik weer terug op de plaats waar ze horen en de andere neem ik mee. We lopen naar de kassa met onze kleren. "Hebben jullie het allebei kunnen vinden?" "Ja hoor." Matthy betaalt de kleren en de verkoper pakt ze netjes in. Ze geeft ons de tasjes en we lopen terug naar de uitgang. Buiten plenst het inmiddels. We rennen naar de parkeerplaats, maar het heeft niet veel zin want we zijn toch sowieso al zeiknat. Ik trek de deur open en ga snel zitten. Mijn haar plakt tegen mijn gezicht. Bij Matthy is het niet veel beter. We kijken elkaar aan en dan schieten we in de lach. Het ziet er wel komisch uit, alles is zeiknat maar dan ook zeiknat. Zijn haar plakt tegen zijn voorhoofd. Hij zet de spiegel recht en rijd dan weg. "Nou dat hebben we ook weer gehad, snel alles fatsoeneren en aankleden en dan moeten we alweer gaan." Ze hadden gevraagd of ik eerder wilde zijn omdat ik haar dochter was. Ik heb er niet voor gekozen om haar te laten cremeren want dat wilde ik niet, door 1 of andere reden die ik niet weet. We komen thuis aan en stappen snel uit. We rennen weer naar binnen en gaan gelijk door naar binnen. "Zien we elkaar om half 3?" Ik knik en we gaan naar verschillende kamers. Ik naar de badkamer en hij naar zijn slaapkamer. Ik hang de jurk aan de douche wand en begin mezelf uit te kleden. Ik doe de jurk aan en doe de knoopjes dicht.
JE LEEST
Toen ik je voor het eerst zag/ ft. bankzitters
FanficJade is een meid van 23 jaar. Ze woont samen met Elize in een appartement in Amsterdam. Ze heeft een vriend Noah maar dat loopt uit de hand. Ze gaan samen paintballen, en daar ontmoeten ze de groep jongens. Ze maakt een rollercoaster van emoties doo...