'Soof!' ik kwam aanlopen en Kate en Rosa zwaaide wild naar me. De eerste vraag die door me hoofd spookte was; waar is Noa? Meestal was ze er als eerste van ons vieren en stond ze buiten bij het bankje te wachten. Alleen vandaag was ze nergens te bekennen.
'Hi girlies!' groette ik vrolijk. 'Waar is Noa?'
Zodra ik het vroeg betrokken hun beide gezichten. Kate rolde met haar ogen en Rosa keek naar de grond. Hoezo mocht ik hier nou weer niks van weten?
'Ik heb gisteren niks van haar gehoord, ik neem aan dat ze ziek is.' zei Kate snel. Ik wou nog iets zeggen maar de bel ging alweer waardoor we naar binnen moesten.
Ik had gehoopt Samuel weer te zien vandaag op school. Hij had me beloofd weer te komen en ik hoopte dat hij deze belofte eens af zou krijgen. Samen met Rosa en Kate liep ik haar onze eerste les; Engels. Een vak waar ik opzich best goed in ben.
Rosa en Kate gingen naast elkaar zitten en ik zat achter hun. Ik had de hoop op Samuel al verloren toen de deur openging. Ik keek op en daar stond hij. Netjes gekapt en gekamt. Totaal niet zoals ik hem afgelopen week aantrof. Zijn blik landde op mij en hij liep richting mijn tafel.
'Goeiemorgen.' fluisterde hij zachtjes. Hij ging naast me zitten en pakte zijn engels boeken. Samuel Leijten had zijn boeken mee voor een keer.
'Gaat het wel goed met je?' vroeg ik.
'Prima, hoezo?' hij glimlachte naar me.
'Je hebt je boeken mee, een goed humeur. Wat heb je met Samuel gedaan?' grinnikte ik zachtjes.
'Gisteren mezelf een beetje ge-pleased.' fluisterde hij terwijl hij met zijn wenkbrauwen speelde.
'Oh, daar is hij weer.' lachte ik.
Van de Engels docent moesten we een opdracht doen met zijn tweeën; een gesprek voeren. Samuel en ik kwamen niet verder dan waar we nu waren, aangezien we continu de slappe lach hadden.
Na de eerste les liepen we samen het lokaal uit. Samuel zag Kaj en Dioni staan en liep erop af. Ik liep achter Rosa en Kate aan richting de kantine. Ze keken me allebei met een beetje een rare blik aan.
'Is er iets?' vroeg ik zodra we gingen zitten.
'Niets.' zei Kate. Ik wist wel beter.
'Jullie doen de hele ochtend al raar en afwezig. En wat is er met Noa gebeurd? Die is heus niet ziek.' ik ging achterover zitten.
'Noa en ik kregen gisteren ruzie.' begon Rosa te vertellen. 'Ze is naar bed geweest met Joshua.'
Ik verslikte me in mijn water. Noa en Joshua? Joshua was al heel lang Rosa's crush. Ik wist er niet veel van omdat ik hier nog niet zo lang op school zat, maar ze kon erg over hem zwijmelen. Ik vond dit dan ook erg achterbaks van Noa.
'Roos.. Het spijt me.' ik pakte haar hand en kneep erin. Ze keek me zielig aan.
'Anyway, jij en Samuel?' vroeg Kate nieuwsgierig.
'Ik had hem geholpen met het opruimen na het feest. Sindsdien doen we gewoon aardig tegen elkaar.' loog ik soepel. Ze mochten natuurlijk absoluut niks weten van Samuel zijn 'situatie'.
'Geholpen? Sure, sure.' antwoordde Rosa. Ik gaf haar lachend een duw.
Voordat ze door konden vragen, ging de bel en moesten we naar de volgende les.
JE LEEST
De Buurjongen | Samuel Leijten
FanfictionAls Sophia te horen krijgt dat ze met haar ouders naar Amsterdam gaat verhuizen, lijkt het haar in het begin geen probleem. Behalve dat ze haar vrienden achter moest laten dan. Alleen het valt vies tegen als haar buurjongen de charmante badboy Samue...