'Heb je het een beetje naar je zin?' ik herkende Samuel zijn stem. Ik draaide me om en keek recht in zijn ogen.
'Het was ontzettend leuk, totdat jij opeens voor mijn neus stond.' antwoordde ik.
'Nou nou, laten we niet vergeten dat dit mijn verjaardag is en ik je er zo uit kan zetten.' gromde hij.
'Wow dan loop ik twee meter en ben ik thuis.' ik deed alsof ik me super bedreigd voelde. Opeens voelde ik twee sterke armen om me heen.
'Dag schoonheid.' sprak Jasha zijn stem in mijn oor.
'Jullie zijn de hele avond al samen.' bevestigde Samuel. 'Doe je een beetje voorzichtig met mijn kwetsbare buurmeisje?'
'Ga toch zuipen joh.' klaagde ik en duwde hem weg.
De rest van de avond bestond uit drinken, lachen, beetje flikflooien met Jasha, dansen en dat soort dingen. Ik was mijn vriendinnen geen een keer uit het oog verloren. Samuel was in de loop van de avond steeds chagerijniger geworden. Hij liep iedereen uit te schelden en helemaal niet blij met zijn feestje.
Toen hij voor de zoveelste keer Cassius afbekte was ik er een beetje klaar mee. Ik excuseerde mij van Jasha en liep zijn richting in.
'Hallo, wat is er mis met jou?' vroeg ik boos.
'Op dit moment is alles mis.' antwoordde hij bot. Ik keek hem verward aan. Zonder iets te zeggen trok hij me mee naar een rustiger plekje in het huis.
'Samuel, laat me los!' ik probeerde mezelf los te trekken, maar hij was natuurlijk sterker.
'Luister, ik kan op dit moment niemand vertrouwen. Dus als je dit wilt weten dan moet ik zeker weten dat je dit aan niemand, maar dan ook niemand door lult.' zei hij zodra de deur dicht was. Ik knikte.
'Ik heb mijn vader laatst betrapt op vreemdgaan.' fluisterde hij zachtjes. 'Met een man.'
Ik verslikte me bijna in mijn eigen speeksel. Meneer Leijten die op mannen valt? Ik weet niet of ik dat ooit zou kunnen verwerken.
'Er is meer.' begon Samuel voordat ik iets anders kon zeggen. 'Mijn vader is afgeperst omdat hij in de maffia business zit. Ik weet niet hoelang al en waarom. Alles wat ik weet is dat die mannen ook achter mij aanzitten.'
Samuel bleef door praten over wat hij wilde doen en hoe hij hier mee om moest gaan maar ik hoorde de helft al niet meer. Dit was zelfs voor mij teveel informatie om te verwerken. Samuel zijn gezicht was het laatste wat ik zag voordat alles zwart werd.
*
Ik opende mijn ogen en het eerste wat ik zag was wit. Een wit plafond, gok ik. Het was stil in de kamer. Ik herinnerde me dat ik op een feestje was, maar op dit moment hoorde ik niet echt muziek.
'Je bent wakker.' hoorde ik Samuel zijn stem.
'Wat is er gebeurd?' vroeg ik.
'Nadat ik je vertelde over mijn vader en de maffia, viel je opeens neer. Ik heb je boven in mijn bed geled.' vertelde hij.
'Hoelang ben ik weg geweest?' vroeg ik.
'Niet langer dan 2 minuten.' antwoordde hij. Hij stond op en liep richting het bed. 'Wat ik je verteld heb, heb ik je in vertrouwen verteld. Kan ik je vertrouwen?'
Ik knikte.
Voordat ik nog iets anders kon zeggen kwamen Kaj en Jai de kamer in banjeren.
'Sam! Heb je lekker met Sophia zitten klooien?' lachtte Kaj. Ik glimlachte nep terug terwijl Samuel boos keek.
'Soof?' hoorde ik Kate haar bezorgde stem.
'Ik ben hier!' riep ik terug. Ze kwam de kamer in lopen, nou het was bijna rennen.
'Gadver, met Samuel?' is het eerste wat ze zei toen ze ons zag.
'Ik voelde me niet zo goed, iets te veel alcohol vrees ik. Sam was zo aardig om mij even te helpen.' loog ik. Ik glimlachte voorzichtig terwijl ik opstond. 'Dankjewel, Samuel.' zei ik koeltjes.
Samen met Kate liep ik naar beneden waar een bezorgde Rosa en Noa stonden. Beide vroegen ze wat er gebeurd was, dus vertelde ik ze hetzelfde verhaal als ik aan Kate vertelde.
'Laten we gaan, ik ben moe.' stelde Rosa voor.
'Ik moet nog heel even snel iets doen, wacht buiten maar op me.' zei ik. Ik liep richting de studeerkamer, waar ik net ook was met Samuel. Snel pakte ik een briefje en schreef er wat op.
Het spijt me van je vader. Als je iemand nodig hebt, wees niet bang om te bellen of iets anders.
X Soof
Ik krabbelde mijn nummer er nog onder en stopte het in zijn jaszak. Dit zou hij vroeg of laat wel ontdekken. Vervolgens liep in met mijn vriendinnen naar mijn huis.
Deze nacht was opeens heel erg anders verlopen.
JE LEEST
De Buurjongen | Samuel Leijten
Fiksi PenggemarAls Sophia te horen krijgt dat ze met haar ouders naar Amsterdam gaat verhuizen, lijkt het haar in het begin geen probleem. Behalve dat ze haar vrienden achter moest laten dan. Alleen het valt vies tegen als haar buurjongen de charmante badboy Samue...