Prolog

428 24 1
                                    

"awak Tengku Riaz Dayyan kan?" - kata Aryssa Mikhayla dengan teruja.

"Not me, you're the wrong person" - Kata tengku Kherr Mikhaleeq dengan riak wajah dingin, walau dia terkejut dengan kata - kata gadis itu.

"tipu! saya ingat lagi cincin dan rantai leher ni, cincin dan rantai leher ni pemberian oleh arwah mummy awak, mummy awak nama Alice Nuriel!! " - Aryssa Mikhayla

Terkedu, takkan gadis di depan ini masih ingat lagi?

"kau fikir dalam dunia ni, hanya seorang je ada benda ni?? Huh? Semua orang ada. Dan cincin dan rantai leher ni hadiah dari mummy aku iaitu Ammor Rose Nuryl, bukan Alice Nuriel!!!". Kata Tengku Kherr dengan dingin dan sedikit sebak, tapi cuba untuk dikawal.

Terkedu dan diam seribu bahasa, betul apa lelaki di depan nya cakap, bukan seorang sahaja di dalam dunia ini memakai benda itu seorang, tetapi ramai. Tapi entah mengapa, hati nya berbisik yang lelaki itu adalah budak lelaki yang pernah bermain dengan nya pada waktu kecil dahulu, dan rantai leher, cincin itu dia ingat, itu kepunyaan budak lelaki yang telah menghilangkan diri setelah sekian lama.

" t-tapi saya ingat lag---" belum sempat Aryssa berkata habis terus ade suara menyampuk dengan laju.

"dah kau blah sekarang, aku taknak dengar apa-apa cerita kau. And I'm sorry to be rude to you. But you are wrong. So please, aku bukan budak lelaki tu, aku adalah aku, Dia adalah dia." kata tengku kherr dengan tenang dan riak wajah yang kosong.

Aryssa tidak mampu berkata apa-apa lagi. Tatapan Tengku kherr tajam menikam ke dalam dalam anak mata milik Aryssa. Aryssa yang perasan lelaki di hadapan nya itu merenung diri nya dengan tajam, terus dia bangun.

"errrr s-aya minta diri dulu, dan saya minta maaf sebab hal tadi, s-aya pergi dulu". Tanpa menunggu lama Aryssa terus angkat kaki dan pergi dari situ, naik seram sejuk dia apabila lelaki itu tajam melihatnya.

Tengku kherr yang tersedar dari lamunan itu turut serta bangun, dan ingin dikejar,dan tindakan nya berhenti serta merta, *sabar kherr belum sampai waktu lagi, tapi jap aku cakap apa dekat dia, ya Allah *. Terus dia meraup rambut nya kebelakang dengan kasar.

To be continue

THE REVENGE OF DEMONIA -(OG) Where stories live. Discover now