'' ABANG OHHH ABANG!! MANA ABANG NI?! '' jerit seorang wanita dalam lingkungan 44an itu. Dia terus mencari suami nya itu, tetapi tidak jumpa. '' ish mana abang pergi ni?? '' kata nya seorang diri.
'' YE ABANG ADA DEKAT TEPI KOLAM RENANG NI! '' laung semula lelaki yang berusia 52an itu.
'' Hah kat sini rupa nya abang , tenung jauh nampak?? puas cari tadi tau. '' kata Puan Camilia Khadijah. Bukan apa, villa kut mana tak penat nak cari, besar macam istana.
'' Awak cari abang buat apa, khadijah? nak duit belanja lagi? '' soal Dato'Hilman mendatar. Haishh duit aja si istri nya itu. tak salah nak duit, dia sebagai seorang suami mesti lah kena beri nafkah. Ini tidak dah dapat shoping, jalan malah bukan simpan, tapi boros aja. Beli barang brand. Boleh miskin dia. Brand boikot kut, jangan sampai aku yang boikot kau.
'' Hihihi, abang ni macam tahu je, err abang.... Duit yang beri dekat sayang kelmarin tu dah habis.... '' kata Puan Khadijah dengan nada perlahan. Risau takut kena tengking.
Dato'Hilman yang mendengar pengakuan istri terus toleh ke arah si istri. Biar betik??!! Baru tranfer kelmarin dah habis??!! Giler!!! Rm40k???!!! Habis gitu ja!!!!????
'' Haaa???!! Awak kata apa khadijah??!! Rm40k dah habis?? awak beli apa khadijah?? '' soal Dato'Hilman dengan serius. Rm40k!!!!
Puan khadijah yang mendengar suami nya mula naik angin terus menunduk tanpa memandang mata si suami. Aduu cam mana ni??? nak beri alasan apa eh??
'' Er abang.... Jangan lah marah sayang... Err duit tu err s-sayang buat beli brand YSL dan Chanel make up. Dan yang lain sayang belanja kawan-kawan dah habis.. '' kata nya tanpa memandang wajah si suami.
Dato'Hilman yang mendengar itu terus mendengus dengan kasar. Ya Allah 40k dia buat apa nyah?? Banyak tu!! Dia ingat apa duit tu daun ke??
'' Kenapa awak nak kena belanja berlebihan?? Awak ingat apa, duit senang sangat ke cari, khadijah? Awak fikir semua barang tu awak guna?? saya rasa barang make up dan brand tu awak beli bulan lepas, make up baru lagi, belum buka lagi plastik tau, lagi satu BOIKOT. '' bebel Dato'Hilman panjang lebar. Haishhh benda baru beli dah beli lagi. Miskin lah nanti.
'' Ishh abang ni. Tu bulan lepas bukan bulan ni. Lagi satu kami perempuan nak cantik and bab beli semua ni kebahagian perempuan tau'' kata Puan Khadijah. Betul kan?? Perempuan memang macam ni.
"Yee saya tahu itu kebahagiaan untuk semua perempuan . Tapi Rm40k tu banyak tau, khadijah. Awak ingat sikit ke? saya tranfer Bagi awak lebih saya malas nak tranfer tiap bulan-bulan lagi, itu dah kira saya beri lebih untuk beberapa bulan....'' kata Dato'Hilman sambil meraup rambut nya itu.
Puan khadijah terus diam apabila suami nya itu berkata begitu, salah ke dia beli semua tu?
" Haaa dan lagi satu, yang awak suka sangat belanja kawan-kawan awak tu kenapa?? saya tengok awak je yang beria nak belanja, kawan-kawan awak tu just nak duit awak je, bukan ikhlas nak berkawan pun. '' kata nya dengan suara tertahan-tahan. Geram aku!
YOU ARE READING
THE REVENGE OF DEMONIA -(OG)
Romance'' Awak Tengku Riaz Dayyan kan? '' - Aryssa Mikhayla '' Not me, you're the wrong person. '' - Tengku Kherr '' Tipu! Saya ingat lagi cincin dan rantai leher ni, pemberian oleh arwah mummy awak!!!. - Aryssa Mikhayla Tengku Kherr William Mikhaleeq, j...