Tengku Adryan berjalan laju ke taman bunga di mana tempat Tengku Kherr selalu duduk disitu. Sampai sahaja tepat dihadapan Tengku Kherr, dia terus jerkah tanpa memberi salam." Eh mamat senget !!! Apa yang kau tengah buat Haaa?! Kau tak fikir nyawa kau ke haa?! Asal sebelum kau nak buat sesuatu, kau tak nak bincang dengan aku juga, Kherr?!" Jerkah Tengku Adryan kepada Sepupu nya itu.
Tengku Kherr terus memandang Tengku Adryan mendatar. 'Waw Ryan si bala jerkah aku? Good'
" Relax bro, jangan la jerkah aku. Ni kau dari mana, dah makan belum? "Soal Tengku Kherr mendatar. Malas dia mau gaduh, sepupu nya kalau sudah naik hantu comfirm senyap macam hutan Amazon.
" Kherr, kau jangan tukar topik boleh tak? Kenapa kau terima company sial tu? Aku tahu la dia nak bankrap, tapi asal kau nak kena terima? Bukan ke kau berdendam ke dengan bangsat tu, kherr?!" Soal Tengku Adryan dengan amarah. Gila! Sepupu nya itu mahu lakukan apa?
" Hmm. Ye aku terima company tu untuk bergabung dengan company aku, dan aku tak sempat nak bincang dengan kau, Ryan. Dan itu satu-satu nya cara untuk aku balas dendam dan senang untuk aku rapat dengan keluarga tu nanti . Kau akan tahu, Tengku Adryan. " bicara Tengku Kherr dengan santai. Tangan di lipat ke dada bidang nya.
Tengku Adryan yang mendengar itu sedikit terasa. Tak sempat la sangat. Dasar mamat senget.
" Kau tak fikir kan aun--"belum sempat Tengku Adryan berkata, ada satu suara menyampuk dengan laju
" Dengar sini, Ryan. Aku buat sebab aku ada sebab aku tersendiri. Kau pun tahu sebab aku kenapa kan? Aku taknak gaduh dengan kau, Ryan... "bicara Tengku Kherr tanpa memandang wajah sepupu nya itu.
Tengku Adryan terus diam membisu. Mata nya menikam mata helang milik Tengku Kherr. Mata itu dapat menunjukkan penuh dengan dendam.
" Aku taknak cakap lebih, Ryan. Tapi aku sakit. Sakit sebab jantan sial tu bahagia dengan betina sundal tu... Dia langsung tak kisahkan kami.. Dia biar kan aku merana, dia biar kan adik aku mati, dia biar kan mummy aku mati kebulur " Jeda seketika.
" Mummy Alice, Lapar? Dia sanggup makan tikus hidup-hidup, katak ,cicak dia makan demi untuk hidup. Dia nak hidup sebab nak jaga aku dan adik perempuan aku. Dahaga? Dia sanggup minum air kencing dia sendiri....." tanpa sedar Air mata tidak berhenti mengalir. Apabila dia teringat semua kisah gelap itu membuat dendam nya makin membuak-buak.
Tengku Adryan turut terkejut apa yang dia dengar kan tadi. Kherr tak pernah cerita pun? Macam mana selama 15 tahun dia pikul beban ni? Dan macam mana dia boleh simpan rahsia ni tanpa bercerita?
" Kherr aku... Aku minta maaf... Aku tak sengaja nak jerkah kau tadi.... Aku marah, aku risau kan kau. Sebab.... Sebab kau sepupu kesayangan aku.." kata Tengku Adryan perlahan.
" Ryan.. Kau tahu, aku bukan saudara kandung kau...." Kata Tengku Kherr tanpa memandang wajah kacak Tengku Adryan.
" Aku tahu, aku tengah buat apa.. Aku tahu tindakan aku terlalu gila. Tapi kau kena ingat Ryan. Betina tu dan anak-anak dia sentiasa dalam pantau aku. Terutama nya Camilia Khadijah dan Zafir Ahmad.. Aku takkan lepas kan diorang, walau nyawa aku sebagai gelang ganti . "Jawab Tengku Kherr dan bangun berlalu masuk ke dalam villa besar itu.
Dia meninggal kan Tengku Adryan bersendirian di taman bunga itu. Taman bunga yang mereka sentiasa bermain bersama-sama waktu kecil dahulu.
Tengku Adryan hanya memandang Tengku Kherr dari jauh sahaja. Kenapa tiba tiba dia tak sedap hati? Ya Allah...
-------
Tengku Kherr berjalan menuju ke arah lif dengan laju.
" Eh sayangg...", panggil Datin Ammor. Tetapi Tengku Kherr tidak menyahut.
" Sayang.. Biar kan dia dulu. Mungkin dia baru siap bercakap dengan Ryan... Abang duk perhati mereka tadi, mereka sedikit bertengkar ." Pujuk Dato'Tengku Jayden.
Tengku Adryan berjalan dengan laju untuk mengejar sepupu kesayangan nya itu.
"Ryan... Biar kan dia dahulu. Jangan kacau dia." Tegur Dato'Tengku Jayden.
Tengku Adryan terus berhenti kan langkah nya itu. Dan hanya mengangguk sahaja. Dia serba salah dengan sepupu nya itu. Sangat-sangat.
" Ryan cakap apa dengan Kherr tadi? Boleh aunty tahu tak? "Soal Datin Ammor dengan lembut.
Tengku Adryan hanya menghela kan nafas nya sahaja.
" Ryan tak sengaja nak jerkah Kherr tadi. Ryan marah dia sebab dia buat tindakan gila tu. Ryan takut, kalau apa-apa jadi dekat kherr aunty.... "Jawab Tengku Adryan sambil menunduk kan kepala nya itu.
" Hmm takpe Ryan uncle faham. Kami pun risau kan Kherr. Tapi Uncle percaya, kherr boleh lakukan nya. Dia anak lelaki, pandai buat pandai tanggung. "Kata Dato'Tengku Jayden.
" Uncle boleh ke cerita kan pasal Kherr? Err Ryan taktahu sangat pasal kherr waktu dia duduk dengan Keluarga Dato'Hilman. Boleh cerita kan tak? "Tanya Tengku Adryan berhati-hati.
Dato'Tengku Jayden dan Datin Ammor hanya mengangguk kan kepala nya sahaja.
--------
Axel Alexxandre perlahan-lahan melangkah ke arah katil yang di tiduri oleh adik lelaki nya itu.
" Leo.... Bila kau nak bangun? Dah lama sangat kau tido... Kau tak rindu kan aku ke?" Soal Axel sambil mengengam tangan adik nya itu.
Dia hanya memandang muka pucat sang adik sahaja. Setiap kali dia datang ke sini mesti dia akan bawa makanan favourite untuk adik nya itu.
Mana tahu adik dia sedar kan diri. Last-Last aku juga kena habis kan.
" Bangun la... Tolong kami... Kherr pun tolong ... Aku pula dah ikut kherr untuk siasat . Kami akan cari siapa yang cuma membunuh kau, Leo."Kata axel sambil mengengam tangan Leo.
" Aku janji, aku cari bangsat tu sampai dapat. Kau jangan risau. Aku takkan biar kan dia duduk dengan tenang. Ini janji aku Leo... "Kata nya sambil mengusap kepala si adik.
To be continue
Saya tulis pendek ii la plk, takut awak semua bosan. Hehehe.
YOU ARE READING
THE REVENGE OF DEMONIA -(OG)
Romance'' Awak Tengku Riaz Dayyan kan? '' - Aryssa Mikhayla '' Not me, you're the wrong person. '' - Tengku Kherr '' Tipu! Saya ingat lagi cincin dan rantai leher ni, pemberian oleh arwah mummy awak!!!. - Aryssa Mikhayla Tengku Kherr William Mikhaleeq, j...