CHAPTER 13 - TROD

70 7 0
                                    

"Leo macam mana dah Axel?" Soal Tengku Kherr

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Leo macam mana dah Axel?" Soal Tengku Kherr. Axel hanya menghela kan nafas nya sahaja. Macam mana nak cakap? Adik lelaki nya masih koma.

"Hmmm macam tu la bro. Dari masuk hospital 2 bulan lepas dia stay koma. Tapi doktor kata keadaan dia pun kena pantau lagi. Sebab kritikal" Kata Axel. Dia hanya menunduk kan kepala nya sahaja.

" Takpa bro, tuhan ada. Aku percaya adik kau akan baik-baik sahaja." pujuk Tengku Kherr.

" Kau cerita sikit Xel pasal kejadian adik kau kemalangan sampai terbalik kereta tu." Kata Areez. Dia pun nak tahu lebih dari tu. Mana tahu dia boleh cari bangsattt tu.

" Kejadian dia macam ni. Masa tu Leo otw nak balik rumah. Dia balik dari Kerja. Tapi apa yang aku tahu saksi disitu cakap. Ada lori trelar entah dari mana, terus langgar Kereta Leo kuat Sampai kereta tu terbabas." Jawab Axel. suara dia dengar tak dengar sahaja.

Areez hanya menangguk kan kepala. Driver trelar tu? Dia telah lari diri. Sebelum dia lari kan diri dia sudah hapus kan segala bukti. Dashcam pun telah dicuri. Kamera di atas jalan raya telah di rosak kan oleh mereka.

"Susah macam ni, tapi Leo dia ada musuh ke sebelum ni? Mana tahu musuh dia tak puas hati dengan dia dengan sesuatu perkara, Xel."Kata Tengku Kherr. Sus sangat. Dalam masa yang sama Leo pun telah diseksa oleh Kumpulan itu. Mereka tidak pasti, kumpulan yang sama atau yang lain..

--------

" Kenapa abang tak bagitahu yang company kita hampir bankrap? "Soal Puan camalia.

" Macam mana saya nak bagi tahu awak? Yang awak tu selalu tak ada dekat rumah. Bukan awak boleh tolong saya kalau saya bagi tahu awak, Cama. "Kata Dato'Hilman mendatar.

Puan Camalia hanya mengepal kan penumbuk nya sahaja. Geram aku dengan orang tua ni!

" Tapi awak jangan risau, Company The Gold 5 star William dah setuju. Dan saya pun dah sign kontrak dengan mereka. Now company kita dah bersatu. Tapi kena jaga-jaga mereka boleh buat apa sahaja, kalau kita buat salah." Pesan Dato'Hilman. Teringat riak wajah dingin Tengku Kherr membuat dia naik bulu roma. Jejaka itu sungguh menakut kan.

" Patut lah. Tapi abang family tu kaya raya saya tengok " kata Puan Camalia.

" Mana tak kaya Cama? Family mereka bisnes man terpengaruh tau. Family billionare pulak tu. Awak ingat orang biasa-biasa ke?" Jawa Dato'Hilman. Memang istri nya ini tidak tahu ke?? Ke buat tak tahu?

" Yee saya tahu mereka family terpengaruh dan family Billionare. Tapi abang rasa kalau kita kawen kan anak kita dengan Tengku Kherr okay tak? Mereka nampak serasi la abang"Kata Puan Camalia. Dia tak sabar nak duduk dekat rumah yang paling besar dan jadi mak mertua kepada Tengku Kherr.

"Awak kata apa camalia? Saya tak salah dengar kan? Awak ni, fikir apa? Awak ingat Tengku Kherr pandang ke anak awak tu? Tak nampak ke Tengku Kherr acuh tak acuh je bercakap dengan anak awak?" Bidas semula Dato'Hilman. Apa yang istri dia fikirkan ni.

THE REVENGE OF DEMONIA -(OG) Where stories live. Discover now