Tengku Kherr William Mikhaleeq yang sedang turun dari tingkat atas terus tersempak dengan daddy nya, iaitu Dato'Tengku Jayden William Mikhaleeq. Terus dia senyum dan berpeluk tubuh dengan daddy nya dengan erat. Dato'Tengku Jayden juga turut memeluk anak lelaki kesayangan nya itu.
Sedang asyik berpelukan terus ada satu suara menyampuk. "ehem, amboi ahsyeee dia tuuuu, pagi-pagi dah peluk bagai, mummy ni taknak peluk juga ke?". Kata seorang perempuan yang berusia 48an itu sedikit berjauh hati.
Tengku Kherr dan Dato'Tengku Jayden yang mendengar itu saling berpandangan dan terus lari dari tingkat atas dan terus ke ruang tamu dan memeluk insan tersayang mereka berdua dengan begitu erat.
"Eh sayang ni apa cakap macam tu, abang dan anak lelaki kita sayang sangat dan cinta sangat-sangat dekat sayang tau, You're my last love, baby. You are my property and our son's. I love you, Ammor Rose Nuryl." terus Dato'Tengku Jayden mencium dahi si isteri dengan penuh kasih sayang dan penuh kasih cinta.
" Ehem, mummy, daddy. Apa ni sweet-sweet ni? Sendu lah kita. Btw mummy i Love you so much!!! ". Dengan muka yang masam tadi, terus kembali ceria dan memeluk mummy nya itu. Ya Datin Ammor Rose Nuryl adalah insan ibu yang sangat dia sayang, dan daddy juga. Tiada mereka, tak hidup lah dia sampai sekarang.
" Amboii nak ambik hati mummy ke ni?? Pagi-pagi dah sweet, mummy gurau jee, anak dengan daddy ni sama ehh. Pagi-pagi sweet macam gula dah". Tergelak mereka semua apabila mendengar Datin Ammor Rose berkata begitu.
"Eh baby, mana ada, betul lah. Abang dan kherr sayang dan cinta sangat-sangat dekat baby. Apa kata camtu? Sampai hati eh?". Kata Dato'Tengku Jayden dengan nada merajuk.
"Eh abang jangan nak merajuk sangat, saya gurau je tau. Dah tua dah takyah nak mengada-gada sangat, kalau time muda ok lagi ni dah beruban tak payah lah abang oi". Terus Datin Ammor Rose dan Tengku kherr tergelak apabila mendapat jelingan maut dari sang suami.
"Dahlah, baby dah tak sayangkan abang dah, yelah abang dah tua". Kata nya sedikit berjauhan hati dengan sang isteri.
"Ya Allah makin mengada-gada eh? Kherr tengok daddy tu, tak habis merajuk dengan mummy, tak sedar diri dah tua". Datin Ammor Rose terus menjeling suami nya dengan tajam.
"Errr mummy, daddy. Jom lah Breakfast, kherr dah lapar lah, jangan lah gaduh-gaduh tak Best lah. Jom jom break fast dulu ya?". Kata Tengku Kherr dengan lembut. Tak boleh kalau tak henti kan peperangan mulut mummy dan daddy nya, ada-ada sahaja telatah mereka.
" Hah dengar tu abang, dahlah jom kita breakfast, mummy pun malas nak layan daddy kamu ni, kherr. " terus Datin Ammor Rose menarik tangan anak lelaki kesayangan nya pergi ke meja makan untuk breakfast, dan meninggalkan Dato'Tengku Jayden keseorangan diri di ruang tamu besar itu.
" Eh tarik anak je? Abang? ". Laung Dato'Tengku Jayden kepada sang isteri.
"Datang lah takde kaki ke abang oi?!". Laung semula Datin Ammor Rose kepada sang suami. Tengku Kherr hanya mengeleng kan kepala. *ish ish ni risau, takut je senduk terbang satgi *. Desih nya di dalam hati.
Sesampai sahaja di meja kan, masing - masing mengambil tempat duduk. Dan terus mereka bertiga menjamu dengan selera dengan tiada sebarangan gangguan, ada juga gurauan dari Dato dan Datin,dan Tengku kherr hanya memerhati sahaja. Maklum lah single kan, so single left the gruop!. Hahha.
Selesai sahaja breakfast, terus mereka bangun dan pergi ke ruang tamu besar untuk meminum sedikit Coffee. Sesampai sahaja, Tengku Kherr melabuh kan dahulu punggung nya, kenyang. Nasi goreng mummy memang sedap, tak pernah tak sedap.
"Kherr, daddy nak cakap sikit sebelum kita berdua pergi kerja, tentang ada satu syarikat ni nak join company kita".kata
Dato'Tengku Jayden dengan riak wajah beku.
YOU ARE READING
THE REVENGE OF DEMONIA -(OG)
Romance'' Awak Tengku Riaz Dayyan kan? '' - Aryssa Mikhayla '' Not me, you're the wrong person. '' - Tengku Kherr '' Tipu! Saya ingat lagi cincin dan rantai leher ni, pemberian oleh arwah mummy awak!!!. - Aryssa Mikhayla Tengku Kherr William Mikhaleeq, j...