Turun sahaja dari kereta dia terus melambai ke arah Tengku Adryan dari luar kereta. Seronok juga berkawan dengan Tengku Adryan. Random orang nya, suka bergurau. Jarang juga dia nak jumpa lelaki pelawak macam lelaki itu. Selalu jumpa yang jenis minta nombor fon,gatal apa semua tu.
Dia terus masuk ke dalam rumah dan melihat di ruang tamu. Ingat siapa rupa nya Amir Ryzki.... Aryssa mau berjalan menuju kearah lift. Tiba-tiba ada satu suara garau memangil nya mendatar.
Dia terus menoleh ke arah suara itu. Dan ya, jelas Ryzki sedang merenung nya dengan tajam. Erkkk dah kenapa ni? aku ada buat apa salah ke nyah?
'' Siapa antar kau tadi? '' soal Ryzky mendatar. Saja tanya heh.
'' Tengku Adryan, sepupu Tengku Kherr. Kenapa tanya? '' soal Aryssa semula. Buat apa takut? mati tanam ler.
'' Saja. '' balas nya dan terus fokus ke arah televisyen semula. Baik aku tengok doreamon. Dari nak tahu pasal bakal suami dia...
Aryssa sedikit ternganga. Dah kenapa mamat ni? sakit ke? selalu dia paling kacau aku? kenapa diam semacam sejak hari majlis itu lagi?
Tanpa menunggu lama, Aryssa terus berlalu pergi. Baik dia naik atas mandi rehat. Dari layan mamat otak tiga suku tu.
Sampai sahaja di bilik nya. Aryssa terus rebah kan badan nya ke atas katil. Penat! Dah lah panas sejak kebelakangan ni.
Tutup mati. Dan tangan terus naik memegang rantai leher itu. Buka mata semula. Dan dia terus bangun dan menuju ke arah cermin. Dia sentuh kalung love itu dengan penuh kasih sayang. Rindu sangat dia dekat budak lelaki itu.
'' Mana pergi? dah lama sangat ni, sudah 15 tahun abang menghilang kan diri abang. Ryssa tak pernah lupa sedikit pun dekat abang. Kembali la... '' kata nya dengan sayu.
Dia sangat rindu kan lelaki itu. Cinta? ya dia cinta kan lelaki itu sangat-sangat. Adakah ini takdir untuk nya? ya Allah.
---------
Tengku Kherr merenung tajam ke sahabat nya itu. 'datang pun bersama, balik bersama. Diorang ada apa-apa hubungan ke?' desih nya di dalam hati.
Tengku Adryan yang perasan sepupu nya sedang merenung nya dengan tajam. Dia terus merenung semula sepupu nya itu. Apa? Ingat dia takut ke? alah setakat ni aku dah lalu la.
" Bro... Kau asal merenung aku sangat ni? Macam nak tembus dah kau merenung aku tau. Kenapa? aku hensem sangat ke, sampai kau terpukau? atau kau cemburu dengan aku, sebab aku datang dengan Cik Aryssa, balik pun, aku antar dia balik sampai rumah tau. '' kata Tengku Adryan. Dia saja je nak pancing sepupu nya itu. Tahu sangat, yang sepupu nya cemburu. Tapi taknak mengaku. Ish ish.
'' Kau jangan nak merepek! sejak bila aku cemburu? '' kata Tengku Kherr tidak mahu mengalah. Padahal dalam hati dia dah panas macam api.
'' Lehhh ye lah tu kau. Kau jangan fikir aku taktahu eh. Yang Cik Aryssa dengan kau pernah berkawan pada waktu kecil. Dah 15 tahun, aku percaya kau tak boleh lupa kan dia kan? '' kata Tengku Adryan sambil senyum sinis.
YOU ARE READING
THE REVENGE OF DEMONIA -(OG)
Romansa'' Awak Tengku Riaz Dayyan kan? '' - Aryssa Mikhayla '' Not me, you're the wrong person. '' - Tengku Kherr '' Tipu! Saya ingat lagi cincin dan rantai leher ni, pemberian oleh arwah mummy awak!!!. - Aryssa Mikhayla Tengku Kherr William Mikhaleeq, j...