7. BÖLÜM

6.9K 419 288
                                    

"Sonra aramıza şehirler girecek,
Hiç karşılaşamayacağız.
Tesadüfler bile,
Bir araya getiremeyecek.
Sonra da belki birimiz ölecek,
Diğerimiz ise bilmeyecek.."

Nazım Hikmet -

*

"Adı kazanır akıllara. Şanlı kandır bayrağa karışan, son sözleridir 'Vatan..' . Sessizlik çöker vatan toprağına, bedeni sarılsın al bayrağa.."

*

Bölüm için dinleyebileceğiniz şarkılar ;

DUMAN - Yürek

Müslüm GÜRSES - Nilüfer

Sezen AKSU - Geri Dön

Cihan MÜRTEZAOĞLU - Bir Beyaz Orkide

Kaan TANGÖZE - Bekle Dedi Gitti

*

" 7

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


" 7. BÖLÜM : Bazı Şeyler Değişir "

Babam bana küçükken çok hikaye anlatırdı. Bu hikayelerin bazıları aklımda öyle kalmıştı ki sürekli yarıda kalan hikayeleri düşünürdüm. İşi olmadığı zaman veya izin günlerinde bana anlattığı çok hikaye olurdu ancak her seferinde yarım kalırdı. Bunlardan birisi ise aklıma öyle kazınmıştı ki babama tekrar ve tekrar anlatması için yalvardığımı hatırlarım ancak o hikayenin sonu hiçbir zaman gelmezdi. Babamın anlatması için yalvardığım hikaye; Krizantem Çiçeği hikayesiydi. 

Diğer bir değişle Kasımpatı Çiçeği hikayesi.

Hikayenin bilinen iki yüzü vardı. Birincisi can alıcıydı fakat ikincisi, en kahredici olandı bana kalırsa.

İlk hikaye aşık bir kadının tasvir ettiği aşktı. Diğeri ise umutsuz bir aşkın sahibi olan erkek adına yazılmış ve çizilmişti. 

Bana anlatılan ve sonunu bildiğim ilk hikaye şuydu; 

Bir zamanlar yaşayan Crisan adında genç bir adam vardı. Bu adamın pek yakışıklı olduğu veyahut çekici bir yanı olduğu söylenmezdi ancak gururlu mu gururluydu. Fakirdi de, ancak bunu hiçbir zaman aşkının önüne geçeceğini düşünmezdi. 

Gel zaman git zaman köyün ağası olan adamın kızını görür oldu. Kız güzel mi güzeldi. Çekiciyi ve iyi kalpliydi, üstelik bizim fakir oğlanı da seviyordu. Ancak köyün ağasının kızıydı ve bu en büyük engeldi. Arada görünmeyen bir duvarı bile dağlara benzetecek olan şeyse Crisan'ın fakir biri olmasıydı. 

KRİZANTEMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin