Telah mula sekolah setelah 2 minggu dari bercuti. Ada yang gembira dan ada yang sedih, stress dan sebagainya. Zain berada di sisi 'gembira' kerana hari ini hari kekasihnya berpindah dengannya, YEAY!Mereka belum bertemu sejak dari penerbangan Daniel ke kampung halamannya. Daniel balik ke sini dengan menaiki bas, dan memaksa Zain supaya jangan mengambilnya. Dia tidak mahu menyusahkan Zain, dan juga dia perlu mengemas barangnya dahulu sebelum berpindah.
Dan disinilah Zain, menunggu cinta hatinya tiba ke sekolah. Dia begitu gelisah kerasa rindu yang teramat. Dia tidak begitu fokus pada kerjanya. Sampai dia tak sedar didatangi oleh Cikgu Emma.
"Harrith...Harrith... EHEMM HARRITH!" Panggil Emma dengan kuat, kerana Zain tidak menghiraukannya.
"Eeehhh haaa?? Ehh Emma, buat apa kat sini?" Tanya Zain. "Aduh minah ni, time macam ni la kau nak datang. Aku taknak tengok kau, aku nak tengok Daniel!"
"Nak jumpa awak la, dah 3 minggu tak jumpa" jawab Emma. Sejujurnya Zain lupa pasal Emma sejak dia official dengan Daniel. Dan Emma sendiri tidak ada di sekolah 1 minggu sebelum cuti persekolahan kerana menghadiri kursus. Dia betul-betul tak ingat pasal Emma. Nasib baik tak pernah ajak couple lagi.
"Ohh haha..." Zain hanya mampu gelak canggung. Emma terus mengajaknya bersembang, banyak soalan di lemparkan, tapi Zain hanya membalas seperlunya sahaja.
Disisi lain, Daniel telah pun sampai ke sekolah, dia melihat Cikgu Emma menggedik dengan Boyfriend dia. "That Bitch! Nak kejar lagi laki aku. Aku dah blok nombor dia pun tak sedar lagi" geram Daniel. Dia telah blok nombor Emma di telefon Zain, kerana tidak suka akan perangai Emma yang suka mengorat Zain.
Daniel melihat muka Zain yang malas nak melayan Emma pun, cuba mendekat dan halau Emma.
"Eh cikgu Emma, lama tak jumpa" kata Daniel pura-pura manis.
"Sir Daniel, tu la lama tak nampak, haha" balas Emma. Daniel yakin Emma juga pura-pura depannya, dengan nada terpaksa macam itu
"Tu la, aip cikgu, tak pergi dewan ke? Nak perhimpunan ni." Kata Daniel sambil memberi isyarat kepada Zain.
"Ohh ye la, dah lewat ni Emma, baik awak pergi siap cepat" sambung Zain yang faham akan isyarat Daniel.
"Ehh ye la, okay la macam tu, saya pergi dulu!" Balas Emma. Emma pun memalingkan badannya, segera keluar dari ruangan bilik guru lelaki. "Aduhh kacau la si Daniel ni, kau tunggu la" Bisik Emma dalam hati.
"Nasib you tolong I, kalau tak, bila la dia nak keluar dari bilik ni" ucap Zain lega.
"Haha I dah agak you serabut dengan dia, I tengok muka you tadi time I masuk I dah boleh agak." Kata Daniel sambil berjalan ke mejanya dan mengemas barang.
Daniel melihat sekeliling, memastikan semua sudah pergi ke dewan perhimpunan. Dia melepaskan 2 butang atas di bajunya, selak luas, sengaja memperlihatkan dadanya yang putih. Daniel bangun dan duduk di atas meja Zain, sambil menyilangkan kakinya.
"By the way, you pergi tak perhimpunan nanti" tanya Daniel sambil memainkan tali leher Zain.
Zain meneguk ludah melihat Daniel yang menggodanya. "P-Per-gi....kenapa Y-You?" Balas Zain tergagap-gagap.
Daniel tergelak kecil melihat reaksi Zain. Zain kadang-kadang begitu innocent, tapi begitu ganas bila di atas katil, hehe.
Daniel pun turun dari meja dan duduk atas peha Zain. "I rindu you.. I rindu sentuhan you.... I rindu ni" kata Daniel sambil meremas batang Zain.
"So do I baby, tapi sekarang kita dekat sekolah, you tahan okay?" Kata Zain cuba memujuk Daniel, padahal dia sendiri sudah tersulut nafsu. Tapi akalnya masih waras. Daniel hanya mengangguk. "But can we kiss?"
YOU ARE READING
1 + ١ = ❤️ (bxb)
RomanceKisah antara ustaz dan cikgu addmath idea untuk kisah ni based on pengalaman aku, aku pernah nampak cikgu addmath aku duduk atas peha ustaz saling mengadap dalam bilik guru. And tolong comment dekat mana ada typo. Thank you in advance 🫶🏻 WARNING �...