Sekarang mereka berenang di kolam, menikmati malam terakhir di Bali.
Daniel berenang ke arah Zain yang sedang duduk di kerusi (Pool with built-in chair), lalu memeluknya. Zain balas pelukan Daniel. Daniel hanya membenamkan mukanya ke dada Zain.
"Kenapa manja sangat ni hmm?" Tanya Zain lembut, sambil mengelus kepala kekasihnya.
Daniel melepaskan pelukan lalu memandang muka Zain. "Thank you sebab bawa I datang sini. Thank you sebab hadir dalam hidup I. I sangat bahagia bila ada dengan You." Kata Daniel tulus, dan memberi satu kecupan di bibir Zain. Zain dapat lihat pipi gebu Daniel memerah.
"So do I. Thank you sebab terima I. And sorry pernah hancurkan hati You. I love you"
"I love you too" Mereka bercium, lalu kembali berpelukan.
Zain melepaskan pelukan. "I nak you tutup mata, I ada surprise untuk you."
"okay" balas Daniel lalu memejamkan matanya. Dia boleh dengar yang Zain naik ke atas tanah, lalu kembali memasuki kolam.
"Okay you dah boleh buka mata"
Zain terpana melihat pemandangan dihadapannya. Dia begitu terkejut sehingga tidak mampu mengeluarkan kata-kata, otaknya masih lagi memproses apa yang berlaku. Zain menghulurkan sebentuk cincin dengan sebuah permata kecil, dalam sebuah kotak berwarna turquoise.
Zain geli hati melihat reaksi Daniel, lalu mengambil tangan Daniel dan menyarungkan cincin tersebut. Zain memegang kedua tangan Daniel lalu memandang mata Daniel dengan tulus.
"Daniel, I know kita baru je official beberapa minggu, but I know you meant a lot to me, you are everything to me. Dan I Mintak maaf sebab sakitkah hati you sebelum ni, please forgive me? And I nak you stay dengan I, di rumah I, selamanya. Will you?"
"I-I....I..... I do." Daniel tersenyum dan menangis kegembiraan, lalu menghambur ke pelukan Zain. "Kenapa you buat I nangis macam ni...Hiks...Tak sukaa!" Sambil memukul dada Zain pelan. Zain hanya mampu terkekeh sahaja. "Dahh I mintak maaf buat baby I nangis." Lalu mencium Daniel, menyalurkan rasa cintanya dengan tulus.
Mereka habiskan malam terakhir mereka dengan menikmati permandangan malam di Bali, melihat bintang-bintang, dan mengenang semula apa sahaja yang mereka lakukan sepanjang 5 hari berada di Bali.
*
*
*
Sekarang mereka sedang berada si atas jalan menuju lapangan terbang, mereka sudah lambat, kerana Daniel dengan nakalnya menggoda Zain, Mendapat la jawabnya.
"Aduh, lubang I pedih lagi la, you la ni, dah la kasi love bite besar dekat leher ni." Kata Daniel.
"Hahaha, sapa suruh goda I, tu hukuman I bagi dekat you." Balas Zain.
Mereka akhirnya tiba di lapangan terbang, tepat 2 jam sebelum jadual berlepas. Daniel sebenarnya sangat malu untuk berjalan di khalayak ramai, kerana buka 1 lovebite di tengkuknya, tapi 4, dan ada yang memang sangat jelas kalau dilihat dari jauh.
Zain tahu Daniel risau dan rimas, akhirnya mentautkan tangan merka, lalu menuntun sepanjang mereka di dalam lapangan terbang. Banyak mata yang memandang, Tapi Zain hanya hiraukan sahaja, yang penting dia bersama cinta hatinya sekarang.
Daniel tersentuh dengan aksi Zain, tanpa malu menujukkan ke publik bahawa mereka adalah sepasang kekasih, lalu melihat tangan mereka yang bertaut, mempunyai cincin di jari manis mereka. Ingin sahaja Daniel menciumnya.
Sekarang mereka berada di dalam kapal terbang, lagi 2 jam untuk mendarat di Malaysia. Mereka banyak menghabiskan masa dengan bersembang. Zain juga meminta maaf kerana membuat Daniel malu apabila di pandang orang ramai ketika di lapangan terbang tadi. Mereka bersyukur kerana tidak ramai orang menaiki penerbangan bersama mereka, malas di business class, hanya mereka sahaja ada mereka sahaja. Boleh la mereka bermanja sikit, tanpa hirau pandangan orang makcik dan pakcik bawang.
Mereka akhirnya mendarat di lapangan terbang Malaysia.
"Flight you nanti lagi 2 jam setengah, jom kita pergi lunch dulu." Kata Zain. Daniel sepatutnya pulang ke kampung halamannya, pada ahad lepas, Dia sudah pun menempah tiket bas, tapi terpaksa di biarkan begitu sahaja kerana Zain membawanya bercuti ke bali. Jadi memutuskan untuk pulang ke kampungnya sejurus pulang dari Bali.
Daniel sebenarnya lebih memilih untuk menaiki bas, kerana tambang yang lebih murah, tapi Zain memaksanya menggunakan jalan udara. Daniel menolak kerana tambang mahal, dan tak mahu menyusahkan Zain, Tapi Zain berkeras mahu dia pulag dengan kapal terbang, atas alasan rasa 'bersalah' kerana membuatkan tiket bas sebelum ini 'burn'. Akhirnya Daniel terima sahaja.
"You, I rasa nak ikut you balik kampung la, nak jumpa mertua, hehehe" Kata Zain.
"Tak payah mengada, you balik rumah parent you la, dah dekat je. Tak payah nak ngada-ngada." Balas Daniel, membuatkan muka Zain muram.
"Ala nak merajuk la tu.. haha" Kata Daniel, lalu mencubit pipi Zain. Zai masih lagi teruskan lakonan 'merajuk dengan Daniel' nya itu. Daniel geli melihat Zain pura-pura sedih macam tu.
"Kau ingat aku tak tahu kau acah-acah je" Bisik Daniel dalam hati. Daniel melepaskan kasutnya, lalu mengangkat kakinya tepat di celah kangkang Zain, lalu mengurut batangnya disebalik seluar.
Zain tersentak, hampir sahaja dia mengeluarkan desahan. Dia lalu melihat Daniel dengan pandangan tajam. "aaaa takutnya" Kata Daniel dengan datar. Lalu terus memainkan batang Zain sampai keras.
Zain ingin membalasnya. Zain memengang kaki Daniel lalu mengelitik kakinya. "HAHAHAHAHA STOPPP" Gelak besar Daniel jelas terdengar dalam ruangan restoren tersebut. Daniel segera menarik kakinya lalu memohon maaf kepada sekitarnya. Zain hanya tersenyum, memalingkan mukanya ke aras dinding. "Tu la you, kacau I lagi., Dah makan cepat, you ada lagi 2 jam nak boarding." Daniel hanya menatap Zain tajam.
Sebaik sahaja mereka selesai makan, mereka terus check-in beg dan tiket. Zain menarik Daniel ke sebuah Tandas yang agak jarang digunakan, lalu membawa masuk ke kubikal terakhir.
"you kenapa bawak i datang sini?" Kata Daniel takut.
"Nak bagi hukuman dekat baby la, dah keraskan batang I, baby kene la lembutkan balik"
Dan berlaku lah aksi panas. Mereka beruntung kerana memang tiada orang masuk sepanjang mereka melakukan aksi tersebut.
YOU ARE READING
1 + ١ = ❤️ (bxb)
RomanceKisah antara ustaz dan cikgu addmath idea untuk kisah ni based on pengalaman aku, aku pernah nampak cikgu addmath aku duduk atas peha ustaz saling mengadap dalam bilik guru. And tolong comment dekat mana ada typo. Thank you in advance 🫶🏻 WARNING �...