Housemate?

1.3K 18 0
                                    

Mereka akhirnya tiba di rumah. Zain segera menuntun Daniel ke biliknya, atau soon-to-be bilik 'mereka'. Zain rupanya sudah melakukan ubah suai kedudukan dalam biliknya, malah tambah satu almari khas untuk pakaian Daniel.

"Bila you tukar semua ni? Siap beli almari satu untuk I. You memang berniat betul nak ajak I duduk sekali ni, haha" ucap Daniel dengan penuh kagum.

Zain geram melihat kecomelan kekasihnya, lalu meraih mukanya.

"Of course. I have been waiting for this for so long." Kata Zain lalu mengecup mulut Daniel.

Mereka akhirnya mengemas barang Daniel bersama. Barang Daniel tak banyak mana, hanya 2 bagasi besar, 1 bagasi kecil dan 1 kotak. Zain sudah selesai dengan 1 bagasi, lalu meraih bagasi kecil yang lain.

"Ehh You Stop! Beg tu...ermm biar I yang simpan, you setel kotak tu" ucap Daniel dengan gusar. Zain rasa ada sesuatu di rahsiakan oleh kekasihnya.

"Kenapa? Beg ni kecil je pun, ringan pulak tu, kejap je ni" ucap Zain menghiraukan ucapan Daniel, lalu terus membuka Zip. Mata Daniel membulat, lalu dengan segera berlari ke arah Zain lalu menolaknya dan jatuh di atas Zain.

"Ermmm sebab ...sebab barang dalam tu banyak, kotak tu sikit je, kesian pulak dengan you" ucap Daniel terus berdalih. Tidak memberi kesempatan untuk Zain bercakap, Daniel terus menciumnya.

Zain yang mendapat ciuman manis itu hanya mengikut Daniel sahaja dan mengaku kalah.

"Okay-okay. I akan setel kotak tu"

"Hehe thank you, muahh!" Ucap Daniel. "Fiuhhhhh! Nasib ciuman aku berjaya" Bisik Daniel lega dalam hatinya.

Zain pun bangun membawa kotak itu ke bilik kerja untuk mengemas barang di sana.

Selepas Zain keluar, Daniel tergesa mengunci pintu lalu dengan sigap mengemas barang dalam bagasi kecil itu. Sebenarnya bagasi kecil itu mengandungi barang-barang dan pakaian dewasa, yang dia beli untuk 'gembirakan' Zain.

*tok!tok!tok!*

"Shit! Dia dah setel ke? Aku tak siap lagi ni! Aishh!" Ucap Daniel dalam hatinya, resah apabila mendengar ketukan di pintu bilik.

"Kejap abang!" Daniel pun melemparkan semua barang tersebut sembarangan ke dalam almari lalu menindihnya dengan beberapa helai baju, lalu segera berlari membuka pintu.

Zain curiga dengan rauy wajah Daniel apa bila mmebukakan pintu untuknya. Zain menghiraukan sahaja lalu segera masuk ke bilik lalu berjalan ke almari Daniel.

Daniel pun berlari lalu berdiri di depan almarinya menghadap Zain.

"Kenapa you? Cari apa? Hehe" ucap Daniel, terdengar jelas nada gementar.

"Oh I saja je nak tengok you dah setel ke belum, nampak macam dah setel" ucap Zain lalu menutup pintu almari Daniel.

Daniel sudah pasti sangat lega sekarang. Zain menariknya duduk di atas katil, lalu memeluknya. Zain mengangkup muka Daniel, lalu menciumnya cukup lama.

"I miss you"

"I miss you too"

Maka berlakulah aksi panas melepaskan rindu antara Zain dan Daniel.


*

*

*


Pagi ini mereka sedang bersiap untuk ke sekolah. Walaupun tinggal sebumbung dan mengajar di tempat yang sama, mereka tetap pergi secara berasingan.

1 + ١ = ❤️ (bxb)Where stories live. Discover now