Kapitel 8 | Okej

690 20 5
                                    

Vi vaknade klockan 8:00 och det var onsdag.
Thorne sov fortfarande och jag sprattla en aning, sen gav upp efter ett litet tag, Hans armar var tight om min midja och jag hade vänt mig åt andra sidan under natten, Sen var jag alldeles för trött för att strida emot.

Thorne vakna och ryckte till när han märkte att han faktist krama en människa för en gångs skull, är säker på att han kramar kuddar i vanliga fall.

Han tog sitt ansikte i baksidan av min nacke, Kände hur han log tröttsamt. Han skratta en kort stund.

"Zeke, Det är som en dröm att vakna bredvid dig."

Jag rodnade och kollade ner, mot armarna omkring min midja, hans muskler. Thorne är tränad en aning. Hans muskler skulle säkert bära någon annan någon dag..

"Jaha, Jag bara undra en sak."

"Mh?"

"Varför just mig och ödet funkar inte som ursäkt."

"Ditt ansikte, din lilla kropp, din personlighet, hur du reagerar. Allt om dig, jag gillar allt."

"J-jaha."

Jag visste inte vad jag skulle säga, allt detta bara.
Verka så, lamt och påhittat. Men ändå inte alls.
Men djupt inne, visste jag att han inte ljög och det fick mitt hjärta att slå snabbare än någonsin.

.::Thornes Pov::.

Zeke var tyst en igen, hur han rodnade.
Medans hans smala ben var trasslade med mina.
Men skolan börja 9:00 och klockan var 8:10 Så vi måste skynda, annars dödar min No lärare mig.

"Zeke, vi måste äta frukost o gå ut ur sängen."

"Åhhh, Okey"

Han gulligt och säkert kröp ut ur sängen och vinglade lite en sekund efter att han ställt sig upp, han ramlade nästan över. Jag sprang upp till han och tog tag i han sekunden precis innan han hade skulle ha ramlat.

"Är du okej?"

"Äsch.. Bara nästan svimmar ibland, inget jag kan kontrollera."

"Ah, Okej"

Vi gick ut ur rummet, Jag höll han hela vägen till köket.
Satte ner han på köks bänken och han peta med sitt hår medans jag satte på kokande vatten och tog billys pam pizza ut ur frysen till frukost.

"Är de okej?"

Han kolla på Billys pam pizzan och sen nickade svagt.
Jag la dom på varsin tallrik, sen börja med Zekes.
Den blev klar precis när de kokande vattnet var, jag ställde fram kopparna på bänken.

Zeke tog en Blue berries te påse från telådan bredvid han och sen kolla frågande på mig.

"Vad vill du ha?"

"Earl grey, tack"

"Inga problem."

Han såg så söt ut.
Svarta ripped jeans.
T-Shirten med texten: "There's a 99% i don't give a fuck"
Hans sneda vin röda beanie han hade på hans mint gröna hår.

Han doppade te påsarna, båda två lugnt i kopparna.
Jag kunde inte sluta stirra på han och jag skämdes inte, Då kolla han upp.

"Eh......"

Han rodna lite, när han märkte att jag stirra på han.
Men han öppna munnen då efter det.

"Kan jag låna en kofta eller tjocktröja?"

"Jaja, Uhm jag går och hämtar en."

.|Zekes Pov|.

Thorne försvann fort genom dörr öppningen, som inte hade en dörr.
Jag fick lite ångest och drog upp knäna mot mitt bröst och krama dom tight. Då kom jag på att jag skulle fixa te:et och hoppa ner från köksbänken. Jag landa ganska stabilt och lite skakligt, La in Thornes billys pam pizza, hämta kniv och gaffel till båda.

Slängde te påsarna utan att skvätta nånstans och hämta mjölk.
Hämta en sked på tillbaka vägen och blanda medans jag la i mjölken i båda kopparna. Blev klar och la in mjölken tillbaka in i kylskåpet.

Då kom Thorne tillbaka och höll i en rosa sweather.
Jag kolla snett på den och Thorne märkte det.

"Den är bara rosa och den är för thight på mig, Så du kan få den."

Han log ljust och jag tog den, satte på den och blev van vid den fort.
Den lukta som Thorne, Jag luktade på armen i tankar och log i huvudet.
Han tog ut pizzan, så satte vi oss Vid soffan och bordet med maten och te:t.

Vi åt upp fort och sen gick snabbt och satte på oss skorna, sen tog Thorne moped nycklarna och så gick vi ut ur hemmet, Sen åkte vi till skolan.
Vi var framme vid skolan kl 8:50, så vi sprang in i skolan, till hissarna.

Hans rosa sweather var ganska för stor för mig, men jag gilla den.
Jag höll hand med han, precis när hiss dörrarna hade stängts.

"Jag gillar dig, Vi ses snart igen"

Sen släppte vi händerna när han gick av vid 3:e våningen och jag gick av vid 4:e som alltid.

Varför just mig.Where stories live. Discover now