När jag hade kommit hem, tänkte jag på den lilla skit ungen.
Varför just han, och varför ska han vara så målmedveten om mig?
Han skulle bara ångra att han lärde känna mig om det händer.Jag är en outsider av en anledning och jag valde det.
Jag är miserabel, tempererad och störd i skallen.
Sen lade jag mig på sängen och suckade.
Allt detta kanske bara är ett skämt?Ett lamt och taskigt skämt för den delen.
Jag höll upp armen mot taket och tänkte.
Så ringde mobilen just i denna händelse och stund.
Självklart var det Lexi som ringde igen.Jag svarade uttråkande:
"Hej."
"Heeeeej Zeke"
"Så, vad ringde du om?"
"Jag och mina vänner ska på Partyyy och du ska hänga med, vi är snart vid ditt hus, så klä på dig något festligt och kom ut sen!"
Jag suckade, Alkohol, Öl och folk som skrattar och dansar.
"Whatever."
Jag tog ett par vin röda ripped skinny jeans och en vit V neck t-shirt med Gråa rosor mönster, sen en Grå beanie.
Gick ut på gatan och såg hur bilen kom.
Hur ångesten och andningen blev tyngre, men jag hade inget val.
Om jag inte hade stått här så hade hon dödat mig, ord språkligt.Hennes party kompisar i bilen drog in mig i baksätet och så stängde igen bildörren och så åkte vi iväg. Jag hade mittensätet där jag satt i bilen intryckt mellan Lexi:s två kompisar som bettede redan som om dom var fulla.
Jag hatar sånt här.
Ta mig hem igen.
Vem som helst, snälla.Bad jag i huvudet lågt.
Nu var vi framme, vid en pub/klub i göteborg.
Döda mig.Än igen så drog Lexis kompisar med mig in så jag inte hade ett enda val.
Jag suckade och dom gick rakt till pubben och beställde all slags sprit och alkohol.Sen kolla alla på mig och fråga i synk
"Vad vill du ha Zeke?"Jag suckade och kolla tillbaka och sa:
"Coca cola om det finns?"
Bartendern nickade och fixa allas drickor.
Detta här hade väll hänt 5 gånger på 2 år.
Hon börja ju festa och dricka alkohol i 7:an.
Just då såg jag svart hår, skit ungen!
Tänk om han kan ta hem mig!Han är efter allt 14.
Jag sprang ikapp skit ungen och knacka på hans rygg, men sekunden han vände sig om så såg jag att det inte var han alls, utom en läskig ca 40 åring."Vad vill du Legister?!"
"Inget... Förlåt"
"Gå då!"
Jag suckade, Ännu mer ångest.
Då viskade någon obehagligt nära mitt öra."Hej, kortis, En natt på puben eh?"
Jag vände mig om och visste vem rösten tillhörde.
Skit ungen!
Säkert första och sista gången jag någonsin kommer va glad av att se han. Jag kastade mig mot han och krama han och sen genast sekunden efter släppte taget och med pinsam stämmning, klia jag nacken."Nej, jag är aldrig vid puben i vanliga fall och vad gör du här?!"
"Ägaren är farsan och lugna dig, jag dricker inte som dom puckorna."
Jag visste exakt villka 'Puckorna' var och jag höll med, Lexi och hennes kompisar, som var redan full packade.
"Ah, vet."
"Känner du dom? Du kolla bekant på dom, med avsky."
"Kompis är hon i mitten, önska jag inte kände dom för att vara helt ärlig."
"Såå, Vill du ha skjuts hem eller något? Kan köra dig på moppen."
"Ja! Visst tack!"
"Och vad får jag för de?"
Han flina och jag rulla på ögonen, något dårå.
Kanske en kram? Nej för riskigt.
En puss på kinden? Ja kanske de, Skulle kunna tänka mig de.Då kom jag på att jag visualiserade de i mitt huvud framför mig och
putta iväg tankarna "Nej bort aldrig, nej fy varför tänker jag så?!" och utan att vara medvetande om att jag pratade utanför tankarna.Han kolla rakt på mig undrande.
"Vadå, vad tänker du på?"
Jag svor på att jag rodnade och svara hastigt:
"Inget."
Han tog min hand och drog med mig genom personal rummet, fullt av lukten från ciggaretter och rök.
Sen så gick vi ut genom bak dörren och han stängde dörren fort när vi gått ut ur den."Äntligen ute i friska luften och ute från fyllo hemmet, Sätt dig på moppen så får du hålla i mig bakifrån."
"Okay"
Jag satte mig så han skulle kunna sitta och styra framför mig och när han hade stängt dörren säkert och gått ifrån, satte han sig där han skulle och jag tog mina armar om han och krama om han hårt för säkerhet.
"Då åker vi då"
Han starta motorn och vi svängde ut ur gränden och ut på den stora vägen. Det var coolt at se staden och alla ljusen på de här sättet.
Vinden i håret och friheten, plus att jag aldrig åkt ute såhär fritt på natten typ.Jag kände hur ögonlocken blev tunga och säkerheten, allt var bara härligt och jag somnade.
.::Skit ungens Pov::.
Kortisen hade somnat och jag fokuserade på att köra och... ja jag visste var han bodde, helt ärligt hade jag stalkat han hem och gömt mig i en buske hela tiden.
Vi var vid huset nu och jag stoppa moppen och gick av den, plocka upp han som ett nygift brud par och tog upp nycklarna ur hans jeans ficka.
Gick mot dörren, låste upp men innan jag gick in.
Han såg så oskyldig och vacker ut när han sov.Jag kysste hans panna och sen gick in och upp för trapporna tyst för att inte väcka hans föräldrar, Ja jag visste var hans sovrum var "lokerat" i huset. Jag gick in i hans sovrum och la ner han försiktigt i sängen, stoppa om han och sen gav en släng kyss när jag kolla tillbaka i dörr öppningen.
Sen stängde dörren tyst, tog med nycklarna för att kunna låsa huset och inte lämna det upplåst, När jag var ute ur huset och stod vid moppen vände jag mig tillbaka och kolla på huset o log, här bor den jag vill ha.
La nycklarna i byx fickan och satte mig på moppen, på väg hem till mitt rum över pubben.
CZYTASZ
Varför just mig.
Dla nastolatkówDet var en början på ett skol år jag inte trode skulle bli såhär, Men det blev ett kaos och ett oförglömligt år. Skrev denna när jag var väldigt ung och i min emo fas, så om de är typos etc thats why.