.|Zekes Pov|.
Jag vakna tidigt och inte klockan 6 som vanligt utom klockan 3 - 4 kollade inte så noggrant på klockan, men jag hade vaknat av en dröm, med Thorne i. Jag log åt mig själv för hur 'tjejigt' det lät.
Men å andra sidan hade jag sett fram emot att se han idag.
Utom om han är borta då.
Jag suckade och rota i garderoben för att hitta nått för idag.
Det blev en svartvit randig oversized tröja med svarta skinny jeans och grå beanie, matchat med en mintgrön hoodie.Sen gick jag mot hallen och kolla på mina 4 par converse jag hade, tro mig jag är inte bortskämd eller rik men jag fick dom på min födelsedag, dom ända typ av skorna jag har och ett par lime gröna låga vans, sen ett par svarta höga svarta vans. Jas så ett par svarta, ett par vita, ett par vinröda och sist mitt favorit par... Dom mint gröna.
Jag la in mina sko inlägg och sen hoppa in i dom mint gröna, Knöt och sen gick till köket med skorna på för jag brydde mig inte och mina föräldrar skulle inte vakna förrän klockan 10 ändå så jag passa på.
Satte på vatten kokaren, Sen hoppa upp på den ganska höga köks bänken och satte mig i skräddarställning lugnt i väntan.
Då kom tankarna.
Igår i skoltoan.
Thorne hade inte bara fått mig kåt utom sen fått mig falla för han och att han inte hade rört klart mig eller nu vad man säger, så efter det tappades erektionen som en luftballong som hade fått ett hål i sig.Tänk om allt bara e på låtsas.
Tänk om du bara är tidsfördriv för honom.
Nej nu får jag inte tänka så, nej.
De kan det inte vara, för han kom till mig.
Hoppas jag iallafall.I skolan tre dagar senare
Två lektioner hade gått förbi och jag började bli orolig för Thorne, då jag inte sett han dem senaste dagarna.
Jag visade det inte med Chase och Jasper vid sidorna av mig nästan som livvakter, Ja jag var ju ganska 'populär' med hög 'status' På nått sätt hade det blivit så.
Dock undvek jag folk massor.
Jag ville leta efter Thorne, men måste komma på en ursäkt, Annars kommer dom kalla oss deras OTP.
Var är han.
Tankarna överflödade.
"Jag måste gå hem, Jag mår inte så bra, Men vi syns imon, Snälla säg det till lärarna, kan ni väll?~"
"Awe, Okej, Vi syns imon Zeke hoppas du mår bättre snart"
"Krya, Zeke."
Chase bara tog sitt krya som alltid, jag gick mot hissen, nästan sprang och tryckte på knappen till 3:e våningen när jag kommit in i hissen, När hissen
hade stannat och öppnat hiss dörrarna, så var de ända jag såg va Thornes kompisar, Jag kan ju fråga iallafall."Haha SÅG du hur najs jag dödade den bossen?!"
"Hah JA det var episkt"
Dom babblade på och jag fick mer ångest.
"Uhm..... Var är Thorne?"
"Azzå du nailade den bossen Chrisse"
"Ja fan de var najs"
"Ja det var de"
Dom hörde mig inte, då får jag la skrika...
"Förlåt"
Mumlade jag för mig själv innan jag andades in för skriet.
"Var är Thorne?!"
Dom båda märkte mig nu och Dom såg inte så glada ut.
En av dom spotta ur helt ointresserat."Han är sjuk och tydligen kan inte skolan få tag på han hemma."
"Kay! Tack!"
"Inga problem."
Jag sprang mot hissen fort och åkte ner till entre våningen.
Sprang mot buss terminalen och tog bussen intill göteborg pubb/klubben. Men när jag var där, Var det ingen svart moppe i gränden, jag suckade var kan han vara?Jag var för orolig helt enkelt, han kanske bara hängde ut och handla?
Nejnejnej. Jag suckade igen och tog bussen till stranden, ett av mina favorit ställen att åka till när ja blir stressad.
Jag gick av bussen och sen gick genom den barriga och kottiga stigen med sand och träd omkring den, Då såg jag det. Ett frost tält.Okej vem kampar med ett litet tält på en strand?
Jag gick mot det och satte mig bredvid, inte ett dugg brydde jag mig om att jag skulle få sand i byxorna och om det var en främling där inne som skulle komma ut, då skulle mitt hjärta sjunka. Men då kom han ut, Thorne.
.::Thornes Pov::.
Jag hade hört fotsteg på barrstigen under ett litet tag nu, vem var det?
Nu hade dom slutat och jag hörde ett svagt dunstande i sanden, som om någon bara satte sig ner nånstans nära.Jag satte mig upp i sovsäcken, sen kröp ut ur den och kröp mot drag kedjan, Drog upp den och stack ut huvudet med en aning rädsla för vem det skulle vara där utanför tältet.
Zeke. Min lilla Zeke.
Jag kollade på han och han mig, hans ansikte lös upp när han såg mig och leendet bredade ut sig.
Jag ganska hastigt kröp ut ur tältet och drog han i min famn tight.
Åh vad jag hade saknat hela han."Vad gör du här?"
"Samma skulle jag säga till dig Thorne.."
"Lång historia, Kom in i tältet."
Han hade inget val jag drog med han in endå.
Han satt så gulligt där, med benen vid mina sidor och ett ganska nyfiket ansikte."Såå...??"
"Okej, så att igår, blev jag utkastad ur hemmet av farsan och jag flyttade mina grejer idag, sen så var det redan för sent för att komma till skolan, så jag sjukskrev mig och nu är jag här."
Just efter det så nickade han, men sen så märkte hand skär såren jag hade fått från igår, Han kollade på dom Oroligt och förundrande.
"Varför är du skadad..?"
Nu såg han riktigt orolig ut.
"Jah, Man kan väll säga att jag först blev sparkad."
Då drog jag upp tröjan en kort stund för att det var ett blåmärke på högre delen av bröstet, sen tog ner den och Zeke nickade, väntande på resten av historian.
"Sen slog han en glas flaska i huvudet på mig och skärvorna flög så jag fick skär sår här och där."
Han kröp närmare mig och satte sig i mitt knä med sin kropp mot min, med hans ben vid mina sidor och han höll mitt ansikte mellan hans händer.
"Du kan få bo hos mig"
Han rodnade men kollade mig fortfarande i ögonen.
"Jag var så orolig idag Thorne och.. Jag tror jag gillar dig med."
Då kolla jag seriöst in i hans nästan svarta ögon, det kändes inte som verklighet.
"Verkligen?"
Han hade börjat rodna mer och mer men höll ansiktet med seriöshet.
"J-ja"
"Aha"
Jag tog bort hans händer och tog tag i hans ansikte, drog det mot mitt och kysste han.
YOU ARE READING
Varför just mig.
Teen FictionDet var en början på ett skol år jag inte trode skulle bli såhär, Men det blev ett kaos och ett oförglömligt år. Skrev denna när jag var väldigt ung och i min emo fas, så om de är typos etc thats why.