.::Thornes Pov::.
Vi gick ut ur hissen och höll varandras hand tightare en innan.
Men det var bara jag som höll ett tightare grepp om hans hand.
Men han börja lösa upp fingrarna, jag kände hur lusten tog sina klor i mig och drog i mig, Hur mycket jag ville att jag skulle ta han nu och erkänna allt.Hans ljus rosa läppar, dom nästan svarta ögonen.
Jag ville ha han, men jag måste vänta, tills han gillar mig tillbaka.
Jag suckade och lät hans fingrar glida ur mina fingrars grepp.Hängde med han till hans skåp och inspekterade hans ansikte beroendeaktigt. Men gömde de på sätt och vis.
Han kolla upp och hade svarta runda glasögon på sig nu, sen skratta kort och svagt."Min lektion börjar snart, Vi syns väll imon Thorne"
Han log gulligt och svagt med, sen låste skåpet och gick iväg med böckerna i famnen och hans gulliga gå stil.
| Snabb spolning i tiden till efter skolan Klockan 16:00. |
Jag var vid moppen och startade den, hade ingen hjälm för ingen bryr sig ändå. Farsan är helt koko i skallen och full ofta.
Anledningen till att höra glas flaskor gå i kras mot väggen klockan 1 varje natt i vardags rummet, med kvarliggande skärvor som jag plockar upp tidigt på morgonen när jag vaknat.Ända sen mamma lämnade farsan har han varit helt från vettet.
För att år sen brukade han även komma in och slå mig med näven eller kängan eller slå mig med glas flaskor som gick i kras mot kroppen och om jag hade otur kom skärvor i huden.Men det var en vana om det hände nu, all tobak och sprit som han föll in i, det var några år sen pappa var hälsosam och i sinnet normal.
Jag styrde nu ut ur skol parkeringen och ut på bilvägen och körde mot centrum. Det tog 1 timma att komma till pubb/klubb gränden.Jag gick in i byggnaden och låste efter mig när jag kommit in och gick det diskretaste jag hade kunnat uppför trapporna, in genom tobaks personal rummet. Sprang en aning på över våningen till mitt rum och slängde mig på sängen/madrassen.
Efter 7 timmar tills klockan då var 22:00 på natten av att ha legat med headset hörlurarna och stirrat in i taket, kom farsan in stormande genom dörren. Det var längesen, Nått måste vara riktigt fel.
"JÄVLA Legister! Vem fan är du och vafan gör du i mitt hus?!"
"Din sån."
"JÄVLA missfoster barn! Du ser fan lik ELIZABETH!"
Nu hade allt drickande nått den högsta gränsen, då han nämnt mammas namn.
"Okej."
"Fan UT UR MITT HUS!"
Han kom mot mig, ställde sig bredvid och börja sparka mig i sidan och i revbenen, i ansiktet kanske 2 gånger minst. Tills blod kom ut ur min mun och jag nästan svimmade av all smärta. Tro mig det var inte lite blod ska jag säga dig.
Sen gick han ut genom dörren och rotade hulliganiskt.
Sen kom och kasta tre flyttkartonger på mig som var då inte uppsatta som kartonger en, för innan pappa blev en helt fyllo galen och alkis person, när vi flyttade in packade vi upp och sparade kartongerna, samt vek ner dom igen efter allt.Jag suckade och bara väntade på vrålet.
"NU PACKA FÖR FAN JAG VILL aldrig någonsin komma upp hit och hitta dig här igen!! DU FÅR FAN INTE KOMMA TILLBAKA LEGISTER!"
Sen slog han igen dörren och rotade hulliganiskt igen, storma in och slog en glasflaska in i huvudet på mig och skärvor skar sår på armarna och ansiktet, fan självklart.
Då slog han igen dörren för en gångs skull som sista gång och gångjärnen på dörren förstördes en aning. Jag suckade och började packa, med blod rinnande från mungipan och blodet ur näsan hade slutat.
Jag börja med att packa ner stationär datan i en egen låda för att de var en gaming data och med den lådan kunde jag knöka ner täcket och kuddarna med.
Sen kläd lådan, bara knöka ner allt och det tog exakt upp nästan hela lådan och sist alla bildramar, min kamera jag knappt använder, min mobil och bärbar data laddare. Sen sist min bärbara data.
Suckade och ringde flyttnings byrån.
En tjej svarade, självklart."Ah, Hej vad kan vi stå till tjänst för dig såhär sent?"
"Ehm, Hej. Jag skulle vela ha en förfrågan av en flyttbil för att flytta grejer från Gyllene Alkis Klubben till ett tillköpt garage i göteborg, senast klockan 8:00 Imorgon."
"Jaha, Ah det kommer en bil utanför 8:00 då, något annat?"
"Uh, Ne- Faktist jo, kom helst inte in i byggnaden, för jag kommer ut."
"Okej! Då kommer dom imon, ha de så bra."
"Hejdå."
Och samtalet var slut.
Nästa morgon
Jag vaknade av det tidiga ljuset och fåglarna som kvittrade högt utanför, Fan. Jag satte på mig kläderna från igår och tog till sist min plånbok och la den i fickan, med nycklarna till mopeden och skåpet i skolan. La ner telefonen i fickan med och bar ut alla kartongerna.
Sprang upp fort igen för att hämta ett meningsfullt foto till mig och min tandborste. Sen, gick ut och styrde mopeden ut på gatan och höll i hjälmen, Flyttbilen kom strax 10 minuter efter att jag stått där.
Vi packa in allt och sen åkte till mitt reserverade garage.Jag låste upp och vi la in allt där, inklusive min moped och hjälm.
Dom ända extra skorna jag hade var mina svarta låga vans, men nu orka jag inte hämta dom och tog ner garage dörren och låste.Sen börja jag min färd mot affären.
Klockan var ju cirka 12:00 eftersom att hitta garaget och flytta in 3 lådor samt färden tog längre tid en vad jag anade att det skulle.
Jag suckade och gick in i närmaste affär som skulle ha sovsäck och mat för en dag. Det var en Eko affär, Perfekt.Jag gick in och hitta direkt mat och sovsäck, en coca cola, tandkräm, vattenflaska med vatten i och sen typ inget mer, för jag behövde ett tält med och de fanns i affären bredvid, Sen gick jag till kassan och la allt på rullbandet.
"700kr tack."
Jag drog ut sju hundra kronor i cash och gav dom till henne, sen la ner alla mina grejer i en påse jag köpt med och stack till nästa affär alldeles intill, tog ett sånt där barn tält och det kosta väll 200.
Sen gick över vägen, hoppade över diket och mot stranden, jag tog av skorna och kände all avfallen barr och kottar i sanden som sved att trampa på men jag behövde gå igenom det. DÅ ringde jag skolan.
"Hej, rektor Birgitta här, vem är det?"
"Jo, Thorne."
Jag kom på att jag måste låta sjuk och trampa hårdare i sanden innan själva stranden med kottar och barr för att få just ett smärtsamt tonfall.
"Jag är sjuk. *Fake hostande*"
"Jaha, okej krya på dig Thorne."
"De ska jag, Hejdå"
Samtalet slutade och jag skulle behöva gå på en sån här sand stig ett tag till, Men smärtan och svidandet var ingenting emot vad jag hade känt om jag aldrig skulle få se Zeke igen.
Nu var jag vid stranden och ingen var där, Så jag satte upp frost tältet och sen la in sov säcken i tältet och eko påsen. La regn skydd över tältet och sen kröp in. Stängde igen drag kedjan, kröp ner i sov säcken och lade mig rätt. Mysigt. Inte alls, men jaja värre kunde de ju ha varit.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Varför just mig.
Подростковая литератураDet var en början på ett skol år jag inte trode skulle bli såhär, Men det blev ett kaos och ett oförglömligt år. Skrev denna när jag var väldigt ung och i min emo fas, så om de är typos etc thats why.