Jag satt väll kvar i soffan ett litet tag efter, med ångest och tankar.
Men nu var skolan över och jag la ner busskortet från skåpet i fickan och tog min longboard. Låste de och till sist la ner nycklarna med och suckade.Jag tog hissen ner och gick ut ur skolan i riktningen mot bussterminalen, men Thorne ropa på mig innan ja hann komma ut ur skolmarken. Där han stod vid parkeringen med sin moppe.
"Kortisen!"
Jag suckade och bytte riktning mot hans håll och stanna framför han.
"Vad, skit ungen?"
"Vill du ha skjuts hem och de funkar även om du har med brädan."
"Eh."
"Eller inte?."
"Jag venne, får jag hänga med dig hem då?"
"Visst."
Thorne satte sig på moppen och klappa platsen bakom sig och jag satte mig bakom, med armarna tight och säkert omkring han.
Vi åkte tillbaka till pubb gränden och gick in genom samma bakdörr, sen så var de en betong trappa i personal rummet som var fyllt av rök moln, Vi gick upp för den och det var en över våning med ett litet kök, vardagsrum och 3 andra rum.Antog att 1 är hans farsas och ett hans, de sista toan/badrummet.
Dörren längst in var till hans rum och jag gick i hack hälarna på han för att inte känna ångesten krypa in igen.
Hans rum var litet och hade en lite sunkig madrass mot väggen på golvet, ett litet fönster cirka 1 meter från madrassen på samma vägg, några plancher.En skateboard på ett ställ hängande på väggen, en gitarr och vita väggar med en hylla som hade ett el uttag och hans mobil laddande där.
En klädhög under ett skrivbord till höger om rummet mot en vägg, med en proffs gaming data med ett tangentbord som bytte lysande, i alla färger, ett nattduks bord lite högre en madrassen med vad jag antar en flaska vatten och sen en svart soffa som stod precis där sängennsluta och bredvid dörren, som såg otroligt skön ut.
"Yes, Så detta är min man cave."
"Ganska najs, inte som jag hade föreställt mig, men najs."
"Tack. Trode nästan att du skulle kommentera som alla andra."
"Vad sa dom då? och de var så lite."
"Trash, sunk rum, Jäkla skit rum för en pank jäkel."
"De var ju otrevligt."
"Äsch, Farsan spenderar alla pengar på mat eller hans egna nöje."
"De sög ju."
"Haha ganska, sätt dig."
Thorne satte sig i soffan och klappa platsen bredvid.
Jag satte mig bredvid och soffan var exakt otroligt skön och mjuk.
Han tog en arm om min midja och la sitt huvud på mitt."Allt blir så enkelt med dig omkring eller bara i närheten eller synhåll, alla problem och ångest orsakande grejer bara, försvinner."
"Jaha"
I den stunden fick jag lite skuldkänslor för Thorne, Eftersom att jag säkert har behandlat han som skit hitills.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Varför just mig.
Ficção AdolescenteDet var en början på ett skol år jag inte trode skulle bli såhär, Men det blev ett kaos och ett oförglömligt år. Skrev denna när jag var väldigt ung och i min emo fas, så om de är typos etc thats why.