Episode 1 (2) (Boboiboy kembali)

501 31 2
                                    

Disuatu pagi yang indah, ada sepasang- //plak! Canda, hehe 😁 oke lanjut.

Di kedai Tok aba...

"Terimakasih sahabatku, Boboiboy..." ucap ciciko.

"Sama-sama..." jawab Boboiboy.

"Korang memang hebat, kalau korang tak tolong tadi, mesti aku dah kena tangkap" kata Motobot.

"Eummm, siapa kau nih?" Tanya Ciciko sambil menunjuk Y/n

"Y/n Sato, panggil saja Y/n." Jawab Y/n sambil meminum yang seperti sirup atau jus tomat.

"Y/n Sato? Hah!? Die anaknya laksamana Tadashi rupanya! Pantas lah die mirip sangat, berarti dia juga seorang vampir lah" batin ciciko.

"Aku bisa baca pikiran kau, ciciko..." kata Y/n sambil membuat ciciko terkejut.

"Hah!?"

"Iye, aku tau, kau kenal dengan ayah aku ke?" Tanya Y/n sambil meminum air yang seperti sirup atau jus tomat.

"Iye, kenal sangat" jawab ciciko.

"Ciciko, siape diaorang yang kejar korang tuh tadi, ciciko?" Tanya Boboiboy.

"Lanun angkasa" jawab Motobot yang mewakili.

"Lanun angkasa? Ape diaorang nak?"

"Seperti biasa, Boboiboy. Mereka mau kan power-power sphera yang yang berharga seperti Motobot ni!" Jelas ciciko sambil menunjuk Motobot.

"Motobot? Ape kuasa kau?" Tanya Boboiboy.

"Kuasa aku adalah menghasilkan kendaraan " jawab Motobot.

Tiba-tiba, Gopal bangun dari pingsan nya.

"Jangan suduk aku!" Teriak Gopal yang tiba-tiba bangun.

"Hah?"

"Haih... baru sadar dari pingsan..." kata ochobot sambil mengipasi Gopal.

"Aku hidup lagi ke tak nih!?" Tanya Gopal yang masih panik.

"Rileks Gopal, kau selamat lah..." kata Boboiboy.

" hah...hah...hah... syukur, aku masih hidup...hot chocolate tarik satu tok aba!" Kata Gopal sambil duduk di kursi.

"Haih... hidup-hidup terus nak minum hot chocolate tarik?" Kata tok aba.

"Hehe...eh? Y/n? Ape yang kau minum tuh?" Tanya Gopal.

"Hm? Oh... cuman sirup je..." kata Y/n yang berbohong.

"Hm... padahal itu darah hewan, pandai juga anak laksamana Tadashi nih tipu..." batin ciciko.

Y/n yang mendengar batin ciciko pun hanya santai saja, tapi ada yang membuatnya bingung, yaitu, kenapa nama depan ayahnya ada kata laksamana?

"Eh? Ciciko? Ape kabar " tanya Gopal.

"Baik sahabat aku, Gopal" jawab ciciko.

"Siape pulak nih?" Tanya Gopal sambil melihat Motobot.

"Aku Motobot, power sphera kendaraan" jawab Motobot.

"Power sphera kendaraan?" Tanya ulang Gopal.

"Ye...aku bise buat kendaraan canggih dengan sekelip mata" jawab Motobot sambil menunjuk beberapa gambar motor dengan hologram nya.

"Wah! Boleh lah kau bagi aku kereta sebiji!" Ujar Gopal.

"Kau tengok kawan korang nih Boboiboy, Y/n. Lesen pun tak ade lagi, ade hati nak kereta" kata ochobot yang diangguki oleh Y/n.

"Entahnye- eh?"

Seketika Y/n melihat Boboiboy ikut-ikutan dengan Gopal.

"Boleh ke Motobot? Aku nak motor!" Kata Boboiboy yang berbinar-binar dengan puppy eyes nya dan Motobot hanya sweet drop.

You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang