Hai semua! Sudah siap untuk membaca episode 10 ini? Kalau sudah siap langsung saja! Selamat membaca semua~!
"..." (Orang)
{...} (Elemental nya Y/n)
[...] (Elemental nya Boboiboy)
——————————————————Di stasiun TAPOPS...
Sreet!
"Bangun kadet-kadet semua... bangun..."
"Hah? Pukul berapa dah ni?" Tanya Boboiboy yang baru bangun.
"Lagi berapa minit nak pukul 7 ni, cepat bersiap... ujian bermula tak lama lagi..."
"Hoaaam... ngantuk nya... lima menit lagi... lima minit..." -Gopal
"Alah kasian nye...ah... boleh-boleh, kejap lagi saye datang kejut ye?" Sahut laksamana Tarung sambil menyelimuti Gopal.
Tringgggg!
Jam sudah menunjukkan pukul 7 dan laksamana Tarung berubah menjadi garang dan seluruh tubuh nya berwarna merah.
"Heh! Hyaaaa!"
Laksamana Tarung melempar Boboiboy dan Gopal keluar kamar sekalian dengan kasur mereka.
Brugh!
"Aduh!"
"Hah! Ngantuk lagi!?" Tegas laksamana Tarung.
"Tak! Tak! Tak mengantuk dah!" Sahut mereka berdua.
"Ujian kamu...akan bermula dalam 10 menit! Cepat siap!"
"Err...baik laksamana!" Sahut mereka berdua sambil hormat ala TAPOPS.
Laksamana Tarung pergi dari sana lalu bertemu dengan Y/n.
"Hm? Buat ape kamu kesini?" Tanya laksamana Tarung dengan nada tegas tapi lembut.
"Tadi saye dengar ada suara yang jatuh dari sini!" Sahut Y/n yang panik.
"Oooh... diaorang yang kamu maksud?" Tanya laksamana Tarung sambil menunjuk ke Boboiboy dan Gopal yang masih tepar.
"Erk! A-apa dah jadi nih?"
"Diaorang masih mengantuk tadi, hah...baik kamu bantu mereka dulu" ujar laksamana Tarung lalu pergi.
"Ba-baik laksamana..." Sahut Y/n lalu berbalik melihat Boboiboy dan Gopal. "Haih...korang ni..."
"Huhuhuhuhu...lupe pulak die garang macam tu..."
Flash back on...
"Haduh... sampai juga akhirnya..." -Boboiboy
"Macam berat je bag dobi tu...meh saye tolong angkat..." Ujar laksamana Tarung.
"Eh! Takpe laksamana!"
Laksamana Tarung langsung mengambil bungkusan dobi dari Boboiboy, Gopal dan Fang.
"Wah! Kuatnya!" Kagum Boboiboy.
Mereka sudah sampai lalu pintu lift terbuka, laksamana Tarung keluar dari lift duluan dan mempersilahkan mereka berempat dengan sopan santun. "Silahkan semua..."
"Oh, err...hehe, terimakasih"
Mereka semua pun keluar dari lift dan Gopal berbisik pada Boboiboy. "Sopan betul lah laksamana Tarung ni, lain betul dengan Ciciko" bisik Gopal lalu Boboiboy mengangguk.
"Hmm..." Gumam Y/n lalu melirik ke laksamana Tarung.
Sreet!
"Komender! Kami dah sampai..." -Fang
KAMU SEDANG MEMBACA
You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]
Adventurekamu adalah sahabat pena dari Boboiboy dan di book ini ada sebuah rahasia kalian sebagai vampir yang tidak diketahui oleh siapapun. Apakah yakin? Baca book ini jika kalian ingin tau! Boboiboy hanya milik Monsta, author hanya ingin meminjam karakter...