Episode 3 (Raksasa Gurunda)

402 20 8
                                    

Tap! Tap! Tap!

"Lari Gopal! Lari!" Seru Boboiboy.

"Amma! Appa! Tolong! Aku menyesal Boboiboy! Aku menyesal! Huhuhuhuhu..."

"Menyesal pun tak ade guna Gopal! Selamatkan diri kite dulu!" Ujar Boboiboy.

"Huhuhuhuhu... cobalah Y/n ikut! Pasti kite langsung di bawa die teleport ke bumi!" Kata Gopal.

"Kau jangan nak bazir kan tenaga die disaat kite lagi macam nih! Lagipun jarak dari bumi ke planet nih jauh kalau guna kuasa teleportasi die!" Kata Boboiboy.

"Tapi kite nih dah dalam bahaya, Boboiboy!"

"Tapi kite tak perlu bazir kan tenaga die! Nanti die penat!

Flash back
.
.
.
.
.
.
.

"Tuan-tuan dan sphera-sphera...kite berdiri pada pagi ini, untuk meresmikan dua kadet baru, Boboiboy dan Gopal, dan satu last kopral, Y/n! Tugas mereka, adalah untuk menjelajah galaxy, mencari dan menyelamatkan power sphera. Diharap mereka akan-" pidato ciciko terpotong karena Gopal.

"Dey! Cepatlah Ciciko! Penat aku dengar kau membebel nih!" Kata Gopal.

"Hah!? Ape kau cakap! Splash!"

"Aduh! Sakit lah..." sahut Gopal.

"Baiklah, Motobot! Bawa lencana mereka." Seru ciciko.

"Baik komender..." sahut Motobot.

Dimulai dari, Gopal...

Tap tap tap tap.

Tak!

"Aduh!"

Selanjutnya Boboiboy, ciciko meletakkan lencana nya di dada kiri Boboiboy dengan lembut, begitu juga dengan Y/n, beda dengan Gopal sampai kena pukul dulu.

Baru Boboiboy mau puji lencana nya udah di ambil lagi lencana mereka berdua kecuali Y/n.

"Ish! Kedekut betul lah kau nih ciciko...Y/n je tak kau ambil lencana tu!" Kata Gopal yang mengeluh.

"Ape kau panggil aku?" Tanya Ciciko sambil meletakkan besinya di hidung Gopal.

"Eh? Err... komender ciciko?"

"Salah! Dalam urusan resmi, kau tak boleh panggil name samaran aku, ciciko, tetapi... gunakan lah nama sebenar aku, Koko ci! Komender Koko ci!" Kata Koko ci.

"Baik komender kue-kue ci!/baik komender Koko ci!" Sahut ketiganya secara bersamaan.

"Koko ci! Bukan kue-kue ci!" Kesal Koko ci.

"Maaf komender Koko ci!"

"Baiklah, sekarang korang semua pun sudah menjadi ahli pasukan TAPOPS. Tahniah kadet Boboiboy dan Gopal, dan last kopral Y/n!" Ucap Koko ci sambil hormat ala TAPOPS lalu diikuti oleh mereka bertiga.

"Hore!" Sahut tok aba dan ochobot sambil tepuk tangan

"Hehehe... terbaik..."

"Hiks... hiks... cucu atok dah jadi kadet, hiks...dah besar dah pangkatnya..." haru tok aba.

"Haih... kadet tu paling bawah tok, kalau last kopral macam Y/n tuh di atas mereka." Kata ochobot.

"Oh iye ke? Haih...kau berusaha keras-keras Boboiboy, asyik malas je, itu yang tak naik pangkat lagi..." kata tok aba.

"Haih...saye baru je sertai pasukan nih tok..." kata Boboiboy.

"Pfft... ekhem..." gumam Y/n yang sedang menahan ketawa tapi tetap mempertahankan wajah dinginnya, tapi didengar oleh Boboiboy.

You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang