Episode 8 (Misi dobi TAPOPS)

374 25 2
                                    


Duarr! I'm back! Gimana kabar kalian? Semoga gak lumutan ya 🗿 oke kali ini aku bakal lanjut episode 8. Mungkin bakalan panjang karena ini sekalian kegiatan lain mereka ya? Oke tanpa berpikir panjang! Kita langsung saja! Selamat membaca~

-----------------------------------------------------------

Di markas bawah tanah adu du...

Adu du sedang berjalan bolak balik dengan wajah kesal. "Haih... budak Boboiboy tu, haih...tak habis-habis! Dari kecil sampai ke besar, asyik gagal kan rancangan aku je!"

"Rileks lah incik bos, kite kan dah biase kalah..." Kata probe.

"Ape rileks-rileks! Kau tengok nih! Habis semua baju-baju aku kotor bile kena belasah!" Kesal adu du sambil menunjuk baju-bajunya.
Uui! Betul lah incik bos! Baju-bajuaku pun dah kotor! Tengok!" Kata probe sambil menunjuk baju-bajunya.

"Sejak bile kau pakai baju pula ni?" Heran adu du.

"Hah! Ish incik bos nih! Robotis betul!" Ketus probe.

"Sudah! Kau jangan nak berintis
kaliini! Hantar baju-baju kotor nih ke dobi, sekarang!" Seru adu du.

"Ba-baik incik bos!" Sahut probe.

Sementara itu di stasiun angkasa TAPOPS...

Boboiboy dan yang lainnya sedang berkumpul di suatu ruangan untuk mengecek keadaan. Orang lagi serius, eh si Gopal malah bertanya. "Psst... Boboiboy..." Bisik Gopal.

"Hm?" Boboiboy menoleh.

"Kenapa dengan leher kau tuh?" Tanya Gopal sambil berbisik.

"Erk! Err...ah... takde ape lah! Ini cuman digigit nyamuk je..." Bohong Boboiboy.

"Digigit nyamuk? Sampai berlubang macam tu?"

"Sudahlah tuh Gopal! Kite nih sedang mengecek keadaan, bukan masanya untuk bertanya...!" Ketus Y/n.

"Hmm... iyelah..."

Boboiboy mendekati Koko ci. "Macam mane nih, komender?" Tanya Boboiboy.

"Hmm... semuanya selamat, tiada kerusakan lain, tetapi stasiun TAPOPS nih masih dalam bahaya..."

"Hah! Dalam bahaya!? Kenapa pula!?" Kaget duo Y.

"Identity stasiun TAPOPS mungkin telah terbongkar, kite tidak memiliki cukup anggota untuk mempertahankan stasiun angkasa nih..."

"Dey! Ape susah, komender? Suruh je kardbot tukarkan semua anggota TAPOPS yang dah jadi kard tu..." Remeh kali lah Gopal ini...

"Haih... kardbot tuh tak cukup tenaga lah! Kan baru tukarkan kite semula...!" Sahut Fang.

"Entahnye! Senang je kau cakap tu! Pikir lah sendiri sebelum bercakap!" Ketus Y/n.

"Kejap, ape maksud komender cakap pasal identity stasiun TAPOPS tadi?" Tanya Boboiboy.

"Heh! Korang tengok lah sendiri..." Sahut Koko ci sambil mengotak-atik beberapa tombol lalu menekan tombol warna merah.

Lalu sebuah cahaya ilahi /plak! Sebuah cahaya di jendela, lalu mereka berenam melihat kearah jendela itu.

"Woah..." Kagum semuanya kecuali Fang.

"Apesal penuh dengan mesin basuh dan baju-baju nih?" Tanya Boboiboy.

"Macam kedai dobi je..."

"Memang pun" sahut Koko ci.

"Hah? Memang pun?" Heran duo Y.

"Heh! Kanak-kanak riang tak tau ape..." Cibir Fang.

"Sebenarnya dobi angkasa merupakan penyamaran kami" seketika spanduk (?) hologram muncul diluar stasiun angkasa TAPOPS.

You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang