episode 7 (2) (Joe-ker-tu?)+need blood

293 22 5
                                    

"saksikanlah! Set koleksi...naga ganas!"
.
.
.
.
.
.

"Tuan terus gunakan set terkuat!?"

"Hehehe... amacam? Takut tak?" Cibir joe-ker-tu.

"Heh! Sertakan set naga ganas, saksikanlah! Kard kanak-kanak kebenaran! Ha! Ape lagi? Jalan lah!"

"Nah! Kard bone dragon!"

Sebuah hologram tulang naga? Heh! Papa Zola lagi kuat tau tak! Cuman tulang aja... "Alah...kard fosil kurus kering ni buat apa... saksikanlah kard Gopal suke makan!"

Tap!

Papa Zola meletakkan kartu Gopal di meja dan keluarlah hologram Gopal. "Tukaran makanan!" Tulang naga itu berubah menjadi makanan padahal bintang nya lebih banyak dari Gopal, ha...ade pelajaran bagi yang laki-laki bilang perempuan itu pendek dan lemah, nih aku kasih tau ya! kecil jangan dianggap lemah tau...! Jadi jangan remehkan perempuan... Eh? Kenapa aku malah kayak lagi ceramah? Dahlah lanjut!

"Macam mane kard lemah tu boleh-"

"Kard tu memang lemah... tetapi, kebenaran mane boleh lah! Nah! Rasakan pula! Serangan kard kombo, y and y!" Hologram Yaya dan Ying keluar dan langsung menyerang dengan kuasa kombo, dan tulang naga itu pun kalah... bukan tulang lunak ya... /Plak! Hehe... canda.

"Hahahaha...kejap ade, kejap takde..." Ejek papa Zola.

"Eergh...kau nih...memang betul-betul memaksa aku... saksikanlah...kard kombo naga, twin copper!" Sebuah hologram naga kembar muncul dan menyerang duo Y.

"Alamak 😱"

"Die serang macam tu je? Biar betul!" Kaget Y/n.

"Ngahahahaha! Jalan lah, ape lagi?" Ejek joe-ker-tu.

"Hah? Err...nah! Kard budak bayang!" Sebuah hologram Fang muncul dengan wajah yang masih tertawa, Papa Zola keliatan panik itu... kasih minum yuk...hehe 🤭 canda...

"Hehehe...budak lemah ni lagi? Serang!" Naga kembar itu menyerang Fang tapi Fang berhasil menghindar karena papa Zola.

"Tarian bayang!" Fang langsung menghindar serangan dengan gerakan yang aneh 🗿

"Hah? Gerakan macam apa tu?" Gumam Y/n yang masih heran.

"Ha...tak kena! Tak kena!"

Naga kembar itu tetap menembak-nembak Fang tapi Fang tetap menghindar setelah itu kena tembakan dan kalah. Y/n yang melihat itu hanya menatap datar.

"Ngahahahaha... serangan yang tepat..."

"Heh! Kau dah termakan, umpan tumbuhan... korang tak sedar! Aku dah keluarkan kard anak murid favorit kebenaran..." Ternyata kartu yang dikeluarkan itu adalah kartu Boboiboy yang sudah siap untuk menyerang.

"Bile masa kau..."

"Kuasa elemental! Boboiboy petir!" Boboiboy langsung berubah menjadi Boboiboy petir.

"Serang!"

Boboiboy petir langsung melempar keris petir nya dan naga kembar itu langsung kalah.

"Fuyoh! Hebat lah!" Girang Y/n.

"Hahahaha... keluarkan lagi itu naga...kan dah kena..." Ejek papa Zola.

"Eergh! Kau ingat dah tamat! Kard gabungan! Naga kepala dua!" Naga yang tadi hangus terbakar oleh petir, sekarang bergabung menjadi naga kepala dua, heh joe-ker-tu bang***! Lu belum tau lagi kuasa elemental dari Y/n itu juga bisa bergabung! Kalau dia dah jadi kartu, dah kena serang kartu naga kau tu, sampai hancur lebur!

You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang