episode 6 (2) (Fang Penyelamat)+side story

369 29 4
                                    

Helo guys! I'm back! Sorry, hari ini bukan upload episode 7 tapi aku upload kelanjutan dari episode 6 nya. Oke selamat membaca~

-----------------------------------------------------------
A
"Itu...itu..."

"Itu Fang!" Sahut semuanya kecuali Y/n.

.
.
.
.
.
.

Nyamuk-nyamuk itu langsung pergi menyerang Fang. "Berani kau serang kawan-kawan aku! Perangkap jari bayang!"

Fang langsung menangkap dan melempar nyamuk-nyamuk itu dengan kuasa bayangan. Fang langsung turun ke kapal angkasa dan turun dari kendaraan nya. "Ape kabar? Korang dalam bahaya ke?"

"Pfft... hahahaha 🤣"

"Eh? Kenapa nih?" Tanya Fang.

"Hihihi... kenapa helmet kau tu lawak sangat?" Tanya Ying.

"Errr...mane ade lawak! Ini trend fashion terkini tau tak!"

"Trend terkini jadi cendawan hidup ke?"

"Iiih! Cendawan ape!? Ini helmet keselamatan lah!"

"Diaorang ni memang suke nak bergaduh ke, Yaya?" Tanya Y/n.

"Ha'ah... dari dulu lagi..."

"Eh? Siape pulak nih?" Tanya Fang sambil menunjuk Y/n.

Baru juga Y/n mau jawab udah di potong sama Gopal. "Ha! Perkenalkan! Die Y/n dari Jepun! Die merupakan istri dari Boboiboy!" Sahut Gopal.

"Aik? Kau dah kawin, Boboiboy?"

"Ha'ah... semalam tadi..." Jawab Boboiboy.

"Oooh...hai Y/n perkenalkan, aku Fang! Orang yang paling kacak dan lagi populer dari Boboiboy!" Sombong banget sih Fang, padahal yang lebih populer itu Boboiboy.

"Oh, aku Y/n, dan aku tak tanya pasal kau cendawan..."

"Erk!"

"Hahahaha 🤣 kelakar betul!" Tawa Boboiboy padahal dalam hatinya cemburu karena istrinya bicara dengan rivalnya.

"Eh, Fang...kau seorang je ke kat kapal angkasa tu?" Tanya Yaya.

"Haih... sebenarnya, aku dalam Latihan sorang memandu kapal angkasa, sebab tu lah aku kena pakai helmet nih!" Kesal Fang.

"Heleh! Latihan konon..." Cibir Gopal sambil mengejek.

"Ish! Betul lah! Aku dalam latihan sebelum aku nampak signal S.O.S korang!"

"Ish! Ini bukan masa nak bergaduh!" Tegas Yaya."

Ying melihat keatas lalu dia melihat nyamuk-nyamuk itu datang lagi. "Alamak! Nyamuk-nyamuk tu datang lagi! Warna oranye lah pula!"

"Lagi besar nyamuk tu!"

"Gopal! Yaya! Kite kena pertahanan kapal angkasa! Jangan bagi mereka hinggap dan sedut tenaga kapal angkasa!" Seru Ying.

"Hm!"

"Jom Fang! Y/n! Kite serang nyamuk-nyamuk tu! Y/n! Kau bertukar dengan elemen kau, aku yang berpecah!" Seru Boboiboy.

"Baiklah! Jom! Kite main lagi!" Girang Y/n.

"Boboiboy kuasa tiga!"

"Kuasa Ice!"

"Hah? Y/n punya kuasa elemental tahap kedua macam Boboiboy?" Gumam Fang.

Fang tidak mempedulikan itu, dia melompat dan... "Elang bayang! Serang!"

"Meriam pembeku! Tembakan pembeku!" Y/n menembak ke nyamuk-nyamuk itu.

Trio ORI dan Fang masih menyerang nyamuk-nyamuk itu. "Tak boleh jadi nih! Cantum semula!"

You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang