Di stasiun TAPOPS setelah melihat rekaman perlombaan balap motor...
"Itu saja rekaman yang didapatkan, laksamana..." Sahut Y/n.
"Ganas nye!" -duo Y.
"Ini adalah misi korang yang seterusnya..." Ujar laksamana Tarung.
"Hah!? Perlumbaan NovaPrix!?" Kaget Fang.
"Apesal kau takut? Perlumbaan ape ni, Fang?" Tanya Boboiboy.
"Kau tak tau. Nova Prix adalah perlumbaan angkasa yang berbahaya!ia diajukan setiap 10 tahun sekali."
"Ape yang bahaye nya? Oke je aku dengar..." -Gopal.
"Oke? Mata kau tak nampak ke tadi dari rekaman yang aku nampak kan tadi!? Itu sangat bahaya dan terlalu kejam!"
"Betul tuh! Lagipun, jalannya sangat mencabar, dan peserta perlumbaan boleh melakukan ape saja untuk menang perlumbaan tu!"
"Itu boleh diartikan bahwa kalau mereka curang pun juri tak peduli! Atau boleh dibilang tetap adil!"
"Hah!? Ape yang kami kena lakukan laksamana?" Tanya Boboiboy.
"Mudah saja! Menangi perlumbaan tu dan dapatkan power sphera TrophyBot!" Ujar laksamana Tarung.
"Hah? Hadiahnya ialah power sphera!?" Kaget duo Y.
"Iye, sebab itulah ramai yang mau menyertai perlumbaan ini. Untuk mendapatkan power sphera dan hadiah-hadiah yang lumayan..."
"Kalau hadiah ini sih takpe, daripada hadiah semalam, rasa nak kehabisan nafas aku! (눈‸눈)" Batin Y/n.
"Tapi kami takde pengalaman... macam mane nak menang?" Tanya Boboiboy.
"Oh... mudah saja! ITU BUKAN MASALAH SAYA!" Bentak laksamana Tarung.
"Erk!" -all kec Y/n.
"💧" -Y/n.
"Pergi menangkan perlumbaan tu! Faham!?" Bentak laksamana Tarung sambil berjalan pergi.
"Faham laksamana!" Sahut Boboiboy mewakili yang lain.
"Huhuhuhuhu! Habislah! Macam mane kite semua nak lalui perlumbaan berbahaya tu! Huhuhuhuhu..." -Gopal.
"Heh! Kamu bernasib baik, disebabkan pendaftaran kos yang sangat mahal, penaja kite hanya perlu 3 pelumba sahaja..."
"Hah! Kalau macam tu, biar saye jadi kru sokongan! Saye boleh buat kerja laju!" Sahut Ying.
"Hah! Saye pun! Saye boleh sediakan makanan!" Sahut Yaya.
"Hah! Errr...saye pun! Saye boleh sediakan... Err... lebih banyak makanan!" -Gopal.
Koko ci langsung menatap datar ke Gopal. "Baiklah! Yaya Ying dan Gopal akan menjadi kru sokongan! Boboiboy, Y/n dan Fang akan berlumba!"
"Baik komender!" Sahut semuanya kecuali Y/n yang menganga kaget. "Sa-saya sekali!?"
"Iyelah! Kan aku dah kate, penaja kite hanya perlu 3 pelumba sahaja!"
"H-hah... e-eh...(;;;・_・)"
"Haha...kau takut Y/n?" Tanya Fang dengan nada mengejek.
Y/n langsung menatap tajam ke Fang. Lalu Y/n menyatukan tangannya lalu... "Pedang Halilintar!"
"Erk!"
"Alamak! Tolong aku Boboiboy!" Seru Fang sambil bersembunyi dibalik Boboiboy.
"Erk! T-tenang Y/n... Sabar..." Pujuk Boboiboy.
KAMU SEDANG MEMBACA
You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]
Adventurekamu adalah sahabat pena dari Boboiboy dan di book ini ada sebuah rahasia kalian sebagai vampir yang tidak diketahui oleh siapapun. Apakah yakin? Baca book ini jika kalian ingin tau! Boboiboy hanya milik Monsta, author hanya ingin meminjam karakter...