Episode 19 (2) (Pencetak Rompak)

187 15 8
                                    

.
.
.
.
.

Ada seorang alien yang sedang berjalan membawa sebuah kotak sambil bersiul. Tiba-tiba ada jari bayang yang mengikatnya di dinding.

"Jari Bayang!"

Brugh!

"E-eh!? Ape ni!? Lepaskan aku!!" Teriak alien itu.

Fang langsung keluar dari tempat persembunyiannya dan menatap alien itu dengan tatapan tajam.

"Si-siapa kau!?"

"Bagi tau aku, dimana aku boleh cari Gijimo!?" Seru Fang dengan nada tegas.

"Gijimo? Siapa tu Gijimo?"

Fang tidak menjawab pertanyaannya dan melihat kotak yang tergeletak di tanah, ia pun mendekati kotak itu dan menyentuhnya.

"Jangan sentuh barang aku!" Seru alien itu dengan nada ketakutan.

Fang membuka kotak itu dan ia kaget ternyata di dalamnya adalah power sphera palsu. "Hah!? Power sphera palsu!? Ish kau ni!" Fang geram dan memunculkan tangan bayang nya. "Bagi tau aku! Mane Gijimo!!"

Bugh!

"Ba-baiklah! A-aku bagi tau!" Sahut alien itu.

~

Fang langsung pergi ke tempat yang alien itu beritahu nya. "Heh! Bile aku dapat tangkap Gijimo tu sorang-sorang, barulah semua anggota TAPOPS akan puji aku, dan aku akan jadi lagi populer dari Boboiboy! Hahahaha! Ekhem! Baiklah! Ke misi TAPOPS most wanted." Ucap Fang setelah tertawa gila populer. 🗿

Fang mengetuk pintu dan ada seorang alien mengintip dari lubang pintu. Fang mengangkat tangan nya agar alien itu melihat kearahnya.

"Monyet panjat kereta."

"Err... kereta jatuh sakit, lalu demam selsema."

Alien itu terdiam lalu... "Kata laluan diterima!" Alien itu langsung menutup lubang pintu nya.

"Huft..." Fang menghela nafas lega lalu tiba-tiba, Boboiboy, Y/n, Gopal dan Ochobot datang.

"Macam mane kereta boleh demam selsema?" Tanya Boboiboy yang bingung.

"Ha'ah. Sepatutnya yang demam selsema tu monyet nye."

"Hah!? Boboiboy!? Y/n!? Ape korang buat kat sini!?" Kaget Fang.

"Dey! Kau ingat kitaorang tak nampak ke ape yang buat tadi?" Sahut Gopal dengan tatapan malas.

***

"Heh! Bile aku dapat tangkap Gijimo tu sorang-sorang, barulah semua anggota TAPOPS akan puji aku, dan aku akan jadi lagi populer dari Boboiboy! Hahahaha!"

"(=_=💧)" -(Boboiboy, Y/n, Gopal, Ochobot.)

"Die gile populariti betul. -_-" sahut Ochobot.

***

"Hehe"

"Kau ni Fang. Ini bukan pertandingan populariti. Sebagai satu pasukan, kite kena bersatu, jalankan misi sama-sama!" Seru Boboiboy sambil memegang pundak Fang.

Fang pun menepisnya. "Ish! Ketepi! Sebelum pintu ni terbuka-"

Tiba-tiba pintu sudah terbuka dengan sendirinya. Fang pun berjalan masuk lalu diikuti oleh mereka berempat.

"Seramnya tempat ni..." Gumam Gopal sebelum pintu dibelakangnya tertutup sendiri.

Bang!

"Wuaaaaaaargh!" Teriak Gopal lalu bersembunyi di balik Boboiboy.

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Oct 28 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang