Di malam hari...
Ciciko sedang memperbaiki kapal angkasanya di bagian dalam kapal angkasanya.
"Komender, bila kapal angkasa nih akan siap di baiki?" Tanya Motobot.
"Hmm... dalam sehari dua lagi" jawab ciciko.
"Sehari dua lagi!? Kalau lanun-lanun tu datang semula, macam mane!?" Tanya Motobot.
"Jangan risau Motobot. Kite di bawah perlindungan Boboiboy dan Y/n" kata ciciko.
Sementara itu....
Boboiboy sedang mengelap meja dan Y/n sedang mencuci gelas kotor.
"Boboiboy! Ambil air nih cepat" ujar tok aba.
"Baik tok" sahut Boboiboy.
"Boboiboy, tolong kemas meja yang di sana tuh" ujar ochobot.
"Hah?"
"Ha...dek! Kire dek!" Kata salah satu pelanggan.
"Cepat Boboiboy, cair ais kat air nih kang" ujar tok aba, sebenarnya aku juga tidak tau apa yang tok aba bilang 🥲
"Err...tak boleh jadi nih! Boboiboy kuasa tiga!" Boboiboy berpecah menjadi trio ORI.
"Angin, kau tolong tok aba! Petir, kau tolong ochobot, aku tolong kire" seru Boboiboy tanah memberi komando.
"Oke!" Sahut Boboiboy petir dan Boboiboy angin secara bersamaan.
Boboiboy petir mengelap meja dengan secepat kilat, Boboiboy tanah sedang menghitung harga, lalu Boboiboy angin mengambil air dan pergi ke kapal angkasa ciciko tapi ada Gopal yang sedang memanfaatkan kapal angkasa ciciko untuk mendapatkan duit 🗿
"Mari mari mari! Ambil gambar mari! Tiga sepuluh! Tiga sepuluh! Tiga sepuluh!" Seru Gopal yang sedang berjualan (?) Gambar.
"Sudahlah tuh, Gopal. Dah lewat masih nak berniaga lagi ke?" Tanya Boboiboy angin.
"Eh? Mesti lah! Kate nak kaya!" Jawab Gopal sambil mengeluarkan uangnya dan mengipasi diri sendiri dengan uangnya.
"Wuih! Banyak lah duit engkau!"
"Haih... mesti lah! Ramai yang datang nak tengok kapal angkasa nih!" Kata Gopal.
"Meh! Selvi!" Seru Gopal lalu...
Cekrek!
"Hah nah! Khitmat penggambaran Gopal!" Kata Gopal sambil memberikan hasil fotonya ke Boboiboy angin.
"Wuih... terbaik juga gambar nih! Eh? Apesal Ade macam tak asing je nih?" Kata Boboiboy angin.
"Hah? Ape maksud kau nih?" Tanya Gopal sambil mengambil foto yang ada di tangan Boboiboy angin dan melihatnya.
"Hmm...ini macam..." gumam Gopal.
"Macam ape?" Tanya Boboiboy angin sambil melihat fotonya lalu...
"Y/n!?" Kaget keduanya.
"Kenapa?" Tanya Y/n yang tiba-tiba muncul di belakang Boboiboy angin dan Gopal dengan wajah dingin sehingga mereka kaget lagi.
"Wuaaaaaaargh!" Kaget keduanya.
Plak!
Plak!
Brugh!
Brugh!
Keduanya langsung tepar tapi masih sadar.
"Aduh... sakitnya kepala aku..." gumam keduanya.
"Ape korang buat nih? Bukannya bantu malah disini..." kata Y/n sambil menyilangkan kedua tangannya di depan dada dengan wajahnya yang dingin.
KAMU SEDANG MEMBACA
You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]
Aventurakamu adalah sahabat pena dari Boboiboy dan di book ini ada sebuah rahasia kalian sebagai vampir yang tidak diketahui oleh siapapun. Apakah yakin? Baca book ini jika kalian ingin tau! Boboiboy hanya milik Monsta, author hanya ingin meminjam karakter...