Episode 6 (Fang Penyelamat)

415 23 12
                                    

Yo haiiiii! I'm back! Bagaimana hari ini? Apa semuanya baik baik saja? Oke hari ini aku bikin episode 6 yang kemungkinan akan ada lumayan sedikit romantis dan lebih banyak ke petualangan.

Oke langsung saja, selamat membaca~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Selamat pagi, semua...pada hari yang bersejarah ini, saye sebagai komender pasukan TAPOPS, dengan sukacita nya, mengumumkan kapal angkasa ini... telah siap diperbaiki!" Pidato Koko ci.

"Hore!!!" Gembira semuanya.

Semua orang bertepuk tangan, terutama Tadashi yang sudah terharu didalam hati melihat anaknya sudah bahagia dan ceria. "Akhirnya, Y/n dah gembira dan tersenyum macam dulu..." Gumam Tadashi.

"Kini, sudah tiba masanya untuk ahli-ahli pasukan TAPOPS, untuk berangkat ke stasiun angkasa TAPOPS!"

"Err...tak boleh ke kite duduk di bumi je komender?" Tanya Boboiboy.

"Tak boleh, oboy..." Jawab Amato.

"Eh? Kenapa pulak?"

"Jelaskan Koko ci..." Perintah Tadashi.

"Baik laksamana, jadi...kite tak boleh duduk di bumi karena kite perlu hantar power sphera² yang telah diselamatkan! Dan, kite perlu memenjarakan kapten Separo..." Jelas Koko ci.

"Sebelum berlepas, saye ingin mengucapkan terimakasih kepada tok aba, karena sudi menjaga makan dan minum kami di bumi, TAPOPS akan sentiasa untuk berhutang budi..." Ucap Koko ci.

"Hahahaha...tak payah nak tuk hutang budi... nanti atok hantar bill..."

"Psst Abah... boleh ke macam tu?" Tanya Amato.

"Haih... mesti lah, business is business..."

Amato hanya menatap datar, Tadashi, Y/n dan Boboiboy hanya tersenyum sambil ber sweet drop saja.

"Err... baiklah, ayo semua...kite bergerak, ke galaxy!"

"Ayo!" Sahut semuanya.

"Haa...ade satu lagi saye nak pesan untuk Boboiboy dan Y/n..." Ujar Tadashi.

"Err... pesan ape ayah?" Tanya Boboiboy.

"Boboiboy, kau kena jage Y/n... jangan sampai die hilang kawalan... disaat tengah berlawan..."

"Errr... hilang kawalan?"

"Ye... hilang kawalan disaat tengah berlawan hingga mencapai elemental tahap ketiga...dan...satu lagi..."

"A-apa lagi, ayah...?" Tanya Boboiboy yang mulai khawatir.

Tadashi mendekatkan wajahnya ke telinga Boboiboy dan berbisik. "Jika warna matanya sudah berubah menjadi warna merah darah, kau berikan die darah hewan yang aku sediakan di stasiun angkasa TAPOPS... jika darah hewannya habis, err... terserah kau nak ape, tapi jangan sakiti die..." Bisik Tadashi.

"Erk! Ba-baiklah..."

"Arigato, oboy-kun..." Ucap Tadashi sambil mengelus kepala Boboiboy yang masih tertutup topi.

"Y/n...jage diri kau ye...kalau kau tengah lawan musuh, jage emosi kau... jangan sampai kau guna kuasa penuh, apalagi sampai kau hilang kawalan..."

"Wakatta, otosan!" Sahut Y/n dengan senyuman.

(Author: Eaaaaaa! Udah mulai senyum aja nih!)

Oke lanjut.

"Atamagai..." Ucap Tadashi sambil mengelus kepala Y/n.

"Buka teleportal tu sekarang, ochobot" perintah Koko ci.

"Baik!" Sahut ochobot lalu membuka teleportal di langit...

You Are The Vampire, Baby. [Boboiboy Galaxy x Readers]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang